סקר: אחרי הוויתור על הרוטציה – כחול לבן עולה על חשבון השמאל

מסקר וואלה ומכון מדגם של מנו גבע עולה כי ההתחזקות של כחול לבן באה על חשבון העבודה והמחנה הדמוקרטי, שנמצאות בטווח סכנה • הבית היהודי ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה עם 2.1% ו-1.3% - מה שצפוי לקדם איחוד ביניהם
אריה ריבקינד
י"ב כסלו התש"פ / 10.12.2019 14:25

יממה לאחר ההודעה של ח”כ יאיר לפיד על ביטול הרוטציה: מסקר אתר ‘וואלה’ ומכון מדגם בראשות מנו גבע שפורסם היום (שלישי) עולה כי מפלגת ‘כחול לבן’ מתחזקת ופותחת פער של שני מנדטים על הליכוד.

מהסקר עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן הייתה מקבלת 35 מנדטים – מנדט אחד יותר מהסקר הקודם לפני השבועיים, ואילו הליכוד נותר יציב עם 33 מנדטים.

ההתחזקות של כחול לבן באה על חשבון העבודה והמחנה הדמוקרטי, שנמצאות בטווח סכנה.

יחד עם זאת, יממה לפני פיזור הכנסת, הסקר צופה קיפאון בתמונת הגושים גם אם יהיו בחירות נוספות: גוש השמאל-ערבים עומד על 57 מנדטים, בדיוק כמו אחרי הבחירות הקודמות, ואילו גוש הימין-חרדים עומד על 55. ישראל ביתנו נותרת יציבה על 8 מנדטים.

הרשימה המשותפת זוכה בסקר ל-13 מנדטים, ישראל ביתנו זוכה לשמונה מנדטים, סיעת ש”ס עם שמונה וגם יהדות התורה עם שמונה מנדטים.

מפלגת הימין החדש עם שישה מנדטים, רשימת העבודה גשר מקבלת חמישה מנדטים וסיעת המחנה הדמוקרטי מקבלת ארבעה מנדטים.

כמו בסקר הקודם וסקרים נוספים שנערכו האחרונה, הבית היהודי ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה עם 2.1% ו-1.3% בהתאמה, מה שצפוי לחזק את המאמצים לאחד בין המפלגות לכדי ריצה משותפת כמו בבחירות לכנסת ה-21.

ההתחזקות של כחול לבן והיציבות של הליכוד מאותתות שגם במערכת הבחירות הזו כל המפלגות הקטנות, מימין ומשמאל, יהיו בסכנת הכחדה לטובת המפלגות הגדולות.

עורך הסקר: מדגם יעוץ ומחקר
מועד איסוף הנתונים: 9-10/12/2019
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף: 3,351
מספר המשיבים בפועל: 506
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות