החשוד בהשחתת בית הכנסת ‘נצח’ בבוורלי הילס נמלט להוואי – ונלכד

משטרת בוורלי הילס עצרה את החשוד בהשחתת בית הכנסת 'נצח' בשבת שעברה: אנטון נתנאל רדינג, בן 24 מפנסילבניה • הוא נלכד בהוואי, לשם ברח
נתן פרל
כ"א כסלו התש"פ / 19.12.2019 13:10

משטרת בבוורלי הילס עצרה את החשוד בהשחתת בית הכנסת ‘נצח’ של הקהילה האיראנית בעיר בשבת האחרונה.

אנטון נתנאל רדינג, צעיר כבן 24 מפנסילבניה, זוהה כחשוד במעשה לאחר שתועד במצלמות האבטחה.

לאחר שביצע את הפוגרום הוא נמלט מקליפורניה להוואי – שם נלכד.

בליל שבת האחרון נדהמו תושבי שכונת בוורלי הילס בלוס-אנג׳לס לגלות את הזוועה: בית הכנסת ‘נצח’, בו מתפללים עשרות משפחות שנמלטו מאיראן, היה הפוך לגמרי.

בית הכנסת הוקם בידי יהודים מאיראן, שברחו לאחר נפילת השאה בשנת תשל”ט, עם עלייתו של חומייני לשלטון.

אחד המתפללים שנכנס לבית הכנסת, הבחין מיד באירוע הקשה. הדלת הייתה פרוצה, ספרי תורה זרוקים על הרצפה, טליתות מפוזרות וספרי קודש קרועים.

מצלמות האבטחה הצליחו לזהות גבר נכנס לבית הכנסת ומבצע וונדליזם קשה מאוד, עוקר והופך מכל הבא ליד, תוך כדי שהוא קורע וזורק ספרי תורה על רצפת בית הכנסת.

יהודה משי זהב, יו”ר זק”א, ששהה בשבת בשכונה סמוך לבית הכנסת סיפר: “השמועה על חילול בית הכנסת עברה כמו אש בשדה קוצים כאן בשכונת בוורלי הילס, כשהגעתי לבית כנסת חשכו עיני, כל השולחנות הפוכים, ראיתי ספרי תורה על הרצפה כשאחד מהם קרוע, כלל תשמישי הקדושה היו זרוקים. נזק עצום שאין לתאר, מזעזע לראות בית כנסת מחולל בצורה כה קשה אך ורק משום היותו מקום קדוש לעם היהודי”.

הוא הוסיף: “מפחיד לחשוב שדווקא בארה”ב, ארץ החופש ומגינת הדמוקרטיה, קורים אירועים אנטשימיים אחד אחרי השני, מחילול בתי כנסת ועד לרצח יהודים, רחמנא ליצלן. אם זה קורה בארה”ב, זה יכול לקרות בכל מקום. העולם חייב להתעורר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות