נס חנוכה: חייל גולני שנפצע קשה מפגיעת ברק לפני שבועיים – שוחרר לביתו

חיים טוויל
|
כ"ה כסלו התש"פ / 23.12.2019 11:59
לוחם גולני בן ה-19 שנפגע לפני שבועיים באורח קשה מפגיעת ברק, במהלך אימון ניווט בשטח פתוח בצפון הארץ ואושפז בטיפול נמרץ, התאושש לחלוטין • רופא בבית החולים: “החברים שהיו איתו הצילו אותו”

לוחם גולני בן ה-19 שנפגע לפני שבועיים באורח קשה כתוצאה מפגיעת ברק, במהלך אימון ניווט בשטח פתוח בצפון הארץ ואושפז במצב קשה בטיפול נמרץ, התאושש לחלוטין – והבוקר (שני) שוחרר לביתו.

מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ברמב”ם, ד”ר ירון בר לביא, סיפר לאחר האירוע: “הוא הונשם וטופל והמצב הנשימתי שלו השתפר. גם המצב הנוירולוגי השתפר והוא התחיל להגיב. אנחנו מקווים שבהמשך נוכל להעיר אותו. יכול להיות שעד מחר בבוקר הוא יהיה במצב הרבה יותר טוב. אנחנו הרבה יותר אופטימיים.

לדבריו, הברק לא פגע פגיעה ישירה בלוחם. “אם אכן היה פוגע בו ברק באופן ישיר – הוא היה נשרף. הוא פגע בסביבתו ונפגע מזרם החשמל כתוצאה מהאדמה הרטובה. הוא לא עבר דום לב. הוא איבד הכרה והפסיק לנשום, לכן הוא ככל הנראה יתאושש”.

ד”ר שחר גרונר מבית החולים רמב”ם סיפר אז על מצבו של החייל: “החברים שהיו איתו הצילו אותו. הם פינו הפרשות מדרכי הנשימה שלו והביאו אותו לכאן עם סימני חיים. הוא מתאושש בטיפול נמרץ, כרגע במצב קשה”.