הרבנים נגד המנהיג שנכלא בגלל מעשים חמורים – ויוצא לחופשה מהכלא

רבנים בכירים בציונות הדתית פרסמו היום 'גילוי דעת' בו הם מבקשים שלא להעניק לעזרא שיינברג מקום בקהילות השונות בארץ בכלל - ובקהילה ב'חפץ חיים' בפרט • "מעולם לא הביע חרטה על מעשיו ועדיין בוחרת קהילת הקיבוץ להעניק לו מרחב בו הוא מרגיש רצוי"
חיים טוויל
י"ח כסלו התש"פ / 16.12.2019 17:12

רבנים בכירים בציונות הדתית פרסמו היום (שני) ‘גילוי דעת’, בו הם מבקשים שלא להעניק לעזרא שיינברג שהורשע בעבירות של מעשים חמורים במיוחד במספר נשים – מקום בקהילות השונות בארץ בכלל, ובקהילה ב’חפץ חיים’ בפרט, שם הוא נוהג לבקר.

המכתב יצא לקראת חופשה אליה אמור לצאת שיינברג, לשעבר מנהיג קהילת אורות האר”י בצפת, בעוד יומיים.

הרבנים כותבים: “מאז הורשע בעבירות חמורות מרצה עזרא שיינברג עונש של שבע וחצי שנות מאסר, במהלך תקופה זו מקבל עזרא חופשה קבועה בה הוא מקבל בית חם בבית משפחתו שבקיבוץ חפץ חיים.

“עזרא שיינברג מעולם לא הביע חרטה על מעשיו, מעולם לא ביקש את סליחת הנפגעות ועדיין בוחרת קהילת הקיבוץ להעניק לו מרחב בו הוא מרגיש רצוי – מרחב שמעניק לו תחושת ביטחון ומסכן את הסביבה הקרובה שיכולה להיות בין קורבנותיו הבאים”.

הרבנים הוסיפו וכתבו: “רואים הכרח לזעוק את זעקת הנפגעות ולקרוא לקהילת חפץ חיים ולקהילות נוספות לא להעניק את האפשרות להתבסס בקהילה חדשה ללא זהירות ובניית גדרות מתאימים”.

“אנו מחויבים”, ציינו כותבי המכתב, “להגן על נפשן של הנשים והמשפחות שעדיין מתמודדות עם הפגיעה ולא לתת מקום לאדם הפוגע חזרה אל תוך קהילותינו”.

בין החותמים נמצאים הרב שמואל אליהו, הרב אורי שרקי, הרב יהושע שפירא והרב דוד סתיו יושב ראש ארגון רבני צהר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות