“התיקים צריכים להיסגר”: מה קרה ביום השני של השימוע בתיק 4000

גורם משפטי בכיר: טיעוני הפרקליטים של ראש הממשלה היו טובים היום בהרבה מאשר אתמול. לא הוטלו פצצות, אבל הטיעונים היו בנויים היטב • עו"ד עמית חדד: ''ביום ראשון נתחיל עם תיק 1000" • עו"ד יוסי אשכנזי: "השימוע בתיק 4000 לא הסתיים, וביום ראשון נקדיש לו עוד כמה שעות"
חרדים 10
ה' תשרי התש"פ / 03.10.2019 22:29

יום השימוע השני בתיקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסתיים אחרי 11 שעות – ויימשך ביום ראשון.

עורך הדין עמית חדד, אחד מפרקליטיו של נתניהו, סיפר בצאתו ממשרד המשפטים בירושלים: ”ביום ראשון נתחיל לטעון לגבי תיק 1000. אנחנו נראה שגם בו אין את מה שמנסים לטעון, אין עבירות. שלושת התיקים האלה צריכים בסופו של יום להיסגר”.

פרקליט נוסף של נתניהו, עורך הדין יוסי אשכנזי, אמר: “השימוע בתיק 4000 טרם הסתיים, וביום ראשון נקדיש לנושא עוד כמה שעות. התמקדנו היום בנושא עדי המדינה, וביום ראשון נתמקד בנושא של עבירת השוחד מול עבירת המרמה והפרת האמונים”.

לפי דיווח בחדשות 13, גורם משפטי בכיר ציין, כי טיעוני הפרקליטים של ראש הממשלה היו טובים היום בהרבה מאשר אתמול. גורמים משפטיים טוענים עוד כי לא הוטלו פצצות מפתיעות ביומיים אלה – שהם לא הכירו מחקירותיו של נתניהו, אבל ציינו שהטיעונים היו בנויים היטב.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, אחרי שאתמול התמקדו הסניגורים בסוגיית ההטבות לבזק, היום התמקדו הטיעונים בצד השני של החשד לשוחד: הטענה כי בתמורה קיבל נתניהו סיקור אוהד באתר וואלה. על כך טענו הסניגורים כי לא היה סיקור אוהד וחיובי, וכי הסיקור שכן הופיע לא היה מתת שוחד.

צוות ההגנה דן בראיות ובהודעות הטקסט לשאול אלוביץ’ על הסיקור בוואלה של נתניהו ומשפחתו. עורכי הדין טענו כי הן לא היו על דעת ראש הממשלה, ומה שכן – היה בגדר בקשות לגיטימיות של נבחר ציבור מול פרסומים נגדו.

עורכי דינו של נתניהו התמקדו בעיקר בסוגיית עדי המדינה. לפי הדיווח, בדיון טענו הפרקליטים כי עדי המדינה אינם אמינים ובעלי אינטרס. כפי שאתמול נטען ששלמה פילבר פעל על דעת עצמו, היום נטען שיועץ התקשורת ניר חפץ פנה בנוגע לאופן הסיקור עצמאית.

הפרקליטים גם טענו כי על עדי המדינה הופעלו לחצים בלתי לגיטימיים ולא חוקיים. בחדשות 13 דווח, כי הם התייחסו בין היתר למקרה מסויים שלטענתם הופעל לחץ מאוד גדול על אחד מעדי המדינה. לטענתם, כל המהלכים האלה היו לא לגיטימיים.

לפי הדיווח ב’כאן חדשות’, כחלופה לאפשרות של סגירת התיקים, כפי שטוענים הסניגורים שיקרה, נראה כי התוכנית החלופית של צוות ההגנה של נתניהו היא לנסות להביא להפחתת עבירת השוחד לעבירת הפרת אמונים, שאינה מוגדרת במדויק ולכן יטען שאינה חמורה, אינה ברורה וכי נתניהו לא ביצע אותה.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עבריינים בצמרת
    04/10/2019 00:23
    מי נתן למי
  1. צריך לחקור את החוקרים והפרקליטים על המאפייה שהקימו

  2. למה כל חבורת הליצנים אומרים רוב
    04/10/2019 23:00
    חנה
  3. הפרקליטות חשבה שיש
    לה את כל המסמכים.
    האמיתים.
    ביבי שמר את כל המסמכים
    ליום הדין.
    כל הכבוד לך ביבי.
    תראה להם מזה ביבי.
    רק ביבי יודע את כל
    האמת לא הפרקליטות
    המדינה ולא התקשורת
    ולא חוקרים ולא משטרה.
    ביבי נתן להם להזיע.
    טוב שכך.
    כל הכבוד לך ביבי לא
    נתן לאף אחד לשבור אותו
    כי רק הוא יודע את האמת
    מול כל התקשורת והפרקליטות
    ההפגנות.
    זה מה מנהיג יודע לעמוד
    על שלו.
    חן חן לך ביבי אתה מנהיג
    דגול.
    כולם מקנאים ממך.

  4. פרקליטות המדינה
    05/10/2019 14:31
    המצליפה
  5. מדוע הם מדליפים הכל לעיתונאים
    ואחרי כמה שעות כבר בחדשות על ידי
    עיתונאים בזויים וחוצפנים שמפילים הכל בשקרים כמו גיא פלג ואמנון אברמוביץ ושנואה. רינה מצליח. אגב שממש היא לא מצליח אלה נכשלת בחייה הפרטים

  6. דולפינים מדחיפים
    06/10/2019 03:31
    דולפינים
  7. לפני הכל יש לבטל את כל האשמות בשל ההדלפות של הדולפינים מהפרקליטות. לעצור אותם ואת הכתבים שהשתמשו במסמכים בתיאום מראש בעזרתו של אלפרון אברג’ל ודומראני הכינויים שמורים במעקכת