הרבי מסאטמר נגד השיימינג בוואטסאפ: “מסתובבים בנינו רוצחים”

בדרשה השנתית של 'יום ההצלה והשחרור' תקף הרבי מסאטמר את הפלג הירושלמי ("ציונים במעטה של קנאות"), נתוני הגיוס המזויפים ("לפני שבועיים הבנתי הכל"), הרצח בג'רזי סיטי ("לשמור לא להיכשל בראיית דברים אסורים"), וקבוצות הווטסאפ ("איך הגענו למצב הזה? מפיצים תועבה")
יוסף גרינבוים
כ"א כסלו התש"פ / 19.12.2019 11:10

רבבות חסידי סאטמר חגגו אמש (רביעי) את כ”א כסלו – יום ההצלה והשחרור של רבי יואל, בעל הדברי יואל זצ”ל, מציפורני הנאצים לפני 75 שנה.

השנה חגגו את המעמד האדיר בהאנגר הענקי של צבא ניו יורק בתוך שכונת ווילאמסבורג, בו רקדו רבבות להודות ולהלל להקב”ה על הנס הגדול.

החלק המרכזי של הערב הוא הדרשה השנתית של ממלא מקומו האדמו”ר מסאטמר, במהלכה נואם דברי שבח והודאה לה’ על הניסים והנפלאות, וגם דברי חיזוק והדרכה לכל השנה הקרובה.

השנה האריך האדמו”ר במיוחד על מה שקורה בארץ הקודש.  תחילה התייחס האדמו”ר ל’פלג הירושלמי’ ואמר כי חסידי סאטמר חייבים לדעת ש”עצם הקמת מדינת ישראל לפני ביאת משיח היא כפירה במלכות שמים, והיא אבי אבות הטומאה וכל מי שמשתתף איתם הוא חלק בלתי נפרד מהכפירה”.

האדמו”ר הדגיש: “זה כולל גם אלו שלאחרונה מתעטפים במלבוש של קנאים, אבל הם חלק בתוך כל המערכת. איפה שיש להם אפשרות, הם ציונים בעבר ובעתיד, רק במעטה של קנאות, ומי שרוצה לדעת את האמת יודע”.

על גזירת גיוס בני הישיבות וזיוף הנותנים בצה”ל  אמר הרבי כי לאחר שהתברר שהמספרים זויפו “זה באמת יקשה עכשיו על גיוס בני הישיבות כאשר אי אפשר לזייף יותר”.

האדמו”ר אמר: “כבר שלוש שנים רועש וגועש הרחוב החרדי בארץ הקודש ובארה”ב עם גזירת גיוס בני הישיבות, אלפי יהודים היו בצער רב שיש אלפי בחורים חרדים שהולכים בכפיה להתגייס בצבא וזה צרה גדולה. איש בשורה אנכי היום, לפני שבועיים התגלה שכל המספרים הם שקר ביסודם וכל מי שהיה לו צער עגמת נפש בשנים האחרונות יכול להירגע ולהודות להקב”ה שבברוך ה’ זה לא נכון”.

האדמו”ר הוסיף: “כבר לפני שנתיים שאלתי את אחד מהעסקנים שהגיע אלי לשכנע אותי, והעסקן אמר לי שיש כיום בין 2000 ל-2500 בחורים חרדים שמתגייסים בכל שנה בכפיה.

“שאלתי אותו” – אמר האדמו”ר – “לפי ידיעתי, יש כ-8000 בחורים חרדים שמגיעים לגיל 18 בכל שנה, ואם המספר מתגייסים בכפיה עומד על 2000 בכל שנה, זה מגיע לרבע מהבחורים החרדים שהגיעו לגיל 18. אחד מכל ארבע בחורים מתגייס בכפיה. שאלתי עשרות יהודים תושבי ארץ הקודש המגיעים לניו יורק, אם מישהו מכיר בחור שהתגייס בכפיה ולא מצאתי אפילו יהודי אחד שענה לי שהוא מכיר. שאלתי את העסקנים איך זה יכול להיות?

“ברוך ה’, לפני שבועיים הבנתי הכל. כל המספרים מזויפים מיסודם. נכון שיש לצערנו בחורים חרדים שמתגייסים מרצון, ויש מאות בחורים חרדים שמסתבכים עם הרשויות, אבל עד היום כל המספרים של 2000 ויותר הם שקריים, ולכן יש לפחד שמהיום והלאה הצבא יקשה על בחורים וחייבים לעזור להם להינצל מצפורני הרשע”.

האדמו”ר גם נשא דברים על הרצח בגרז’י סיטי לפני שבוע: “אנחנו גרים בארה”ב בה מסתובבים באופן חופשי הרבה רוצחים שיכולים לעשות הגרוע מכל, ואנחנו מבקשים מהשלטון שיעשו כל שביכולתם להגן על כלל ישראל. אבל חייבים לדעת שאפילו בדרך הטבע אי אפשר להגן באופן בטוח על כלל ישראל, ורק הקב”ה, שהוא השומר ישראל, יכול לשמור עלינו.

“אבל כתוב בספרים הקדושים, שהקב”ה אומר: ‘שמור לי ואשמור לך’ זו היא שמירה מעולה. אם כלל ישראל ישמור לא להיכשל בראיית דברים אסורים ובכל דבר שבקדושה, ויתרחק מכל המכשירים למיניהם המכלה את הנפש היהודי ומקרר את אש הקודש ויראת שמים של זקנים ונערים – יהיה שמירה מאת הקב”ה לכלל ישראל”.

האדמו”ר דיבר על קבוצות הווטסאפ, שגם המכשירים עם סינון מעולה לא מסננים את התוכנה הזו: “מתחילים קבוצות עם הפצת דברי תורה ודרשת מוסר לזכות את הרבים ואחר כך עוברים שם בקבוצות על עבודה זרה גלוי עריות ושפיכת דמים. חייבים לזעוק ‘גוואלד’, אוי מה היו לנו. איך הגענו למצב הזה? מפיצים תמונות תועבה וחוטאים ומחטיאים את הרבים כמו ירבעם בן נבט בזמנו, ועבר ושנה נעשית לו כהיתר ואין איש שם על לב.

“שלא לדבר על שפיכת דמים, כאשר יהודי שלדוגמא הסתבך עם החוק והשלטונות עוצרים אותו, הוא עובר בזה הרבה בזיונות. אבל היום לא רק שהוא מבוזה לשעה, יש אנשים שמצלמים את זה ומפיצים תוך דקות לכל העולם – היהודי הזה הוא ר-ו-צ-ח, ולא רק המצלם גם מי שמשתף את התמונות הלאה לקבוצות אחרות. הרי חז”ל אמרו המבזה חבירו ברבים, הרי הוא שופך דמים. מסתובבים בנינו רוצחים שדם יהודי אחר קל בעיניהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיימינג
    27/12/2019 10:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עד לעידן המודרני השיימינג הייה נחלת רבני הפשקווילים וזה לא מתאים להם שגם לאדם הפשוט יש היום במה