קפה? תה? מתי? מה? דעו מה (לא) כדאי לאכול ולשתות אחרי הצום

כשאנחנו צמים, הגוף מתרוקן מהאנרגיה • חשוב לדעת מה לאכול אחרי, כדי שהגוף יגייס מקורות פנימיים לאספקת אנרגיה • כך יהיה קל יותר להתמודד עם סיום הצום ולהשיג אנרגיות חדשות • מתאים גם לטבעונים •  ההמלצות מטעם חברת 'וגה מוצרים טבעוניים'
תמי גיל
ט' אב התש"פ / 30.07.2020 16:30

בסיום הצום לפני הכל – תשתו בכדי להחזיר לגוף נוזלים. כדי שלא תחליפו בין תחושת צמא לרעב, דבר שעלול לגרום לאכילה מיותרת, מומלץ להתחיל בשתיית כוס מים ושלא יהיו קרים מאוד, מהסיבה שלאחר שמערכת העיכול עשתה הפסקה, הגוף זקוק קודם לחימום קל ולא למשהו קר במיוחד.

כוס תה – לאחר שפתחתם את הצום בשתיית כוס מים פושרים, רצוי לשתות בלגימות קטנות משקה המכיל סוכרים להעלאת רמת הסוכר בגוף, כגון שתייה מפירות סחוטים טבעיים ותה עם נענע טבעי, וכפית של תחליף דבש טבעוני WannaBee, מסירופ אורז מלא בתוספת נקטר אגבה ומייפל, שישדרג את התה.

להחליף את הקפה בתה – טעות שלא מעט אנשים בשבירת הצום, היא פתיחה בקפה ועוגה. צריכת קפאין לאחר שהגוף היה בצום אינה מומלצת במיוחד לאנשים בגיל המעבר, או אם הולכים לישון לאחר מכן. חשוב לשתות לאט.

אז מה כדאי לאכול? – אחר כך כדאי להתחיל לאכול בהדרגה מזונות שמספקים לגוף אנרגיה זמינה באופן מידי ותורמים עוד לאיזון רמות הסוכר כגון פירות, תמרים יבשים או פרוסת עוגת סולת ללא ביצים טבעונית וקלילה, שהינה מאכל שבירת צום ידוע או פרוסת לחם עם כפית תחליף דבש טבעוני.

מתי כדאי לאכול? חשוב להתחיל עם מעט ולאט אוכל, כדי לתת למערכת העיכול לחזור לעבוד בעדינות אחרי ההפסקה הארוכה וגם כי תחושת שובע מתפתחת רק 20 דקות אחרי האוכל. ככל שנאכל לאט יותר, נמנע אכילה מופרזת. שעתיים לאחר הצום, מומלץ כבר לעבור לארוחה כבדה יותר, כזו ועדיין, מומלץ לאכול כמות מתונה יחסית.

• חברת וגה מוצרים טבעוניים מציעה מגוון מוצרים טבעוניים איכותיים, כולם אלטרנטיבה למוצרים מהחי. מוצרי וגה מיוצרים ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל מלאכותיים וללא רכיבים מהונדסים גנטית.

צילום: הדס ניצן

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות