דרעי יזם: בלוק הימין התחייב לעמוד מאחורי ביבי גם ב-’21 הימים’

ראשי המפלגות המרכיבות את 'בלוק הימין' חתמו על מסמך לפיו הם מתחייבים לתמוך רק בראש הממשלה בנימין נתניהו - בכל מצב • בכך חזרו בהם ראשי הסיעות מהסירוב לחתום אתמול על המסמך שהציג אלקין • דרעי, שפעל מאחורי הקלעים אתמול והיום: “תומכים בנתניהו באופן מוחלט"
אריה ריבקינד
ד' תשרי התש"פ / 03.10.2019 20:40

‘בלוק הימין’ לצידו של נתניהו גם ב-21 הימים: ראשי הסיעות המרכיבות את גוש הימין של נתניהו חתמו הערב (חמישי) על מסמך, לפיו הם מתחייבים לתמוך רק בראש הממשלה בנימין נתניהו – במידה וגם נתניהו וגם בני גנץ ייכשלו במשימת הרכבת הממשלה, והמנדט יועבר לכנסת למשך 21 ימים. כך פורסם בעיתון ‘ישראל היום’.

מי שהוביל את המהלך היה יו”ר ש”ס אריה דרעי, שפעל מאחורי הקלעים אתמול והיום.

על פי החוק, במהלך תקופת 21 הימים האחרונים, רשאית כל קבוצה של 61 חברי כנסת לבקש מהנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת שהם מוצאים אותו מתאים לכך, ללא צורך בהמלצות סיעתיות.

במידה שלא מוגשת אף בקשה כזו הכנסת מתפזרת ויוצאים לבחירות חדשות.

מפלגות ‘בלוק הימין’ מתחייבות, איפוא, לתמוך רק בנתניהו ולא באף ח”כ אחר.

בכך חזרו בהם ראשי ‘הבלוק’ מהסירוב אתמול בבוקר שלא לחתום על המסמך, לאחר שחבר צוות המו”מ של הליכוד, השר זאב אלקין, הציג במפתיע במהלך הפגישה שקיימו ראשי ‘בלוק הימין’ וצוות המו”מ בקשה לחתום על ההתחייבות.

מה הם זוממים? ראשי ‘בלוק הימין’ סירבו לחתום אמונים לנתניהו

מוקדם יותר היום הצהיר יו”ר ש”ס אריה דרעי: “אנחנו תומכים בנתניהו באופן מוחלט. אני לא מתבייש לומר זאת בגלוי. נתמוך בו גם ב-21 יום שלאחר החזרת המנדט.  אי אפשר לזלזל בשני מליון איש שביקשו ובחרו את נתניהו כראש הממשלה ואי אפשר לפסול תנועות ומפלגות לגיטימיות”.

בפניה ליו”ר כחול לבן – אמר דרעי: “אתה בני, שהיית כל חייך בביטחון, זו ההזדמנות שלך להציל את ישראל. אנחנו כעת משותקים, משרדי הממשלה לא יכולים לבצע מהלכים. המשק זקוק לממשלה שתקבל החלטות חיוניות”.

הוא ציין: “אני לא מודאג על ש״ס מבחירות נוספות. ש”ס רק תעלה. אבל מה התועלת בהן אם אי אפשר להקים ממשלה. אני מקווה שההיגיון יגבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות