כועסים: בית המשפט במוסקבה דחה את ערעורה של נעמה יששכר

נתן פרל
|
כ"א כסלו התש"פ / 19.12.2019 18:48
בתום הדיון על הערעור בעונש, החליט צוות השופטים: גזר הדין של נעמה יששכר יישאר על כנו – שבע שנים וחצי שנות מאסר, בגין הברחת 9.5 גרם חשיש • נתניהו: “אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה”

בית המשפט במוסקבה דחה היום (חמישי), כצפוי, את הערעור של נעמה יששכר, ישראלית בת 26, שנידונה למאסר של שבע שנים וחצי ברוסיה בגין הברחת 9.5 גרם חשיש – והיא תמשיך לרצות את עונש המאסר שנגזר עליה.

משפחתה של נעמה מסרה בתגובה: ”אנו מצטערים וכועסים. כולם ראו את הפארסה שהתנהלה כשנעמה מבודדת בתא זכוכית. נעמה לא צריכה לשאת על הכתפיים שלה את כל האינטרסים והמחלוקות בין ישראל לרוסיה. אנו מבקשים מראש הממשלה, תממש את התחייבותך. אל תאפשר מצב שבו פוטין נוחת בישראל לטקס ממלכתי בלי שנעמה שבה הביתה”.

ראש הממשלה שוחח עם אמה של נעמה יששכר בטלפון ואמר לה לאחר דחיית הערעור: “חרף האכזבה מהחלטת בית המשפט – אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה”.

 

נעמה אמרה בדיון על ערעורה: “לא קניתי חשיש ולא שמתי אותו בתיק. אמרתי כמה פעמים שזה לא שלי. במדינה שבה אני באה ממנה שואלים אם מישהו נתן לך משהו להעביר ואם הייתה גישה למישהו אחר למזוודה. השאלות האלו נשאלות כי בישראל נהוג להעביר מתנות וחבילות.

“אני רוצה להבהיר שאף אחד לא שאל אותי אם הסמים הם שלי, לא כשנלקחתי לחקירה ולא אחר כך. נעצרתי כשהייתי בדרכי הביתה לתל אביב. לא הייתה לי כוונה להיכנס לרוסיה ולהכניס משהו לכן לא יכולתי לבצע פשע.

אני מתחננת שהשופטים יבינו שאני במאסר כבר כמעט תשעה חודשים, מבודדת מהאנשים שמדברים את שפתי. ההרשעה הזאת תהרוס את חיי על פשע שלא עשיתי”.