בני גנץ לא מצליח להרכיב ממשלה וליברמן מאשים את נתניהו: מטרפד

אריה ריבקינד
|
ה' חשון התש"פ / 03.11.2019 10:38
יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, מאשים בפוסט שפרסם בפייסבוק: “נתניהו מוביל אותנו לבחירות בפעם השלישית והעם לא יסלח לו, הוא נאחז בגוש החרדי-משיחי”

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, פרסם הבוקר (ראשון) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, תחת הכותרת: “נתניהו מוביל אותנו לבחירות בפעם השלישית והעם לא יסלח לו”.

לדבריו, “כבר 48 ימים עברו מאז הסתיימה מערכת הבחירות עם אמירה חד משמעית של העם, הרוצה בהקמת ממשלת אחדות ליברלית. לצערי הרב, ישנם גורמים המנסים בכל דרך לטרפד הקמת ממשלה ובמקום להתמקד במהות מתעסקים בעניינים אישיים”.

ליברמן סיפר: “מאז ה- 17 בספטמבר ‘ישראל ביתנו’ דחתה הצעות שונות שהגיעו אליה למהלכים חד צדדיים, שיכולים לפגוע במו”מ להקמת ממשלה, כגון תמיכה בחוק המונע מח”כ שיש נגדו כתב אישום להציג מועמדות לראשות הממשלה ולהחליף יו”ר כנסת בתקופת ביניים”.

לדבריו, “עשינו זאת משתי סיבות: 1. אנו מתנגדים בתוקף למהלכים חד צדדיים שנויים במחלוקת בתקופת מעבר, טרם הקמת קואליציה. 2. מדובר בחוק פרסונלי, גישה שאנו ב’ישראל ביתנו’ מתנגדים לה באופן עקרוני”.

הוא הוסיף: “על מנת לזרז את מהלך הרכבת הקואליציה, ‘ישראל ביתנו’ הציעה מתווה להקמת ממשלת אחדות, כאשר ברוטציה בנימין נתניהו יכהן ראשון כראש הממשלה. פנינו לליכוד בכתב ובעל פה בהצעה לפתוח במו”מ קואליציוני אך לא זכינו למענה.

“המסקנה היחידה ממשיכת הזמן היא שנתניהו מוביל את מדינת ישראל לבחירות נוספות. נתניהו נאחז בגוש החרדי-משיחי מסיבות אישיות בלבד ולכן היה מוכן להקריב גם את יו”ר ועדת חוץ וביטחון וגם את העולים מחבר העמים לטובת הגוש”.

ליברמן טען: “הניסיון להחזיק במקל משתי הקצוות – גם לבוא למו”מ להקמת ממשלת אחדות עם הגוש חרדי-משיחי וגם להיות ראשון ברוטציה – מצביע בוודאות על כך שכל האחריות על שיתוק מוסדות המדינה וסיבוב בחירות שלישי יהיו על נתניהו, ועל נתניהו בלבד”.