“אישה חולה”: מלכה לייפר תשוחרר למעצר בית מלא בבית אחותה בב”ב

בית המשפט קיבל את עמדת ההגנה והחליט לשחרר את מלכה לייפר, המבוקשת להסגרה באוסטרליה - למעצר בית בבית אחותה בבני ברק • הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע להחלטה
חיים טוויל
ג' תשרי התש"פ / 02.10.2019 11:33

פרשת ההסגרה של מלכה לייפר, החשודה בביצוע  מעשים חמורים בתלמידות בבית הספר שניהלה במלבורן שבאוסטרליה:  בית המשפט המחוזי בירושלים הורה הבוקר (רביעי) להורות על שחרורה למעצר בית.

זאת לאחר שסניגוריה ביקשו לשלוח אותה למעצר בית, עד שתתקבל חוות הדעת לגבי מצבה הנפשי.

השופט קיבל את עמדת ההגנה והחליט כי מאחר והמצב הנוכחי שונה מהותית מזה שהוצג בעבר – הוא מורה על שחרורה של לייפר למעצר בית מלא בבית אחותה בבני ברק.

הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע להחלטה, וההחלטה על שחרורה של לייפר למעצר בית נדחתה ליום שישי בבוקר.

עו”ד יהודה פריד, מפרקליטיה של מלכה לייפר אמר: “בית המשפט קיבל את טענתנו שהגברת לייפר הנה אשה חולה שמקומה בביתה עם טיפול רפואי מתאים ולא בכלא. החלטה זו היא המשך להחלטתה של השופטת לומפ כי התביעה לא הרימה את הנטל הדרוש להסגרתה וכי בחוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי נפלו פגמים מהותיים. אנחנו מקווים שבית המשפט ישים סוף לבקשת ההסגרה שבטעות יסודה והגברת תקבל את הטיפול הרפואי הדרוש לה”.

מארגון JCW המלווה את הנפגעות נמסר: “נדהמנו מההחלטה שהתקבלה לשלוח את העבריינית מלכה לייפר למעצר בית. מדובר באשה מסוכנת שעושה צחוק מבית המשפט”.

עוד אמרו בארגון: “להזכירכם, לייפר פגעה בתלמידות שלה באוסטרליה וחומקת מההעמדה לדין כשלצערנו נחשד כי היא קבלה סיוע מסגן שר הבריאות של מדינת ישראל. ארגננו הביא חומרים ברורים המעידים על כך שהיא מנהלת אורח חיים תקין, וחוות דעת פסיכיאטריות רבות אוששו את טענתנו. אנו מצרים על החלטה זו וליבנו עם הנפגעות שדמן נשפך כבר שנים”.

לפני כעשרה ימים קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי יוקם פאנל מומחים לקביעת כשירותה של לייפר להעמדה לדין.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, השופטת לא הצליחה להכריע בשאלה – לאור שאלות רבות שעלו במהלך הדיונים לגבי מצבה הנפשי של לייפר, והיא מבקשת ממומחים לקבוע האם מדובר בחולת נפש או מתחזה.

השופטת ציינה, כי הפסיכיאטר המחוזי בירושלים ציין בפניה, כי היום לא היה מאשר את חוות הדעת כי אינה כשירה לעמוד לדין.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות