‘פשוט בושה’: יאיר נתניהו שונא את הסדרה ‘ימי בנימין’ של עמית סגל

אבי כץ
|
י"ח כסלו התש"פ / 16.12.2019 12:40
אמש שודר במהדורה המרכזית הפרק הראשון מהסדרה ‘ימי בנימין’ שיצר הפרשן עמית סגל – הפוליטיקה על פי נתניהו • יאיר נתניהו: “להגיד שאני מופתע שהם הפכו אותה לתעמולה? לא. התעלמות מוחלטת מהאומץ של נתניהו”

אין עוד אדם בישראל שמעורר כל כך הרבה רגשות וויכוחים סוערים, וסדרת הכתבות ‘ימי בנימין’ שיצר הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל ומשודרת השבוע במהדורה המרכזית מנסה לרדת לעומקו של האיש – המדינאי נתניהו, הפוליטיקאי, כוכב התקשורת, וגם אולי הנאשם.

אמש (ראשון) שודר במהדורה המרכזית הפרק הראשון – הפוליטיקה על פי נתניהו.

מי שלא אהב את הפרק ששודר אמש הוא יאיר נתניהו שצייץ: “אוקיי ראיתי את התוכנית הזאת של ערוץ 12. להגיד שאני מופתע שהם הפכו אותה לתעמולה? לא. התעלמות מוחלטת מהאומץ של נתניהו להציל ולהבריא את כלכלת ישראל למרות המחיר הפוליטי הכבד, התעלמות מוחלטת מההקשר הבינלאומי והלחץ האמריקני בפשרות הטקטיות עם הפלסטינים בימי קלינטון ואובמה.

“התעלמות מוחלטת מעמוד השדרה הימני אידאולוגי, של אדם שמוכן להקריב את עצמו ומשפחתו ולספוג ביזוי והסתה במשך עשורים מהתקשורת והדיפ סטייט, למרות שיודע שיוכל להיות האליל שלהם אם רק יתהפך כמו שרון. ואחרי כל זה התוכנית מציגה אותו כפוליטיקאי ציני חסר אידיאולוגיה. פשוט בושה”.

אחר כך הוסיף וצייץ: “מתוך כל התעמולה של הפרק הראשון של ‘ימי בנימין’, גיליתי רק משהו מעניין אחד. הראיון עם יאיר לפיד. הוא לקח ממש קשה ובאופן אישי את הפיטורים שלו ממשרד האוצר ב2014. מאז הוא במסע ונטדה אישי תוך כדי שהוא מפעיל את כל חבריו בדיפ סטייט (סגלוביץ ושות) ובתקשורת שיתפרו את נתניהו וינקמו בו”.

עמית סגל אמר על הסדרה לניב רסקין ב’חדשות הבוקר’, בקשת 12: “לכל אחד מאיתנו יש דעה על נתניהו, ולא הצליחו להזיז אותנו ממנה. המטרה של הסדרה היא לא לשכנע אנשים לחשוב אחרת על נתניהו, אלא לתת עוד חומר ראיות, עוד קטעים שלא נראו וניתוח הרבה יותר עמוק. מיאיר נתניהו ועד אנשי שמאל, כל אחד בטוח שזו קונספירציה, להפיל את ביבי או לחזק את שלטונו”.

סגל סיפר על עבודת התחקיר המעמיקה: “יצאתי לדרך עם התחושה, מה עוד אפשר להראות? עוד פעם נתניהו אומר ‘הם מפחדים’, שוב הקלטת או נאום הניצחון? אבל בגלל שאנחנו מסקרים את נתניהו כבר 25 שנה במקטעים של דקה בחדשות בערב, שכחנו או הדחקנו או זנחנו על רצפת חדר העריכה קטעים אחרים שלא מסתדרים עם התזה שיש לכל אחד ואחד מאיתנו על נתניהו.

“ארבעה או חמישה תחקירנים ישבו על הארכיון ועברו קטע קטע, מדובר באלפי שעות, עד שיצאו 300 שעות של וידאו וצפו קטעים בלתי נשכחים, כמו קטע הסקי”.

• הרבה אוצרות מצאתם שם, בארכיונים.

“נתניהו, ובמובנים מסויימים גם דרעי וליברמן אבל הם סיפור אחר, הוא סטטוס משנות ה-90 שאיתנו כבר 25 שנה. אתה רואה תמונות והכל השתנה, הטלוויזיה עבה וההוא רזה, אבל דבר אחד לא השתנה, וזה נתניהו. אנחנו מנסים להבין בסדרה מתי זה התחיל ובעיקר, מתי אולי זה ייגמר”.