קרי בציניות: “חתיכת מבצע נקודתי הישראלים עושים בעזה”

מזכיר המדינה ג'ון קרי הוקלט ללא ידיעתו מתבטא על הפעולות הישראליות בעזה • כששמע על הרחבת הפעולה הגיב בציניות: "חתיכת מבצע נקודתי הישראלים עושים בעזה" • בשידור הבהיר: "אנו תומכים בישראל לחלוטין"
שלומי צור
כ"ב תמוז התשע"ד / 20.07.2014 19:40

פליטת פה? מזכיר המדינה האמריקני ג’ון קרי, תועד כשהוא אומר בציניות “חתיכת מבצע נקודתי ישראל עושה בעזה”.

קרי הגיע לראיון ברשת פוקס ניוז, הידועה כמתנגדת לעמדות ראשי המפלגה הדמוקרטית, ובדקות שלפני הראיון שוחח עם עוזרו. הוא לא ידע שהמצלמות שכבר פעלו, תיעדו את השיחה.

העוזר עדכן את קרי על הרחבת הפעולה הקרקעית בעזה, ועל מספר ההרוגים הפלסטינים בתקיפות בשכונת שג’עיה. קרי הגיב בציניות: “זאת חתיכת פעולה נקודתית”, וחזר: “ממש חתיכת פעולה נקודתית”…

קרי הוסיף ואמר לעוזרו: “אנו חייבים ללכת לשם. אני חושב שאנחנו צריכים לצאת לשם כבר הלילה. זה יהיה מטורף לשבת כך סתם”.

מנחה התוכנית כריס וואלאס, המארח של התכנית ‘פוקס ביום ראשון’, עימת את קרי עם ההקלטה. “כשאתה אומר חתיכת פעולה נקודתית, אתה מוטרד מכך שהישראלים הלכו רחוק מדי?”, שאל וואלאס את קרי.

קרי לא התבלבל והשיב: “זה מאוד קשה, המצבים האלה. ברור שהגבתי בדרך שכל אחד היה מגיב עם כבוד לילדים ולאזרחים”.

קרי שב על העמדה האמריקנית ואמר: “ארה”ב מאמינה שישראל זכאית להגן על עצמה מהרקטות שנורות מרצועת עזה ומהמתקפות שנעשות בעזרת מנהרות שיוצאות מצידו השני של הגבול. אנו תומכים בהם לחלוטין”.

במהלך הראיון סיפר קרי, כי במהלך שיחה בין נשיא ארה”ב ברק אובמה לראש הממשלה בנימין נתניהו, נשמעה אזעקה ונתניהו נאלץ לקטוע את השיחה ולהימלט למרחב מוגן. “לא ניתן לחיות כך”, אמר קרי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות