מה גרם למאבטחי הרכבת להכות באלימות חייל חרדי בדרכו הביתה? צפו

יוסף גבאי, חייל חרדי שנזקק לטיפול רפואי אחרי התקיפה מצד מאבטחי הרכבת בתחנת 'נבון', משחזר בשיחה עם אמנון לוי את הדרמה
חרדים 10
ח' חשון התש"פ / 06.11.2019 21:07

יוסף גבאי, חייל חרדי שטוען כי הותקף בידי מאבטחי רכבת ישראל, שיחזר היום (רביעי) את האירוע בשיחה עם אמנון לוי ברשת 13.

גבאי אמר כי המכות שקיבל היו כה חמורות עד שבגללן נזקק לטיפול רפואי בבית חולים.

“שהיתי שעות ארוכות במיון ושם אובחנתי עם פריקת כתף, נקע ביד ומכות יבשות בצוואר. כל הגוף שלי מלא גם בסימני צביטות”, סיפר בתכנית ‘שש עם אמנון לוי’.

גבאי עלה לרכבת בתחנת המוצא בנתב”ג. “בהלוך לא הייתה שום בעיה עם כרטיס החוגר, תיקפתי אותו באופן תקין במכונה”.

כ-20 דקות מאוחר יותר הוא הגיע לתחנת נבון בירושלים. אולם, כשביקש לצאת מהתחנה – הופיעה לו הודעה כי הכרטיס חסום. לטענתו, כשפנה לסדרנית כדי שתאפשר לו לצאת, אמרה לו בזלזול: “אתם החיילים מנסים לגנוב אותנו”.

היא הפנתה אותו למנהל התחנה. “מנהל התחנה לקח לי את החוגר ואמר ‘הוא נשאר אצלי’. הצעתי לשלם בעד הנסיעה – העיקר שיחזיר לי את הכרטיס, אך הוא סירב. בשלב זה ניסיתי לקחת את החוגר מידיו, אך קפצו עליי ארבעה מאבטחים והיכו אותי. הם היו כמו חברי מאפיה”.

אתמול פורסמה התקרית בחשבון הפייסבוק של אחיו של גבאי. בתיעוד מהתקרית, ניתן לראות את חילופי הדברים שהתפתחו בין המאבטחים לחייל, שהסתיימו בדחיפות, מכות והצמדתו של החייל לקיר.

גבאי ציין שזו אינה הפעם הראשונה בה הוא מותקף –  אך דווקא מהצד החרדי: “בעבר תקפו אותי בסביבת המגורים שלי, מי שמגיע לבוש מדים – ישר חוטף מכות”.

גבאי, שמשרת בחטיבת ‘כפיר’ ומשמש כנהג של רכבים כבדים, מוכר כ’חייל בודד’ משום שהוריו ניתקו עימו קשר. “מאז אני גר אצל אחי, ובשכונה הזו אפשר ללכת רק על אזרחי”. זו גם הסיבה שהוא השיג פטור צבאי שמתיר לו לנסוע בתחבורה הציבורית על אף שאינו לובש מדים.

גבאי טוען כי לא הרים יד על אף אחד בשום שלב. “רק ניסיתי לקחת את הכרטיס מהיד של המנהל, לא הייתה שום פרובוקציה או דיבור לא מכובד”.

לטענתו, הכול קרה “נטו בגלל המראה החרדי שלי – זו גזענות”.

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: “הסרטון אינו מייצג את המקרה וערוך באופן מגמתי. הנוסע הזדהה כחייל אך הגיע לתחנה ללא מדים ועם חוגר לא תקין. צוות התחנה ניסה לסייע לחייל ולברר מדוע החוגר לא מאפשר מעבר, אך הנוסע תקף והכה את הצוות.

“הבוקר הוגשה נגד הנוסע תלונה במשטרה. צוות הביטחון בתחנה נאלץ לעכבו על מנת לסיים את האירוע לפני שהסלים לפגיעה קשה יותר בעובדי התחנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיעלה לארץ
    13/11/2019 18:15
    רבי יודא
  1. מה הוא מחפש בגולה