סגן ראש העיר חיפה מישראל ביתנו: “הדתיים שותים ותוקפים קטינים”

אריה ריבקינד
|
י"ח כסלו התש"פ / 16.12.2019 20:09
סגן ראש עיריית חיפה מישראל ביתנו השתלח בחריפות: “הדתיים תוקפים קטינים ושותים בחסות אלוקים, צריך למנוע מהם את השלטון” • ח”כ אזולאי: “ישראל ביתנו מגדלת ערוגה של אנטישמים זוללי חרדים לתאבון”

אין גבול להסתה? סגן ראש עיריית חיפה מרשימת ‘ישראל ביתנו’, זר קפלון, השתלח בחריפות באוכלוסיה הדתית-חרדית.

“הדתיים תוקפים קטינים ושותים בחסות אלוקים, צריך למנוע מהם את השלטון”, כתב קפלון בפורום לדוברי השפה הרוסית, לפני מספר חודשים.

הדברים נחשפו לראשונה באתר ‘מקור ראשון’.

לדבריו, “90 אחוז מהחילונים משרתים בצבא, בעוד שהדתיים זוללים, שותים ותוקפים את הקטינים בחסות אלוקים. אל תבלבלו בין המאמינים והקנאים הזומבים. איש אינו פוגע בזכותם של כל אחד להאמין”.

קפלון סיים את דבריו בכך שאמר כי ישראל ביתנו לא תאפשר “לקנאים לשלוט במדינה הזו”.

ח”כ ינון אזולאי הגיב בחריפות: “ישראל ביתנו מגדלת ערוגה של אנטישמים זוללי חרדים לתאבון. דבריו הקשים של הארכי גזען קפלון הינם תוצאה של רוח המפקד. ליברמן ומפלגתו נהפכו למרכז ראשי של אנטישמיות על מצחם חקוק אות קין”.

יו”ר סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי, ח”כ אופיר סופר, אמר: “‏הדברים הנאמרים על ידיי נציג ‎’ישראל ביתנו’ בחיפה בצירוף הסרטון בכיכובו של ח”כ אלכס קושניר שפורסם אתמול, פשוט לא מביישים את גדולי האנטישמים בעולם. בחמישי האחרון זכינו להיפטר מקורבין הארור, מסתבר שבבית יש לנו כאלו גרועים לא פחות”.

דובר ישראל ביתנו התנער מהדברים אך אמר כי הדברים הוצאו מהקשרם. “דבריו של מר קפלון פורסמו בתגובה לפוסט הקורא למצביעי ישראל ביתנו לחזור לרוסיה, והיא נכתבה על ידו ללא ידיעה או הנחייה מטעם המפלגה. למרות שהדברים הוצאו מהקשרם, הם מעוררים שאט נפש. את תגובתנו בהתאם העברנו למר קפלון”.