האורח הבלתי צפוי ב’סינמה שדרות’: האדמו”ר מקרלין

אל מאות הסקרנים המתרכזים בגבעה הממוקמת ליד שדרות, כדי לצפות בהפצצות של חיל האוויר על מעוזי המחבלים ברצועת עזה, הצטרף אתמול אורח מיוחד: האדמו"ר מקרלין סטולין
יוני גרין
כ"ג תמוז התשע"ד / 21.07.2014 14:25

הבילוי היומיומי של מאות סקרנים, המתרכזים בגבעה הממוקמת ליד שדרות כדי לצפות בהפצצות של חיל האוויר על מעוזי המחבלים ברצועת עזה, כבר הספיק לעורר סערה ברשתות תקשורת ברחבי העולם.

אלא שאתמול בלילה (ראשון) הגיע למקום צופה בלתי שגרתי: האדמו”ר מקרלין-סטולין.

האדמו”ר, שהגיע מלווה רק בנהג, הסתובב בין הנוכחים בפשטות, כשהוא ללא כובע, וצפה אל המתרחש בזירת הקרב.

אין זו הפעם הראשונה שהאדמו”ר, המתגורר בגבעת זאב, מגיע אל המקום. גם במבצע ‘עופרת יצוקה’ תועד האדמו”ר על הגבעה כשהוא צופה אל פעילות צה”ל בתוככי עזה בעזרת משקפת.

האדמו”ר מקרלין-סטולין, למרות היותו מנהיג של אלפים, מתנהל ללא גינוני כבוד של אדמו”רים. הוא נוהג לבקר במקומות שונים בגפו, וממריא לחו”ל ללא צוות משב”קים.

“האדמו”ר נוהג להתעדכן ככל שניתן במתרחש, בלי מסננות. הוא רוצה לראות הכל במו-עיניו ולהתרשם בצורה בלתי אמצעית”, מסביר אחד מחסידיו.

הסערה שפרצה בעולם סביב הבילוי היומיומי מול עזה, התרחשה לאחר שאלן סורנסן, השליח הדני למזרח התיכון של העיתון kristeligt-dagblad, פרסם תמונה מהמקום. סורנסן, המתגורר בארץ כבר יותר מעשור, פירסם את התמונה בחשבון הטוויטר הפרטי שלו. מאז הציוץ צבר עשרת אלפים שיתופים ועשה כותרות בכלי תקשורת מרכזיים ברחבי העולם, בהם הניו יורק טיימס, ההפינגטון פוסט והדיילי מירור הבריטי.

“קולגה שלי ואני עלינו על ההר כדי לקבל עמדה טובה להסתכל על מה שקורה בעזה”, ספר סורנסן בשיחה עם אתר מאקו. “כשהגענו ראינו כחמישים-שישים אנשים, חלקם תושבי המקום וחלקם תלמידי ישיבות ירושלמים שהגיעו לשדרות במיוחד כדי לעמוד על הגבעה ולצפות במה שקורה.

עד כאן לא ראיתי עם זה בעיה, מלבד הסכנה שיכולה להיות כרוכה בלשבת שם – סקרנות זה דבר טבעי. אבל אז שמנו לב שזה נהייה מעין פיקניק כזה מבחינת חלק מהאנשים: הם הביאו כסאות נוח, הכינו קפה, פופקורן, כיבוד קל כזה – כמו במשחק כדורגל או קולנוע.

עמדנו שם ודברנו איתם ואחרי כעשר דקות שמענו את הפיצוץ הראשון של הפצצה בעזה וראינו גם הבזק אור. זה הפעם הראשונה ששמתי לב שאנשים מוחאים כפיים ומריעים להפצצות. זה פשוט הפתיע אותי באותו הרגע, לא ציפיתי לזה. הוצאתי את הטלפון, צילמתי ופרסמתי בטוויטר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות