צפו: אישורי הנישואין של הראשל”צ הגר”מ אליהו והרבי מזוועיהל זצ”ל

תעודות ואישורי נישואין של רבנים ואדמו"רים מוצעים למכירה: מי חתם על אישור הנישואין של האדמו"ר מזוועיהל? ולמי חתם האדמו"ר רבי יחיאל יהושע רבינוביץ זצ"ל מביאלא?
יוסף גרינבוים
י"א אלול התשע"ט / 10.09.2019 23:36

אישור נישואין של נישואי הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ”ל משנת תשי”ד, וכן תעודות ואישורי נישואין של רבנים נוספים מוצעים כעת למכירה בבית המכירות הפומביות ווינרס בירושלים.

הרב מרדכי אליהו (תרפ”ט-תש”ע) נולד בעיר העתיקה בירושלים לאביו המקובל רבי סלמאן אליהו, שעלה מבגדד בהוראת רבו בעל הבן איש חי.

הוא נשא לאישה את הרבנית צביה בת הרב נסים דוד עזראן, ראש ישיבת בית שמואל. כבר בגיל צעיר התמנה לדיין והיה לדיין הצעיר ביותר בארץ. בד בבד עסק בקבלה. הוא נבחר לטפל בהעלאת ארונו של החיד”א לירושלים.

בשנת תשמ”ג נבחר לראשון לציון ולרב הראשי לישראל. בשנותיו האחרונות היה ביתו תל תלפיות והמונים פנו אליו בבקשת עצה, הדרכה וברכה.

מוצעת למכירה גם תעודת אישור נישואין של העדה החרדית, לנישואי הרב החסיד רבי חיים שלום פרוש, מחבר ספרי חסידות רבים, עורך סדרת הספרים ‘אש דת’ של האדמו”ר מאוזרוב, ומזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל – בחתימת יד האדמו”ר רבי יחיאל יהושע רבינוביץ זצ”ל מביאלא.

כמו כן מוצעת תעודת נישואין של רבי אברהם גולדמן, לימים האדמו”ר מזוועיהל, בחתימת אביו האדמו”ר רבי מרדכי מזוועיהל.

 

האדמו”ר רבי מרדכי גולדמן (תרס”ו-תשמ”א) היה בנו של האדמו”ר רבי גדליה משה מזוויעהל, ולאחר פטירתו בשנת תש”י כיהן כאדמו”ר משך עשרות שנים. לצד היותו תלמיד חכם מופלג, נודע במעשי חסד וכפועל ישועות. דברי תורתו בספרים “יקרא דמלכא”. בנו רבי אברהם התמנה לאדמו”ר לאחר פטירת אביו, בשנת תשל”ט, עד פטירתו בשנת תש”ע.

וישנו גם מסמך אישור נישואין של העדה החרדית בחתימת יד רבי משה מרדכי עפשטיין ירושלים משנת תר”צ. החתן היה מראשוני תלמידי ישיבת כנסת ישראל בחברון, לימים הגאון רבי שמחה זיסל שפירא, בחתימת רבי משה מרדכי עפשטיין, חודשים אחדים לאחר פרעות תרפ”ט.

הרב משה מרדכי אפשטיין, נולד בשנת תרכ”ו, למד בישיבת וולוז’ין ונחשב בה לעילוי. לאחר שנפטר הגביר הנודע שרגא פייבל פרנק, חפצה האלמנה לקיים את צוואתו להשיא את בנותיהם לתלמידי חכמים מובהקים, ועל פי המלצת הנצי”ב בחרה ברמ”מ אפשטיין. הוא התבקש על ידי ה’סבא מסלבודקא’ לכהן כראש ישיבת כנסת ישראל. לצד זה היה פעיל גם במועצת גדולי התורה.

בשנת תרפ”ד עקב גזירת גיוס לתלמידי הישיבה בסלבודקא הועברה הישיבה לעיר חברון שבארץ ישראל. בעקבות פרעות תרפ”ט נחלש מאד, ונפטר בשנת תרצ”ד. חיבר את סדרת הספרים לבוש מרדכי. במסמך הוא חתם בשם ‘עפשטיין’, תקופה קצרה אחר כך הוא החליף ל’אפשטיין’.

המכירה תתקיים ביום שני, 16.9.19, 18:30, ט”ז אלול תשע”ט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות