מעודד לשמור על הניקיון בירושלים: יצא לכם לפגוש כבר את ‘בון הברווזון’?

המסבירן החדש, בון, התחיל לעבוד בגני הילדים ובכיתות בית הספר, בסדרת פרויקטים שהופקו והותאמו לצהרוני המגזר החרדי בשפה ייעודית לילדים - שתעודד אותם לשמור על ניקיון המרחב הציבורי • בנוסף קיימת תוכנית ייחודית לתלמידות א'-ח' לתלמידות המגזר החרדי • פירסומי
חרדים 10
א' טבת התש"פ / 28.12.2019 22:13

גימיק חמוד שמלווה בשבועות האחרונים את רפורמת הניקיון של עירית ירושלים: ‘בון הברווזון’ מלווה את הילדים והתושבים.

בון, דמות אהובה ואהודה על פעוטות וילדים, עובד קשה במהלך השבועות האחרונים, וימשיך לעבוד קשה גם בהמשך.

המסבירן החדש, בון, התחיל לעבוד בגני הילדים ובכיתות בית הספר, בשבועות האחרונים בסדרת פרויקטים שהופקו על ידי המרכז הפדגוגי ‘שתילי אריה’ והותאמו לצהרוני המגזר החרדי בשפה ייעודית לילדים – שתעודד אותם לשמור על ניקיון המרחב הציבורי.

משימתו של בון הברווזון מתמקדת בגני ילדים וכיתות א’-ב’ במגזר החרדי ברחבי העיר, כשמורות, גננות וסייעות קיבלו חוברות הסברה ובהם מפרט פעילויות אודות תוכנית בנושא ניקיון ופעילות שנתית באמצעותה מעבירים את המסרים לילדים עם ‘בון הברווזון’ – בובת ברווז צהובה, שמלמדת את הילדים איך שומרים על המרחב הציבורי, חשיבות השמירה על הניקיון ואיך דואגים לניקיון.

תוכנית הניקיון הינה תוכנית המוגדרת כנושא לימודי שנתי בו שותף פעיל ‘בון – הברווזון’. רוב החוגים ‘החיצוניים’ שיתקיימו יהיו עם מסרים בנושא ניקיון.

בנוסף קיימת תוכנית ייחודית לתלמידות א’-ח’ לתלמידות המגזר החרדי-חינוך עצמאי – “פלטרין של מלך”, תכנית הכוללת גם ג’ינגל בנושא הניקיון שמושמע בהפסקות מערכי שיעור המועברים בכיתות והצגות בנושא הניקיון.

בכל מוסדות החינוך בעיר בהם מתקיימים מערכי שיעור בנושא ניקיון, משולבות גם הצגות וימי פעילות בטבע בנושא ובנוסף לפרויקט המהווה גולת הכותרת של פעילות הניקיון בקרב הילדים ובני הנוער.

העירייה יוזמת פעילויות רבות בנושא הניקיון כדי לרתום, לקדם ולהרחיב את נושא הניקיון . במזרח העיר מתקיימת תוכנית יעודית בשיתוף המשרד להגנת הסביבה במטרה להקנות את ערכי הניקיון דרך תחושת השייכות לשכונה ולמרחב הציבורי.

בשכונות קיימת פעילות רבה ומגוונת באמצעות המינהלים הקהילתיים וביניהם אירועי תרבות בעלי תכנים בנושא הניקיון, הצגות, שעות סיפור תהלוכות ניקיון מרוצי ניווט, פעילות יצירה, תחרויות רבות ומגוונות , ובנוסף, העירייה מפעילה רכזי שכונה צעירה, פורום הורים שלקחו אחריות קהילתית תוך שיתופי פעולה עם מוסדות החינוך החל מגני הילדים.

לתוכנית הצטרפו וממשיכים להצטרף מאות נאמני ניקיון בשכונות.

נאמני הניקיון הם הזרוע הארוכה של העירייה בשמירה על ירושלים נקיה ובחלקם משתתפים בפורום תושבים עירוני הדן בסוגיות בקשות ודרישות התושבים לשדרגו נראות המרחב הציבורי מות רצון לשפר גם את רווחת התושבים.

אז שמרו על ירושלים נקייה, זה חשוב לכם, לכולנו, וגם לראש העיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות