משפחת החייל הנעדר אורון שאול: “הוא חי” • צה”ל: “סיכוי קלוש”

ראש אכ"א ביקרה בביתו של אורון שאול ועדכנה את משפחתו • ציינה כי הסיכוי שהוא בין החיים קלוש • המשפחה: "מכל הממצאים שנבדקו לא נמצאו ממצאים של אורון" • בצה"ל מעריכים בסבירות גבוהה: חמאס מחזיק בסממנים מזהים של החייל - ומנצל זאת לצרכי לוחמה פסיכולוגית • הזרוע הצבאית של חמאס טענה שלשום כי חטפה חייל • על פי תצפיות, המחבלים לא הצליחו להגיע אל גופות הלוחמים • הותר לפרסום: אביתר תורג'מן נהרג הבוקר
כ"ד תמוז התשע"ד / 22.07.2014 10:13

סמל אורון שאול, לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני, בן 19 מפוריה עילית, הוא הלוחם הנעדר מהנגמ”ש שנפגע מירי טיל ביום ראשון בשכונת שג’אעיה בעיר עזה. כך הותר היום (שלישי) לפרסום.

ראש אכ”א, אלופה אורנה ברביבאי, ביקרה אתמול בבית משפחתו. לאחר שסיפרה לבני המשפחה על השתלשלות הבדיקה בנוגע לגורל בנם – אמר אחד מבני המשפחה כי מבחינתה החייל חי. בתגובה אמרה ראש אכ”א, כי הסיכוי שהוא בין החיים קלוש. עם זאת, צה”ל אינו יודע בוודאות מה עלה בגורלו.

רחלי גזית, בת דודתו של שאול, מסרה הודעה לתקשורת בשם המשפחה: “ראש אכ”א ורמ”ח נפגעים היו בערב והודיעו שלפי ממצאים בזירה ובנגמ”ש זוהו שישה חללים. מכל הממצאים שנבדקו לא נמצאו ממצאים של אורון”, אמרה גזית.

“ישנים ממצאים נוספים, הבדיקות לא הסתיימו. אנחנו בקשר רציף עם גורמי הצבא. חשוב לנו להגיד שכל עוד הבדיקות לא הסתיימו ואין ממצאים חד-משמעיים, מבחינת המשפחה – אורון לא חלל”.

גזית הוסיפה: “זה לא פשוט, אבל אנחנו חזקים. הבדיקות ייקחו כמה שצריך, ואנחנו מקווים שזה יהיה כמה שיותר מהר, אבל אין לוח זמנים לנושא הזה”.

צה”ל: חמאס לא מחזיק בגופה

הבוקר, יותר מיומיים לאחר שנגמ”ש צבאי הוחרב על ידי מחבלים בשכונת שג’אעיה בעזה, הודיע צה”ל כי אחד הלוחמים שהיו בנגמ”ש שנפגע מירי הטיל נעדר, וכי רק שש גופות זוהו בוודאות.  

אמש נמסרו הודעות לשבע משפחות הלוחמים שהיו מעורבים באירוע בו נגמ”ש נפגע מטיל שנורה לעבר. “עד כה, זוהו בוודאות שישה חללים וזאת נוכח מורכבות האירוע. מאמצי הזיהוי והבירור באשר ללוחם השביעי ממשיכים להתבצע בכל הערוצים. צה”ל נמצא בקשר רציף עם המשפחות”, נאמר בהודעת דובר צה”ל.

בצה”ל ממשיכים לבדוק את פרטי האירוע. ההבנה בשלב זה במערכת הביטחון היא שייתכן שחמאס מחזיק בפרטים של החייל, כגון מדים או דסקית, אך לא בגופתו.

ההערכה זו מתבססת על תצפיות של צה”ל שסרקו את הזירה שבה בער הנגמ”ש. על פי תצפיות אלו, המחבלים לא הצליחו להגיע אל גופות הלוחמים בזמן הרב שבו חולצו הגופות מהמקום.

 הזרוע הצבאית של חמאס טענה שלשום כי חטפה חייל צה”ל, ובעזה וברשות הפלסטינית פצחו מאות בחגיגות. 

הלוחמים נסעו בנגמ”ש M-113, כלי מיושן בן עשרות שנים, שלא עומד בתנאי מיגון נגד רקטות אר-פי-ג’י מתקדמות, ובטח לא נגד טילים נגד טנקים מסוג קורנט ומטיס.

מחקירה ראשונית עולה כי לוחמי גולני נכנסו לפאתי עזה עם הנגמ”ש המיושן שהתקלקל במהלך הכניסה. שני לוחמים, מפקד מחלקה ולוחם נוסף, קפצו החוצה מהנגמ”ש כדי לחבר אותו לנגמ”ש החילוץ. טיל נ”ט פגע בנגמ”ש התקוע והרג את כל החיילים שישבו בו בצורה קשה מאוד, ולכן היה קושי לזהות את החיילים.

הלוחמים שנהרגו

סמל ראשון אביתר תורג’מן, לוחם בחטיבת הצנחנים, בן 20 מבית שאן, נהרג הבוקר (שלישי) בהיתקלות ברצועת עזה – כך הותר לפרסום. תורג’מן הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל ראשון לאחר מותו.

הבוקר הותרו לפרסום שמות שישה מתוך שבעת ההרוגים מהנגמ”ש שנפגע:

סמל מקס שטיינברג לוחם בחטיבת גולני, בן 24 מבאר שבע. הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו. הלווייתו תתקיים מחר (רביעי) בשעה 11:00 בהר הרצל בירושלים.

סמל- ראשון שחר תעשה, לוחם בחטיבת גולני, בן 20 מפרדסיה. הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל- ראשון לאחר מותו. הלוויתו תתקיים היום (שלישי), בשעה 18:00 בבית העלמין בפרדסיה, בחלקה הצבאית.

סמל-ראשון דניאל פומרנץ, לוחם בחטיבת גולני, בן 20 מכפר אז”ר. הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. מועד ההלוויה יימסר בהמשך.

סמל שון מונדשיין, לוחם בחטיבת גולני, בן 19 מתל-אביב. הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו. מועד ההלוויה יימסר בהמשך.

סמל בן אואנונו, לוחם בחטיבת גולני, בן 19 מאשדוד. הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו. הלוויתו תתקיים היום (שלישי), בשעה 17:00 בבית העלמין באשדוד, בחלקה הצבאית.

סמל-ראשון אורן נח, לוחם בחטיבת גולני, בן 22 מהושעיה. הלוויה תתקיים היום (שלישי). המשפחה תתכנס בבית הכנסת של היישוב הושעיה בשעה 15:00 משם ייצא מסע ההלוויה. ההלוויה תתקיים בשעה 16:00 בבית העלמין בהושעיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה היה במטח האחרון לגוש גן?
    22/07/2014 10:25
    noko