הראיון ל’במחנה’ לפני שנהרג • הווטסאפ האחרון ששלח לחבריו

לוחם הנח"ל איתן ברק הי"ד, שנהרג הלילה בעזה, התראיין לפני שבוע למדור 'השבוע של...' בעיתון הצבאי 'במחנה' • ומה כתב איתן לחבריו רגע לפני שנכנס לרצועת עזה?
נחמן וייס
כ' תמוז התשע"ד / 18.07.2014 14:15

חייל צה”ל, סמל ראשון איתן ברק נהרג אמש [חמישי] בבית חאנון שבצפון רצועת עזה. הלוויתו תיערך ביום ראשון בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי שבהרצליה.

“הוא היה תלמיד מצטיין בתיכון ‘חדש’, מקובל ואהוב על כולם”, סיפרו הבוקר חבריו של ברק לאתר וואלה חדשות. “הוא התגייס לפי בחירתו ליחידה קרבית כמו חבריו הטובים ועסק בספורט ימי”. גם מנהל בית הספר שבו למד ברק, סיפר על האבדן: “”אנחנו מדברים על תלמיד שהיה טבוע בו החלק הערכי של נתינה ואהבת הארץ. הוא היה אהוד על חבריו, כל כולו בספורט ובפעילויות חברתיות. אותם. כואב לדעת שהחייל הראשון שנהרג הוא דווקא זה שאתה מכיר. לא חושב שכולם מפנימים את האירוע הזה. זה ייקח עוד זמן”.

מספר ימים לפני שנהרג בפעילות צה”ל בצפון הרצועה, העניק סמ”ר איתן ברק ראיון לעיתון הצבאי ‘במחנה’. ברק סיפר, בכתבה שפורסמה במדור ‘לוחם בכותרות’, על פעילותו ב’מבצע ‘שובו בנים’ ומעצרים שביצע. ברק, מפקד כיתה בחטיבת הנח”ל, אמר כי כבר מגיל צעיר רצה לשרת ביחידה קרבית ומפקדיו העידו כי הוא היה מפקד מאוד מוערך בקרב חייליו. 

הנה הראיון:

השבוע של סמל איתן ברק

הלוחם: סמל ברק, בן 20 מהרצליה, מ”כ בפלוגה המבצעית של גדוד “שחם” בחטיבת הנח”ל.

הגזרה: מחנה הפליטים אסקר, סמוך לשכם.

תיאור הארוע: כחלק מגל המעצרים של אנשי חמאס ביהודה ושומרון, יצאה הפלוגה המבצעית בשבוע שעבר למעצר מבוקש בכיר של חמאה במחנה הפליטים. במהלך המעצר נתקל הכח בהפרות סדר מצד תושבי המקום, שכלל יידוי אבנים ובקבוקי תבערה. על אף המהומה שנוצרה, החשוד נעצר והארוע הסתיים ללא נפגעים.

דבר הלוחם: “יצאנו למעצר בתנועה רגלית לתוך מחנה הפליטים. המחנה עצמו בנוי כמו מבוך, המון סמטאות צרות ברוחב מטר וחצי. במקום כזה השליטה בכוח היא יותר בעייתית וההליכה מסוכנת, כי התושבים זורקים אבנים מהגגות בזמן שולנו מצטופפים. צה”ל לא מרבה להכנס למחנות פחיטים בזמן צום הרמדאן על מנת לכבד אותו, אבל הרגישות של המצב הכריחה אותנו”, הסביר סמל ברק. “אמנם נכנסנו בשקט, אבל לאט לאט אנשים קלטו אותנו והתחילו להתארגן עד שנוצרה הפרת סדר של שעורת אנשים מחוץ לבית המבוקש. הם החלו לזרוק אבנים, זכויות ובקבוקי תבערה, ואנחנו השתמשנו באמצעים לפיזור הפגנות. בתור מ”כ אני ניהלתי את ארוע הפרת הסדר שהתרחש מחוץ לבית, כאשר מפקד המחלקה שלי ניהל את המעצר בפנים. לבסוף, עצרנו את החשוד”, תיאר. “במהלך שירותי כבר נתקלתי באירועים דומים, אבל המקרה הזה היה חריד לאור התגובה האלימה של התושבים כלפינו”.

דבר המפקד: “איתן הגיב בצורה ראויה כשהוא מבצע ירי אמצעים לפיזור הפגנות לעבר התושבים שאיימו על הכוח בצורה משמעותית. לאורך כל תפקידו בפלוגה איתן בולט בטיפול בכיתתו ובהנעת הלוחמים לביצוע פעולות קריטיות בשגרה, וגם במבצעים כמו ‘שובו אחים'”, סיפר מ”פ המבצעית בגדוד, רב סרן גלעד פסטרנק.

רגע לפני שנכנס לרצועת עזה יחד עם כוח הנח”ל, התכתב איתן עם חבריו בקבוצת הווטסאפ בה היה חבר. “לוקחים לי עכשיו את הפלאפון”, כתב.

1749567-5

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מצמרר... אוי איזו אמונה...
    19/07/2014 22:03
    מוטי
  1. מצמררר…