“ליברמן חושב להקים ממשלה עם טיבי ועודה? שיעשה את זה הבוקר”

אריה ריבקינד
|
י"ב חשון התש"פ / 10.11.2019 10:42
שר התקשורת דודי אמסלם: “אנחנו לא נפרדים מהבלוק. אין אופציה כזאת” • ח”כ מיקי זוהר: “יתכן שהסיכוי לבחירות שלישיות התרחק אתמול” • ח”כ אלי אבידר מישראל ביתנו: “ברגע האחרון פוסק הדור, אריה דרעי, ישחרר את נתניהו מההתחייבות”

10 ימים לתום המנדט של בני גנץ: ח”כ מיקי זוהר מהליכוד העריך הבוקר (ראשון) כי הצהרתו אמש של יו”ר ישראל ביתנו מרחיקה את הסיכוי להליכה למערכת בחירות שלישית.

“יתכן שהסיכוי לבחירות שלישיות התרחק אתמול”, אמר זוהר בראיון לרדיו ‘קול ברמה’, בעקבות האולטימטום שהציב ליברמן לגנץ ונתניהו.

הוא תיאר את האפשרויות המסתמנות: “או שנשב באופוזיציה בממשלת מיעוט ונלחם בכל הכח להפלתה, או שנשב בממשלה צרה עם ליברמן”.

זוהר הביע תמיכה במהלך צירופו של נפתלי בנט לממשלה: “ראש הממשלה קיבל החלטה נכונה במינוי של בנט, קודם כל לחזק את הבלוק”.

על בנט אמר ח”כ זוהר: “יש לו עמדות טובות שיוכלו לשמור על בטחון ישראל. גם אם ההחלטה נבעה משיקולים פוליטיים, הרווחנו אחלה שר בטחון”.

שר התקשורת דודי אמסלם תקף הבוקר את  ח”כ אביגדור ליברמן על רקע האולטימטום.

בראיון לרשת ב’ טען אמסלם כי בדבריו של ליברמן אין חידוש: “ליברמן מתחילת הדרך בעצם אמר את אותם דברים פחות או יותר. אם הוא חושב שנכון לישראל להקים ממשלה עם טיבי ועודה, שיעשה את זה כבר הבוקר. אנחנו לא נפרדים מהבלוק. אין אופציה כזאת”.

השר אמסלם הביע במקביל תמיכה במינוי בנט לשר הביטחון: “אני חושב שזה מהלך פוליטי תחזוקתי, וגם לגיטימי. אין דבר כזה האיש הראוי ביותר להיות שר ביטחון בעם ישראל”.

חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו אמר בריאיון לכאן רשת ב: “יש פה משחקים באופציה הגרועה פחות. אם נלך לבחירות הן יהיו שונות לחלוטין, הציבור ימאס בהן”.

אבידר הציע “לא להתרגש מהצהרות נתניהו” שלא יפרק את הגוש החוסם שהקים – והוסיף כי “ברגע האחרון פוסק הדור, אריה דרעי, ישחרר אותו מההתחייבות”.

מנגד, הבטיח השר צחי הנגבי בריאיון ל’הבוקר הזה’: “הבלוק שלנו יציב, חזק והרמוני. גם בממשלה הבאה אנחנו הולכים יחד”.

הוא האשים את כחול לבן: “הם לא עסקו בכלל בניסיון להגיע איתנו לדיאלוג אמיתי, הם ניסו למשוך אליהם מרכיבים מתוך הגוש שלנו”.

על מינויו של נפתלי בנט לשר ביטחון אמר: מדובר ב”צעד של הגנה עצמית. נפתלי בנט מועמד ראוי. הוא יודע שייתכן והמינוי זמני והוא יודע שמי שמוביל את מדיניות החוץ והביטחון זה ראש הממשלה”.

אמש אמר ליברמן בראיון לחדשות 12 כי הוא מתכוון לפנות השבוע לראשי כחול לבן והליכוד, בני גנץ ובנימין נתניהו, ולבקש מכל אחד מהם להתפשר על מנת למנוע בחירות שלישיות.

מגנץ יבקש לקבל את מתווה הנשיא ראובן ריבלין לממשלת רוטציה, ומנתניהו יבקש לפרק את גוש הימין.

לדברי ליברמן, אם מישהו מהם יסרב, הוא יחליט לתמוך בצד השני.