גפני: אנחנו הולכים עם נתניהו, אני מדבר עם לפיד, אבל לא אשב איתו

יו"ר ועדת הכספים סיפר בוועידת 'דה מרקר': "הציבור המסורתי ממשיך להיות בימין. אני לא חסיד של ביבי ולא נגד גנץ, אבל הציבור שלנו נמצא בימין"
אריה ריבקינד
ג' טבת התש"פ / 31.12.2019 12:42

יו”ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני שב והצהיר היום (שלישי) כי יהדות התורה מחויבת לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבלוק הימין.

״אנחנו הולכים עם ביבי ולא נלך עם בני גנץ”, אמר יו”ר דגל התורה בוועידת ‘דה מרקר’. “הציבור המסורתי ממשיך להיות בימין. אני לא חסיד של ביבי ולא נגד גנץ, אבל הציבור שלנו נמצא בימין. אני מציע שתתייחסו אחרת לציבור החרדי״.

יו”ר ועדת הכספים הזכיר: “אנחנו הולכים עם הציבור המסורתי עוד מזמן הנאום המפורסם של מרן הרב אלישיב, שאמר בכנס דגל התורה שהציבור המסורתי נמצא בימין.

“אם מחלקים היום, בתמונה הכללית הציבור המסורתי נמצא בימין. אם יהיה שינוי חברתי והציבור המסורתי יעבור למקומות אחרים, זאת שאלה שצריך לדון בה עם הרבנים. אם המצב יהיה כמו שהוא לא נעשה את זה”.

גפני סיפר: ”יש לי מכנה משותף עם סמוטריץ’, רפי פרץ ויש לי גם שיתוף פעולה עם אחמד טיבי. גם עם יאיר לפיד אני מדבר, אבל לא אשב איתו בקואליציה. גם בתקופה שהוא היה שר האוצר וזה היה כישלון גדול, ישבתי ודיברתי איתו”.

גפני הוסיף: “יש ציבור חרדי שהוא מקופח. במשרד המשפטים טענו שאי אפשר לעשות העדפה מתקנת לחרדים, כי זה לא דת, גזע ומין. בסוף הצלחתי להעביר חוק להעדפה מתקנת של הציבור החרדי. המדינה מתנהגת בצביעות. היא כאילו רוצה לשלב חרדים, אבל היא רוצה לשנות אותם״.

גפני גילה: “כשלימדו אנגלית הלכתי לים, לא תמיד התארים ולא תמיד הליבה עושה את זה. השאלה היא: מתאים או לא מתאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות