שקד: יש פייק-פערים בין ליברמן לחרדים. דרושה רק ההחלטה שלו

חרדים 10
|
ה' כסלו התש"פ / 03.12.2019 16:12
יו”ר ימינה לא מתייאשת מהסיכוי להחזיר את ליברמן למחנה הימין: “כשליברמן יחליט שהוא רוצה להיכנס לממשלת הימין אפשר יהיה לפתור את המחלוקות. זה עניין של רצון של ליברמן ושל החרדים”

יו”ר הימין החדש, ח”כ איילת שקד, מתייחסת בראיון לערוץ 7 לבחירות ולמאמצים להשיב את יו”ר ‘ישראל ביתנו’ לחיק ממשלת ימין צרה.

“אם יש אחוז אחד של סיכוי צריך למצות אותו, כי בחירות לימין זה דבר רע. כמובילת הימין האידאולוגי אני רוצה ממשלת ימין, ולכן חזרת ליברמן היא הפתרון הטוב ביותר עבורנו. נכון שהמצב לא טוב ועדיין אין רצון של כל הצדדים, אבל הפערים המהותיים ניתנים לגישור בין חרדים לליברמן. הם ישבו המון שנים יחד בקואליציה וידעו לתפקד היטב יחד. ליברמן יכול להשיג הישגים משמעותיים שהוא לא יוכל להשיג בשום קונסטלציה אחרת”.

לטעמה של שקד, הקמת ממשלת ימין נמנעת רק משום שאין החלטה מצידו של ליברמן.

“דרושה החלטה. כשליברמן יחליט שהוא רוצה להיכנס לממשלת הימין אפשר יהיה לפתור את המחלוקות. זה עניין של רצון של ליברמן ושל החרדים. את המחלוקות אפשר לפתור”, היא קובעת.

כשהתבקשה להציג דוגמא לפערים שבין הצדדים – אומרת שקד: “הדוגמא הכי ידועה היא חוק הגיוס. כל המחלוקת היא מלאכותית לחלוטין. פייק אחד גדול. הרי זה לא משנה אם יעדי הגיוס יהיה בחקיקה ראשית או בהחלטת ממשלה. אם על זה מפילים ממשלה בישראל אפשר להבין לאן הגענו. גם כך היעדים היו עד עכשיו בהחלטת ממשלה והם לא שונו. אלה המחלוקות והן לא משמעותיות. יש נושאים אחרים שהם יותר מורכבים, אבל לכל נושא אפשר למצוא פתרון ששני הצדדים יוכלו לחיות אתו”.

היא גם מתייחסת למאמצים להקמת ממשלת אחדות: “יש שני מאמצים. אחד מול ליברמן לחזור לגוש הימין והמאמץ השני מול ‘כחול-לבן’, לפיד וגנץ שקיבלו הצעה הגונה מהליכוד. הרי בכל מקרה אם יהיו בחירות נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה עוד חצי שנה. קשה להבין למה הם מסרבים להצעה הזו”.

על הטענה לפיה מדובר באמירה ערכית שאינה מאפשרת לשבת בממשלה אחת תחת ראש ממשלה עם כתב אישום, היא משיבה: “זו אמירה ערכית שלהם ואפשר היה לדבוק בה אם הם היו מנצחים בבחירות, אבל התוצאה היא תיקו. הם לא יצליחו להרכיב ממשלה לבד וצריך להתפשר.

“לגרור את המדינה לבחירות בגלל חצי שנה שבכל מקרה נתניהו ימשיך להיות בה ראש ממשלה בעיניי זו הפקרות פוליטית”.