לקראת בחירות שלישיות: הונחה ההצעה לפיזור הכנסת ה־22

על פי ההסכמות שהושגו אתמול בין הסיעות הגדולות, הבחירות לכנסת ה-23 תתקיימנה באופן חריג ביום שני, ה-2 במרץ 2020 • מקלב מציע: לשנות את יום הבחירות מיום שבתון מלא ליום עבודה מקוצר - הקלפיות יהיו פתוחות החל מהשעה 13:00 בצהריים ועד לשעה 23:00 בלילה
יוני גרין
י"ב כסלו התש"פ / 10.12.2019 18:15

קצת יותר מיממה לפני: הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-22 הונחה אחר הצהריים (שלישי) על שולחן הכנסת.

ההצעה הוגשה במשותף על ידי יושבי ראש שתי הסיעות הגדולות, יו”ר סיעת כחול לבן, ח”כ אבי ניסנקורן, ויו”ר סיעת הליכוד, ח”כ מיקי זוהר, וחברי הכנסת מאיר כהן, שלמה קרעי וצבי האוזר .

מטרת ההצעה היא לאפשר את קיום הבחירות לכנסת ה-23 במועד שונה מהמועד הקבוע בחוק במקרה של פיזור בגלל אי הצלחה להרכיב ממשלה, שהוא לכאורה יום חג הפורים.

הוועדה המסדרת תתכנס מחר בשעה 9:30 בבוקר ותתבקש לאשר את הליכי החקיקה של החוק לפיזור הכנסת ושל חוק הבחירות לכנסת ה-23.

בדיונים שהתקיימו אתמול בין הליכוד לכחול לבן הוסכם כי אם הכנסת תפוזר ביום רביעי בלילה, הבחירות יתקיימו ביום שני ה-2 במרץ 2020 – ו’ באדר ה’תש”פ.

מוקדם יותר אמר יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי בימים האחרונים “הופעל על מפלגתי מסע לחצים ופיתויים, כפי שאני לא זוכר מאז שהתחלתי את דרכי הפוליטית”.

ליברמן הוסיף כי הוא גאה בחברי ישראל ביתנו: “אנחנו המפלגה היחידה שמסוגלת לקבל החלטות אך ורק לטובת מדינת ישראל, ובניגוד מוחלט לאינטרסים הפוליטים והאלקטוראליים שלה”.

בתוך כך, חבר הכנסת אורי מקלב הניח היום  על שולחן הכנסת הצעת חוק המבקשת לשנות את יום הבחירות מיום שבתון מלא ליום עבודה מקוצר.

במקביל פנה ח”כ אורי מקלב לוועדה המסדרת בבקשה להעניק להצעת החוק שלו פטור מחובת הנחה כך שניתן יהיה לאשר אותה עוד טרם פיזור הכנסת.

על פי הצעת החוק, גם מערכות הלימודים יפעלו במתכונת מקוצרת של חצי יום שבתון, במקביל, מוצע להתאים את שעות ההצבעה בקלפיות וכן לפצל קלפיות גדולות.

לדברי מקלב, בעשרות השנים האחרונות אחוז המצביעים בשעות הבוקר נמוך. בנוסף, שעות הצבעה ארוכות גורמות גם לכך שבסוף יום ההצבעה מזכירי וחברי וועדות הקלפי עייפים ואינם ערניים מספיק כדי לבצע את מלאכת ספירת הקולות באופן מדויק ומיטבי.

לטענתו, עקב כך נגרמות טעויות ותקלות רבות בספירת הקולות ובתוצאות ההצבעה לאור האמור, לפיכך מוצע לשנות את שעות ההצבעה, באופן שהקלפיות יהיו פתוחות החל מהשעה 13:00 בצהריים ובהתאם להאריך את מועד סגירת הקלפיות לשעה 23:00 בלילה – סך הכל 10 שעות.

בכדי לייעל את מערך הבחירות בעקבות שינוי שעות ההצבעה, מוצע בהצעת החוק, לקבוע שבקלפיות בהן מספר המצביעים הפוטנציאלי עולה על 550 מצביעים, תפוצל הקלפי לשתי קלפיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות