בנט הפציר באזכרה למרן זצ”ל: תקימו אחדות I נתניהו: בני, שמעת?

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ משתתפים באזכרה בכנסת לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל • השניים לחצו ידיים והתיישבו לצידו של יו״ר ש״ס השר אריה דרעי • ומה הגיבו ביבי ודרעי על דבר בנט?
אבי כץ
ו' חשון התש"פ / 04.11.2019 15:52

6 שנים לפטירתו: בכנסת נערך טקס אזכרה למרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר כחול לבן בני גנץ.

השניים לחצו ידיים והתיישבו משני צדדיו של יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי.

בכיר הימין החדש, ח”כ  נפתלי בנט השתתף גם הוא באזכרה ונשא דברים. בדבריו הפציר בראש הממשלה ויו”ר כחול לבן להקים יחד ממשלת אחדות.

“הרב עובדיה ראה לא רק את ההלכה אלא לצד ההלכה הוא ראה את הנשמה, את הבנאדם, את הזעקה, את החמלה, את התמונה הגדולה. ונדמה לי שמעבר לגדולה ההלכתית זו המורשת לעם ישראל בדורנו – לראות איך מעבר לאותיות הקטנות קטנות כולנו יכולים להתעלות”, אמר בנט.

בנט הוסיף: “כאן, בחדר הזה, נמצאים ראש הממשלה ויושב ראש כחול לבן. בשם כל הבית הזה אני מפציר להתעלות מעל ענייני היום יום ולהקים ממשלת אחדות בישראל. יהי זכרו של הרב עובדיה יוסף ברוך”.

גנץ ונתניהו הביטו זה אל זה והחליפו חיוכים.

נתניהו פנה לגנץ: “בני, שמעת?”

 

יו”ר ש”ס אריה דרעי התייחס גם הוא: “הרב עובדיה התחנן שתהיה ממשלה רחבה. אני שונה ומבקש זאת מראש הממשלה ומגנץ תבדלו לחיים טובים”.

נתניהו, שנאם אחרי בנט אמר בפתח נאומו: “הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד. זו משאלה של רבים בעם – ואני חושב שהיא נכונה. ובזה תם החלק הפוליטי”.

נץ אמר: “לא יכולתי שלא להתרשם שהשילוב של הרב עובדיה בין מסורת וסובלנות הייתה חסרת תקדים. עלינו לכבד את כל התרבויות בחברה הישראלית. אם יש דרך אחת שבה ניתן לכבד את זכרו היא דרך האחדות שמכבדת אחד את השני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות