אבי גבאי מגלה מה יש בסרטון של הפגישה עם ביבי – ולמה לא פורסם

יו"ר העבודה לשעבר בראיון לתכנית 'דקלסגל' בכאן רשת ב: "ליברמן הוא האיש הכי מסוכן במערכת הפוליטית" • "לכל מצביעי המרכז-שמאל שחושבים שהיה ניצחון אתמול, אל תתבלבלו. ליברמן זה ימין"
חרדים 10
י"ט אלול התשע"ט / 19.09.2019 18:11

יו”ר העבודה לשעבר, אבי גבאי, אומר הבוקר (חמישי) כי אביגדור ליברמן הוא האיש המסוכן ביותר במערכת הפוליטית.

בריאיון שהעניק לתכנית ‘דקלסגל’ בכאן רשת ב אמר גבאי, כי לדעתו נתניהו וגנץ צריכים לשבת ולהקים ביניהם ממשלת אחדות – ולהחזיר את מדינת ישראל לבסיס. “בשביל זה הם מנהיגים ונבחרו. הם לא צריכים את ליברמן. הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה את ליברמן מתווך כי הוא מתווך לעצמו. אסור שהוא יהיה המתווך. לכל מצביעי המרכז-שמאל שחושבים שהיה ניצחון אתמול, אל תתבלבלו. ליברמן זה ימין ובסוף זה ייגמר ברוטציה בינו לבין נתניהו”.

גבאי נשאל אם הוא מתחרט על שלא נכנס בסופו של דבר לממשלת נתניהו בכנסת הקודמת: “אני מצטער שלא הלכתי עם זה עד הסוף דרך ועידת העבודה. היא הייתה מקבלת את ההחלטות. זה מה שברק עשה בשעתו. היה לו קצת יותר ניסיון פוליטי מאשר לי. ניסיתי ללכת עם האנשים ולא לבד. אמרתי לביבי מההתחלה ברגע הראשון, שאני נכנס כיו”ר העבודה ואצא כיו”ר העבודה”.

גבאי ציין, כי אנו במצב שהממשלה אינה מתפקדת.

“בזבזנו מיליארדים על בחירות מיותרות והגענו בערך לאותה נקודה. יכולתי לעשות את השינוי הזה אם לא הייתי לבד בעניין הזה. הציבור מסתכל היום ולא מאמין למה שהוא רואה. הכאוס הזה הוא סכנה לדמוקרטיה. אנשים יאבדו אמון במערכת. צריך לפתור את הסיטואציה הפוליטית הזו. כל גוש תקוע בהתחייבויות שלו. אם נתניהו וגנץ לא מסוגלים להגיע לפתרון אז צריך לשנות את החוק וללכת לבחירות לראשות הממשלה. שהעם יחליט מי הוא רוצה שיהיה ראש הממשלה שלו”, אמר גבאי.

גבא נשאל על הסרטון שטען שהוא מחזיק בידיו ובו מבטיח נתניהו לכאורה לתת גט כריתות לליברמן: “הקלטת לא ברשותי. היא לא הייתה פוגעת בנתניהו. היא הייתה מעבירה מנדטים מכחול לבן לליברמן והעסק היה גמור. ליברמן היה מרוויח מכך. הקלטת הזו נעשתה לוודא שמה שמתחייבים עומדים בו. אין בה הבטחות למינויים”.

הוא הוסיף כי לתפישתו העבודה צריכה להתאחד עם מרצ או עם כחול לבן – לא בשיטת הבלוקים הטכניים. אין מקום לכל כך הרבה מפלגות.

הוא ציין כי קרא לאנשים להצביע עבודה כחלק מקמפיין הגעוואלד שהיה, לדבריו, מאוד אפקטיבי. “באמת היה חשש שהיא לא תעבור את אחוז החסימה. הציפיות ממני עכשיו שאתקוף את פרץ ואני לא אעשה לאחרים את מה שעשו לי”.

לגבי עתידו אמר גבאי: “המדינה חשובה לי מאוד והשקעתי הרכבה מאוד בדבר הזה. בסוף למדתי שיש פער בין מי שבא עם תוכניות ומה הוא רוצה לבין להיבחר, במיוחד כשהתקשורת עוסקת רק עם פוליטיקה. לאנשים שבאים עם תוכן אין סיכוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות