ארדואן תוקף: “ישראל פי 100 יותר ברברית מהיטלר”

ראש ממשלת טורקיה ממשיך לתקוף בחריפות את ישראל • לדבריו "כשזה מגיע לברבריות, הם גרועים פי 100 מהיטלר" • נשיא טורקיה: "כולנו, העם הטורקי מגנה את התקפות ישראל"
נחמן וייס
כ"ב תמוז התשע"ד / 19.07.2014 23:14

ממשיך בהסתה: ראש ממשלת טורקיה רג’יפ טייפ ארדואן, לא עוצר, וממשיך לתקוף בחריפות את ישראל, ולהשוות אותה להיטלר וגרמניה הנאצית.

בנאום שנשא הערב בעצרת בחירות בעיר אורדו, תקף ארדואן: ״הישראלים מקללים את היטלר השכם וערב. אבל כשזה מגיע לברבריות, הם גרועים פי 100 ממנו״.

הפעם, באופן נדיר, השתלח ארדואן לא רק בישראל אלא גם בארה”ב כשאמר: ״יש גורמים בארצות הברית ששואלים למה ראש הממשלה משתמש בהשוואות להיטלר. ומה זה עניינם אם אנחנו מדברים על היטלר או לא? אתם אמריקה, מה הקשר שלכם להיטלר?״.

מדובר כאמור בהתבטאות נדירה. רק לאחרונה ביקר ארדואן בארה”ב וביקש  להסגיר לידי טורקיה את המטיף פתהוללה גולן, מי שלדברי ארדואן תכנן מזימות נגד שלטונו.

רק בשבוע שעבר, טען ארדואן כי לח”כ אילת שקד  יש “מנטליות של היטלר”.  ארדואן התייחס לפוסט שפרסמה שקד בפייסבוק שבוע קודם לכן, שבו ציטטה מאמר של העיתונאי המנוח אורי אליצור, ובו נאמר כי כל הערבים מחבלים. ארדואן תקף “ומה ההבדל בין האישיות שלה לאישיות של היטלר?”.

נשיא טורקיה, עבדללה גול הצטרף לדברים ואמר במסיבת עיתונאים: “לא רק מר ארדואן, אלא כולנו, העם הטורקי מגנה את התקפות ישראל”.

“המתקפה האחרונה של ישראל והרג האזרחים חסר הרחמים לעיני העולם שמים את חזון האזור בסכנה. זוהי משאלתנו שהעולם יראה את כל זה”.

גול העדיף שלא להתייחס להמשך היחסים הצבאיים או הפוליטיים בין שתי המדינות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות