רבנות ירושלים: אלה שמות נציגי בתי הכנסת • החרדים מערערים

היום הוגשו שמות נציגי 10 מתוך 12 בתי הכנסת בגוף הבוחר לרבנות ירושלים • מחר התאריך האחרון להגשת ערעורים על רשימת בתי הכנסת • הסיעות החרדיות יערערו כדי לדחות את הבחירות
נחמן וייס
כ"ג תמוז התשע"ד / 21.07.2014 19:29

הבחירות לרבנות ירושלים: היום הוגשו השמות של נציגי בתי הכנסת שנכללו בגוף הבוחר לרבנות העיר.

בישיבת ועדת הבחירות לרבנות ירושלים, שהתקיימה לפני כחודש, אושרו שמותיהם של 12 בתי הכנסת, שנכללים בגוף הבוחר לרבנות, והוקצב להם זמן לבחור את נציגיהם.

לאחר דיון בין חברי הוועדה, הוחלט כי החלוקה הדתית והעדתית, תהיה 5 בתי כנסת חרדים ו-7 דתי לאומי, זאת בנימוק כי למרות שבתוך הציבור שומר המצוות בירושלים, יש רוב חרדי, גם הציבור החילוני הירושלמי הוא קרוב למסורת וזכאי לייצוג באמצעות בתי הכנסת הציונים דתיים.

בחלוקה המגזרית הפנימית הוחלט, כי חמשת בתי הכנסת החרדים, יחולקו ל-2 חסידים, 2 ספרדים ואחד ליטאי. זאת בהתחשב בנתוני ההצבעה בבחירות המקומיות, בהן לאגודת ישראל וש”ס יש 5 נציגים ולדגל התורה – 3.  בציבור הדת”ל לא ניתן משקל לעדות השונות.

בנוסף התחשבה הוועדה בקריטריון של חלוקה לשכונות, מתוך רצון לתת לכל אחת מהשכונות הגדולות ייצוג, וזאת בהתחשב בחלוקה למינהלים הקהילתיים.

כאמור, היום הגישו 10 מתוך 12 בתי הכנסת את שמות נציגיהם בגוף הבוחר.

הנה רשימת הנציגים, לפי הסיווג העדתי והדתי של בתי הכנסת:

בית המדרש של חסידות בעלזא (חרדי, חסידי)  – הרב לייב הכט.

בית המדרש של חסידות גור (חרדי, חסידי) – הרב יצחק מאיר טאומן.

בית הכנסת נר יוסף בשכונת רמת שלמה (חרדי ספרדי) – הרב יצחק אנג’ל.

מוסדות חוט של חסד, של הרב שלום הרוש, שהוגדר גם הוא כחרדי ספרדי – ר’ חיים ברזילאי.

בתי הכנסת הדתיים לאומיים: בית יצחק – דוד בן עולאל.  בית שלמה – יונתן נעים. משכן גבריאל – כדורי גבאי. ניצנים – אלי קדוש. נעם שיח – אברהם שבת. רמב”ן – אריאל אלבויים.

שני בתי הכנסת שלא בחרו עדיין את נציגיהם, הם בית הכנסת שנבחר כמייצג הציבור החרדי ליטאי – “שערי תבונה”, ובית הכנסת הדתי לאומי בהר נוף.

מחר יהיה המועד האחרון בו ניתן להגיש ערעור או השגה על רשימת בתי הכנסת, וביום חמישי אמורה להתכנס שוב ועדת הבחירות, ולדון בכך.

בסיעות החרדיות מבקשים לדחות את מועד הבחירות ככל האפשר, בכדי להביא לפסילתו של המועמד הדתי לאומי הגר”א שטרן, שיחצה את גיל 70 אחרי חגי תשרי, דבר המהווה תנאי סף למועמד לרב עיר.

לשם כך, במהלך החודש האחרון ניסו אנשי הסיעות החרדיות לגייס כמה שיותר בתי כנסת, שיגישו עררים על החלטת ועדת הבחירות, ויבקשו גם הם להיכלל ברשימת בתי הכנסת.

גורם בסיעות החרדיות אומר לחרדים10, כי אכן הצליחו לרכז כמה עשרות בתי כנסת, המבקשים גם הם לשגר נציג נציג לגוף הבוחר.

אולם נראה כי ועדת הבחירות נחושה לקיים את הבחירות במועד המתוכנן על ידי משרד הדתות – אמצע חודש אלול, ויעשו הכל כדי לגמור את הדיון בערעורים במהירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא ה
    21/07/2014 22:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בדגל התורה יושבים בעלי לה”ר ומוציאי שם רע שמפיצים שקרים כנגד רבנים המבוססים על חיפושים בגוגל ובויקיפדיה ללא כל בדיקה ממשית. על סמך ה”מידע” הזה הם שופכים את דמם של רבנים (ושל סתם אנשים) אשר הם אינם חפצים ביקרם. עושים להם משפט שדה ללא יכולת להגיב ולהשמיע את דעתם.

    בשלב הבא מנהלים מאבק מלוכלך לדחיית הבחירות אשר תגרום לפסילה טכנית של המועמד כי אפילו אין להם אומץ להתמודד איתו בתהליך הוגן.

    אבל כאמור זוהי רק דרכה של “דגל התורה”. באגודת ישראל, בעלז, גור, ויז’ניץ, בני תורה אף אחד לא פוסל ולא משמיץ את הגר”א שטרן. להיפך, הם מכירים אותו אישית ואת כוחו התורני הגדול המתבטא במפעל “הלכה ברורה” שכל גדולי ישראל משבחים ומוקירים.

    למערכת: התגובה הזו נכתבת בדם הלב, אנא אל תצנזרו ואל תערכו. אל תתנו יד למלחמה המכוערת של אתם מציאי שם רע