9 מחבלים במדי צה”ל חדרו לישראל: קצין וחייל נהרגו

רס"ן (במיל') אמוץ גרינברג, בן 45 מהוד השרון, וסמל אדר ברסנו, בן 20 מנהריה, נהרגו בתקרית חדירת מחבלים ליד קיבוץ עין השלושה • שני חיילים נפצעו בינוני, ומחבל אחד נהרג • בשטח נמצאו בקבוקים עם חומרי הרדמה, לצד נשק רב: המחבלים רצו לחטוף אזרחים • גרינברג,חוקר בכיר ברשות לניירות ערך, הוביל את החקירות באי.די.בי ומליסרון • מתחילת המבצע הקרקעי: נחשפו 34 פירי מנהרות טרור, וחמש מנהרות שנחפרו לשטח ישראל
יוני גרין
כ"ב תמוז התשע"ד / 19.07.2014 21:06

סמל אדר ברסנו הי”ד, בן 20 מנהריה ורב-סרן במילואים אמוץ גרינברג הי”ד, בן 45 מהוד השרון, נהרגו בהיתקלות עם מחבלים שחדרו הבוקר מרצועת עזה לשטח ישראל דרך מנהרת טרור באזור קיבוץ עין השלושה. במחבלים היו לבושים במדים של צה”ל.

באירוע החדירה נפצעו שני חיילים נוספים באורח בינוני. הם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

סמל ברסנו, בן ללוחם אש בתחנת הכיבוי בנהריה, הותיר אחריו שני הורים, אחות בת 12 ואח בן 17. הוא למד בבית הספר התיכון “עמל” בעיר והתגייס כלוחם לחטיבת שריון.

אמוץ גרינברג היה חוקר בכיר ברשות לניירות ערך וגויס לשירות מילואים במהלך המבצע. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. אמוץ הי”ד היה ראש צוות במחלקת החקירות ברשות ני”ע. הוא הוביל את תיק החקירה בפרשת הרצת המניות באי.די.בי, כמו גם את החקירה בהרצת האג”ח במליסרון.

יו”ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר, ספד לגרינברג במוצ”ש: “בהלם, זעזוע וכאב עצום קיבלנו את ההודעה שאהובנו רס”ן במיל’ אמוץ גרינברג, ראש צוות במחלקת החקירות, נהרג היום בלוחמה בעין השלושה. אמוץ היה אחד מעמודי התווך שהובילו את מחלקת החקירות לאורך שנים רבות. אנחנו כואבים ומבכים את לכתו, ומשתתפים ביגונם המר של אישתו שגית ושלושת ילדיו, ליהיא, אורי ושירה. אמוץ היה בשיא פריחתו. איבדנו חבר יקר, איש משפחה אוהב, מלח הארץ שנהרג בפעילות מבצעית נגד מחבלים בהגנה על מדינת ישראל. נזכור אותו לעד”.צוק איתן, פינוי פצועים

20 מחבלים חוסלו ביממה האחרונה

בצה”ל חוקרים את האירוע הקשה. ערוץ 2 דיווח כי בשטח נמצאו אזיקונים ובקבוקים עם חומרי הרדמה לצד מאגר נשק רב – אמצעים המעידים כי המחבלים רצו לחטוף אזרחים ולהעביר אותם לרצועת עזה.

מהתחקיר הראשוני עולה ששמונה או תשעה מחבלים חדרו מהרצועה ונכנסו דרך המנהרה לעומק של כמאה או מאתיים מטרים לתוך הצד הישראלי. לאחר יציאתם מהמנהרה הם הסתובבו בשטח כמעט שעה, בניסיון לאתר מטרות שאפשר לפגוע בהן – והבחינו בסיור המתקרב.

הם בחרו בו כמטרה, ארבו לכוח ופתחו באש לעבר הג’יפ הראשון. מהירי נהרגו הקצין אמוץ גרינברג והחייל אדר ברסנו. חיילים נוספים בכוח – בג’יפ ובג’יפים הסמוכים – ירדו מכלי הרכב והסתערו על המחבלים. אחד מהמחבלים נהרג מהירי, והשאר ככל הנראה הצליחו להימלט בחזרה לעזה.

לאחר התקרית תקף כלי טיס של חיל האוויר כמה מחבלים שהיו מעורבים באירוע.

אחר הצהריים, כמה שעות אחרי התקרית הקטלנית ליד עין השלושה, התעורר שוב חשש לחדירת מחבלים נוספת, הפעם באזור כיסופים. בתקרית זו, כוח של מחבלים הסתער על דחפור של צה”ל תוך שהוא משגר טיל נגד טנקים. בנוסף לכך, אחד המחבלים הפעיל חגורת נפץ שנשא על גופו. כוח צה”ל שהיה במקום זיהה את החוליה, פתח לעברה באש והרג שני מחבלים.

מחצות נפצעו 12 חיילי צה”ל. מצבם של שניים קשה, בהם קצין שנפצע מפליטת כדור. 4 נפצעו פצעים בינוניים, ומצבם של 6 – קל.

ביום חמישי בלילה נהרג סמ”ר איתן ברק , בן 20 מהרצליה, במהלך כניסה של כוחות נח”ל בניסיון להשתלט על מרחבים חקלאיים בצפון הרצועה – משם משוגרות מרבית הרקטות לשטח ישראל. הוא יובא למנוחות מחר (ראשון) בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בהרצליה.

מאז כניסת הכוחות לשטח הרצועה נחשפו 34 פירי מנהרות טרור, וחמש מנהרות שנחפרו לשטח ישראל. במהלך הפעילות נהרגו מעל 70 מחבלים, מתוכם 20 ביממה האחרונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות