ליברמן: ‘מופעלים עלי לחצים ופיתויים, הוצע לי כל תפקיד’

יו"ר ישראל ביתנו לא זוכר מאז שהתחיל את דרכו הפוליטית כאלה הצעות ופתויים - אך סירב: "דחינו את כל ההצעות האלו על הסף. גם בשל שיקולים עקרוניים אבל לא פחות בשל שיקולים מעשיים. ממשלה צרה תהיה צרה גדולה למדינת ישראל. ממשלה כזאת לא תתפקד, אלא תדמם"
יוני גרין
י"ב כסלו התש"פ / 10.12.2019 13:08

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור  ליברמן, אמר היום (שלישי), כי “בימים האחרונים הופעל על מפלגתי מסע לחצים ופיתויים, כפי שאני לא זוכר מאז שהתחלתי את דרכי הפוליטית”.

ליברמן הוסיף כי הוא גאה בחברי ישראל ביתנו: “אנחנו המפלגה היחידה שמסוגלת לקבל החלטות אך ורק לטובת מדינת ישראל, ובניגוד מוחלט לאינטרסים הפוליטיים והאלקטוראליים שלה”.

בפוסט שכתב בדף הפייסבוק שלו כתב ליברמן: “אם ב-24 השעות הקרובות לא תקום ממשלה, זה אך ורק בגלל שמנהיגי שתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן, לא היו מוכנים לוותר על האגו ולא יכלו להגיע להסכמה מי יכהן ראשון כראש ממשלה ומתי תהיה הרוטציה. כל השאר זה סיפורים ותירוצים.

“לשתי המפלגות ביחד יש 65 מנדטים. הם לא צריכים שום מפלגה נוספת על מנת להקים ממשלה. חוסר הנכונות של נתניהו להיפרד מהגוש החרדי-משיחי והנכונות של שלוש הרמטכ”לים להקים ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת, שהתייצבה בעימות האחרון בעזה לצד ארגון הטרור, הג’יהאד האיסלאמי, והאשימה את חיילי צה”ל בפשעי מלחמה, לא היו מקובלות על ישראל ביתנו בעליל.

אחרי שציין כי הופעל על ישראל ביתנו מסע לחצים ופיתויים – הוא סיפר: “הוצע לנו כל תפקיד אפשרי בממשלה ובכנסת. כל זה רק שנסכים להיכנס לממשלה צרה, בניגוד להבטחתנו לבוחר.

“מיותר לציין שדחינו את כל ההצעות האלו על הסף. גם בשל שיקולים עקרוניים אבל לא פחות בשל שיקולים מעשיים. ממשלה צרה תהיה צרה גדולה למדינת ישראל. ממשלה כזאת לא תתפקד, אלא תדמם.

“מפלגת ‘ישראל ביתנו’ היתה עקבית וברורה בנושא מתחילת מערכת הבחירות ועד עתה. אמרנו שלא נצטרף לשום ממשלה צרה, כי ממשלה כזו לא תוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והביטחוניים העומדים על הפרק. החלטות דרמטיות מחייבות הסכמה לאומית רחבה, קודם כל בכנסת, ואם באמת דואגים לאינטרס הלאומי ולא הפרטי אין מנוס אלא להקים ממשלה לאומית רחבה”.

הוא שב וקרא “לשתי המפלגות הגדולות להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים הצרים ולהקים ממשלה אחדות לטובת עם ישראל, ולהפסיק את משחק ההאשמות הציני”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות