הרב פירר ביקש “בלי זמרות” במופע של שלמה ארצי – והשמאל מתפרע

ערב התרמה לאגודת 'עזרא למרפא', שיכלול מופע מחווה לזמר שלמה ארצי בנוכחות נשיא המדינה ובהשתתפות התזמורת הפילהרמונית, שתלווה רשימה ארוכה של אמנים ישראלים - עורר סערה לאחר שהתברר שלא יכלול זמרות - לבקשת הרב אלימלך פירר
יוני גרין
א' חשון התש"פ / 30.10.2019 12:19

במסגרת ערב ההתרמה השנתי לאגודת ‘עזרה למרפא’, בראשותו של הרב אלימלך פירר, שיתקיים בחודש הבא, ייערך מופע מחווה לשלמה ארצי החוגג חמישה עשורים של קריירה.

האירוע יתקיים בהיכל התרבות בתל אביב, בהשתתפות התזמורת הפילהרמונית, במעמד נשיא המדינה ריבלין ובהנחיית אייל קיציס ואורלי וילנאי.

אמש נחשף ב’ערב טוב עם גיא פינס’ בקשת 12, כי למרות שמדובר באירוע המיועד לציבור חילוני, לבקשת הרב פירר – חתן פרס ישראל – המופע לא יכלול זמרות.

התזמורת הפילהרמונית תלווה את האמנים שיופיעו באירוע -בסך הכל 13 אמנים ישראליים מהמעלה הראשונה, שחלקם כלל לא ידעו כי נשים לא יעלו על הבמה, וגילו זאת רק בשיחה עם כתבי ‘ערב טוב עם גיא פינס’.

בתגובה לדברים הבהירה וילנאי כי תשקול את השתתפותה במופע, וכך גם אומנים נוספים כמו עילי בוטנר וציון ברוך משלישית ‘מה קשור’.

חיים שמש, המנהל האמנותי של האירוע, הגיב: “אין שום בעיה של הדרת נשים בקהל. הרב ביקש לכבד אותו בעניין הזה שנשים לא תשרנה במופע. באחת הפגישות הראשונות של ההפקה שחשבנו מה רוצים לעשות, נאמר שלרב יהיה קשה אם נרצה שנשים ישירו, לא חשבתי פעמיים והמשכתי הלאה.

“כיף לי לכבד את הרב מכיוון שאני אומר לך, הוא עושה מעשים שלא הממשלה ולא הממסד ולא משרד הבריאות, אף אחד לא מסוגל לעשות”.

מנחם גשייד, עוזרו ודוברו של הרב פירר מסר בתגובה: “הרב אלימלך פירר ימשיך להעניק את שירותיו ושירותי אגודת עזרה למרפא, לכל הפונים לסיוע, ללא הבדל גזע דת או מין, כפי שפועל במסירות אינסופית בארבע העשורים האחרונים למאות אלפי פונים בהתנדבות מלאה. הרב פירר מכבד כל אדם וגאה בהיותו יהודי שומר תורה ומצוות”.

יו״ר אגודת ידידי עזרה למרפא, המארגנת את האירוע, מר אפי הרשקוביץ מסר בתגובה: “חברי האגודה מקיימים אירוע פתוח לציבור, שיש בו כדי להמשיך ולממן את פעולות האגודה הניתנים חינם לכל הפונים, נשים וגברים. צר לנו שיש המנסים לפגוע בפעילות קודש זו. אגודת הידידים מודעת לכך שאלולא זו דרך חייו האישית של הרב, כתבה זו לא הייתה משודרת.
אנחנו דוחים על הסף כל ניסיון ליצור שיח מפלג ופוגעני. האירוע הוא ביטוי לנתינה, לשותפות ולערבות הדדית בין כל רובדי האוכלוסייה בישראל. אנחנו מזמינים את הציבור להשתתף באירוע יוצא דופן, מהנה ומאחד”.

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מעולה!
    30/10/2019 18:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מותר וצריך שגישה יהודית אותנטית תהיה לגיטימית בפרהסיה של המדינה הזו.

    • אמיתי   31/10/2019 11:05

      זה יעזור לכם.

  2. מוחה בהם
    31/10/2019 12:35
    משה
  3. הרב פירר אדם חשוב.ובלי קשר שילמדו תורה ויבינו שהאשה ביהדות היא מלכה…ומפני זאת אין מקומה על במות….
    הנוהג בעולם שדבר יקר וישוב מצניעים ושומרים.ומי שרוצה להישאר טמבל לא מבין שילך להיות גוי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   04/11/2019 09:50

      יפה אמרת יישר כחך