שקד: “הבלוק יצוק כמו בטון” • לוין: ”אין סיכוי שנוותר עליו”

חרדים 10
|
ג' תשרי התש"פ / 02.10.2019 11:58
בפגישה סוכם: ממשיכים יחד • דרעי נפגש עם נתניהו בבוקר בארבע עיניים במשך כשעה • זאב אלקין: “אם למישהו יש כל מיני חזיונות שווא לפוטש בליכוד בסוף של התהליך הזה – אז בואו נגיע מהר לסוף” • יריב לוין: לפיד מטרפד את המו”מ לאחדות בכל דרך בשל שאיפתו להיות ראש הממשלה

בעוד שבמשרד המשפטים מתנהל השימוע בתיקיו, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (רביעי) את ראשי ‘בלוק הימין’, על רקע פיצוץ המשא ומתן הקואליציוני על ידי מפלגת כחול לבן.

שרי הליכוד, זאב אלקין ויריב לוין, סיפרו בפגישה כי צוות המשא ומתן של כחול לבן ביטל את הפגישה משום ש”לפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות. לפיד לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ אלא רק בין גנץ לבינו”.

ל]פי דיווח ב’כאן חדשות’, במהלך הפגישה הציעו חלק מראשי המפלגות לנתניהו לקרוא פומבית לליברמן להיפגש עמו, בטרם יחזיר את המנדט לנשיא המדינה. הנימוק שהעלו: ליברמן מוכן להגיע לפגישה אם יוזמן, ומהלך כזה יאפשר לנתניהו להראות לציבור כי ביצע ניסיון נוסף למנוע בחירות.

בתום הפגישה סוכם שראשי מפלגות ‘בלוק הימין’ ימשיכו יחד.

טרם הוחלט האם נתניהו יחזיר לנשיא המדינה את המנדט להרכבת הממשלה.

נפתלי בנט, יו”ר הימין החדש, לא הגיע למפגש עם ראש הממשלה. יו”ר מפלגת ימינה איילת שקד אמרה לפני הפגישה: “הבלוק יצוק כמו בטון”.

יו״ר שס, השר אריה דרעי, נפגש עם נתניהו מוקדם יותר הבוקר, במעונו בבלפור, לפגישה בארבע עיניים. הפגישה נמשכה כשעה. השר לשעבר, אריאל אטיאס, ייצג את שס, בפגישת ראשי ‘בלוק הימין’.

הסיבה המרכזית שבגללה נתניהו כינס היום את ראשי ‘הבלוק’, היא כדי להתייעץ עמם בשאלת החזרת המנדט לנשיא ולקבל מהם גיבוי להחלטה להחזירו.

הרצון של נתניהו הוא שהחלטה על החזרת המנדט תתקבל במשותף על ידי כל הגוש ולא רק על ידי הליכוד.

השר זאב אלקין מצוות המשא ומתן של הליכוד אמר הבוקר (רביעי) בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב, כי ככל הנראה ימליץ לנתניהו בפגישה להחזיר את המנדט לנשיא בימים הקרובים.

“אני לא רואה יכולת להמשיך לקיים מו”מ בצורה שצד שני אומר ‘אין לי מה לשבת איתך ואני לא מביא לך אף תשובה’. זה לא אומר לפוצץ את שיחות האחדות – כשהמנדט יהיה אצלם שיזמינו אותנו, נמשיך לדבר על אחדות, אבל אם למישהו יש כל מיני חזיונות שווא לפוטש בליכוד בסוף של התהליך הזה אז בואו נגיע מהר לסוף”.

יו”ר צוות המו”מ הקואליציוני של הליכוד, השר יריב לוין, אמר לערוץ 7: “אמרנו מתחילת הדרך שאין טעם להחזיק את מנדט כשאין באמת מו”מ ואין סיכוי אמתי להקים ממשלה. גם כך המדינה נמצאת כבר תקופה ארוכה במצב של שיתוק. כשאין אפילו שיחות כי ‘כחול לבן’ פוצצו אותן, אין שום טעם להחזיק ללא תכלית במנדט”.

לוין המתייחס לזגזוג בהתנהלות ‘כחול לבן’: “זה בעיניי אירוע חמור. ראש הממשלה לקח יוזמה וכשראה שהמו”מ אינו מתקדם צלצל בעצמו לבני גנץ והציע לו להגיע אליו הביתה כדי לחלץ את המו”מ מהקיפאון. הוא נענה בקביעת פגישה להיום וגם פגישת צוותי המו”מ שלבקשת גנץ אמורים היו להכין את הפגישה הזו, והנה אתמול בערב אנחנו מקבלים הודעה ללא הסבר וללא סיבה ששתי הפגישות הללו בוטלו, ובמצב הזה אני לא רואה טעם להחזיק במנדט. נקיים התייעצות עם השותפים שלנו ונקבל החלטה”.

השר לוין קובע כי לאנשי הליכוד ידוע שלפיד הוא העומד מאחורי סיכול המגעים לממשלת אחדות, וכי אין מדובר בהערכה או בתחושה בלבד.

“אנחנו יודעים. זו לא הערכה. זו עובדה ברורה ופשוטה. בני גנץ מבין במידה רבה את המצב והתחושה היא שהיה רוצה להתקדם ולכן קבע עם ראש הממשלה את הפגישה שהוא קבע להיום, אבל כמו שקורה כל הזמן יאיר לפיד מתערב ורוצה להכשיל את התהליך הזה בכל דרך”.

לדבריו, “לפיד לא מעוניין שתקום כאן ממשלת אחדות, ממשלת רוטציה בין נתניהו לבני גנץ משום שהוא רוצה לכהן כראש ממשלה ולכן המדיניות שלו היא לעשות הכול כדי למנוע מהשיחות הללו להתקדם ואפילו להתקיים, וגנץ לא מגלה את המנהיגות הדרושה ומתקדם בעניין הזה בלי לקבל כל הזמן הנחיות והוראות מיאיר לפיד”.