ההוראה הזו של משה ליאון הורידה את מספר התלונות על פינוי האשפה בכ-90%

ראש העיר ירושלים משה ליאון הנחה את אגף התברואה להתחיל לפנות אשפה גם במוצאי שבתות • התוצאה: מונע פקקים בשעות הבוקר של יום ראשון והתנועה זורמת • מנהל אגף התברואה בעירייה: "התושבים מתעוררים לשכונות נקיות" • פרסומי
חרדים 10
כ"ז כסלו התש"פ / 25.12.2019 15:05

משהו חדש ונקי קורה בירושלים: מאז נבחר ראש העיר ירושלים משה ליאון לתפקידו, הוא שם לו למטרה לשפר את הניקיון בעיר.

כבר בחודש מרץ הנחה ראש העיר את אגף התברואה להתחיל לפנות אשפה גם במוצאי שבתות, ומן הסתם תושבי ירושלים לא יכלו שלא לשים לב לכך.

לאחר פיילוט של מספר חודשים, ולאחר שנרשמה הצלחה בשכונות בו נוסה הפרויקט, אותו הכתירה עיריית ירושלים כ’הצלחה גדולה’, הוחלט להרחיבו לכל רחבי העיר.

התברר, כי כמויות האשפה שמפונות במוצאי שבתות מקלה משמעותית על הפינוי בימי ראשון בבוקר

ראש העיר, משה ליאון, סיכם בשביעות רצון את הפרויקט: “פינוי האשפה במוצאי שבת מביא לניקיון השכונות לקראת השבוע החדש, ובכלל זה מקל על זרימת תנועת כלי הרכב ומונע פקקים בשעות הבוקר של יום ראשון.

“נמשיך לעשות כל מאמץ למען רווחת התושבים. המספרים מדברים בעד עצמם – כמות האשפה שנאספת במוצ”ש היא מהגדולות שנאספו אי פעם, כמות התלונות בימי ראשון בבוקר, פחתה משמעותית, ושביעות רצון התושבים – עלתה”.

מנהל אגף התברואה בעירייה, גיל גורני: “מלבד התגובות המאוד חיוביות על הניקיון בשכונות, ישנן השלכות לאורך השבוע. התושבים מתעוררים לשכונות נקיות, מספר התלונות ירד בכ-90% על פינוי האשפה, הפינוי משפיע גם על רמת הטיאוט שעלתה.

“נוכחנו להבין שלא ניתן לחזור לאחור, אנחנו עם הפנים קדימה ונמשיך לפעול למען ולטובת התושבים וכל מי שמבקר בעיר. ורק בקשה לי מהתושבים, אנא אל תחסמו את המכלים/כלי האצירה עם הרכבים”.

במקביל, שוקדת עירית ירושלים כל העת על פתרונות חדשים לשיפור הניקיון, איכות החיים ורווחת התושבים ומאמינה כי מאמציה יביאו לכך שלתושבים כמו גם לאורחי הבירה יהיה קל יותר לשמור על סביבה נקיה הן בבית ובמרחב הציבורי.

אגף התברואה בעירייה ממליץ לתושבים להניח את האשפה בתוך המכלים ולא סביבם. לגבי מכלים מוטמנים, התושבים נקראים להכניס את האשפה לתוך המכל המוטמן ולוודא שהאשפה נפלה לתוכם. איסוף קרטונים יהיה קל ונח יותר באם יצומצמו מימדיהם ככל שניתן לפני השלכתם.

התושבים מתבקשים שלא להחנות את רכבם בצמוד לכלי אצירת האשפה ולמכלים המוטמנים. גרוטאות וגזם ניתן להניח בקרת מכלי האשפה והם ייאספו בנפרד.

אז שמרו על הניקיון, הוא חשוב לכולנו, לתושבי העיר כמו למבקריה, כמו גם לראש העיר שלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איסוף אשפה במוצאי שבת
    25/12/2019 18:18
    ד"ר שלמה אלון, רבדים 2, ארנונה, ירושלים
  1. צעד מבורך. ההשפעה ניכרת. כל הכבוד למשה ליאון, לא מברבר. אומר ועושה ומקיים את “נעשה ונשמע”.
    חודש טוב,
    ד”ר שלמה אלון, רבדים 2, ארנונה, ירושלים, 0506663899