הרבי הישיש הכריז חרם: אחרי 56 שנים ביטל את המנוי על ‘המודיע’

הגבאים של האדמו"ר קאפיטשניץ, זקן אדמו"רי בית רוז'ין, הודיעו לחסידים בהודעה מיוחדת: הרבי ביטל היום את המנוי לעיתון, לאחר 56 שנה - ועל קהל אנ"ש "להצטרף ולהשמיע את קולם על מעשה הנבלה שנעשית במזיד ובזדון" • מה קרה?
יוסף גרינבוים
ד' טבת התש"פ / 01.01.2020 15:18

בחצר קאפיטשניץ, שמרכזה ברחוב עזרת תורה בירושלים, זועמים על עיתון ‘המודיע’ – ובמודעה מיוחדת שפרסמו נאמר הוכרז כי האדמו”ר – זקן אדמו”רי בית רוז’ין – ביטל את המנוי על העיתון, אחרי 56 שנה.

הסיבה לביטול:  כתבה שפורסמה בעיתון הנחשב ביטאון חסידות גור, על סיום הש”ס שייתקיים הערב – יום ההילולא של בעל ה’אביר יעקב’ מסאדיגורה זצ”ל.

לטענת החסידים, בכל שנה מתעלמים בעיתון מיום היארצייט שלו, מסיבה שאינה ברורה, בעוד הפעם דיווחו על סיום הש”ס בבית מדרשו – אולם בצורה בלתי מכובדת.

בהודעה שהופצה לחסידים, תחת הכותרת “הודעה לאנ”ש”, נאמר: “הננו למחות בכל תוקף על הפגיעה החמורה שנעשתה על ידי עיתון ‘המודיע’ אשר ששמו ללעג וקלס ולביזיון את כבודו של מרן האדמו”ר ה’אביר יעקב’ מסאדיגורה זיע”א, שהיה מראשי אגודת ישראל וממקימי החינוך העצמאי, ומסר נפשו לקיומם, וכן הפגיעה בכבודם של בני הקהילה החשובה המשמרים את בית מדרשו בתל אביב במסירות נפש.

“לאור זאת הננו להודיע שמרן אדמו”ר שליט”א ביטל היום את המנוי לעיתון, לאחר 56 שנות מינוי כמצוות אבותיו ורבותיו נבג”מ, ועל קהל אנ”ש להצטרף ולהשמיע את קולם על מעשה הנבלה שנעשית במזיד ובזדון כבר כמה שנים בעקביות לקראת יומא דהילולא של מרן זיע”א”.

על המודעה חתמו “הגבאים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יוסי זריצקי
    01/01/2020 22:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אני נוטרלי לחלוטין, אך כידוע האביר יעקב מסדיגורא היה חשוך ילדים, ואין זה מן הראוי למעט בכבודו, בפרט שכל מי שהכיר אותו ושמע אודותיו יודע שמדובר באחד מגדולי האדמורי”ם בדורו, עיתון חרדי שהמון על אמת וצדק חייב לכבד את זכרו, אף אם יש מי שמעונין אחרת, אגב זה לא מוסיף כבוד למי שמעונין להמעיט בערכו, כאמור הוא היה אדם גדול מאוד ומעורך בכל החוגים, ופלא להמודיע שמשתף פעולה ונותן יד לכך. וה’ הטוב יכפר.

    • מנחם   02/01/2020 12:48

      המודיע תתביישו