היום העשירי ל’צוק איתן’: מטחים בכל הארץ • שמועות על הפסקת אש

למעלה ממאה רקטות ופצצות מרגמה שוגרו היום לעבר שטח ישראל • הפסקת האש ההומניטרית עליה הכריז האו"ם נענתה בירי רקטות מצד החמאס • שמועות על הפסקת אש החל מהשעה 6:00 בבוקר של יום שישי, והכחשה גורפת של ישראל והחמאס
אליעזר היון
כ' תמוז התשע"ד / 17.07.2014 23:11

ערב נוסף של רקטות באזורים נרחבים בארץ:  מחבלי החמאס שיגרו הערב מטחי רקטות כבדים לעבר יישובי הדרום, השפלה, המרכז והשרון. שתי רקטות פגעו בעיר נתיבות, אחת מהן פגעה פגיעה ישירה בבית, לא היו נפגעים.

בסמוך לשעה 18:00 נשמעו אזעקות ביישובי גוש דן והשרון ומערכת כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות. שלוש רקטות נוספות התפוצצו סמוך ליישובים במועצה האזורית אשכול. ללא נפגעים.

כשעה לאחר מכן נורה מטח כבד לאזור השפלה, כולל אשדוד ואשקלון. 12 רקטות יורטו על ידי כיפת ברזל במטח אחד. שתי רקטות נוספות התפוצצו בגן יבנה ובשטח פתוח באשקלון.

משעה שהסתיימה הפסקת האש ההומניטרית בשעה – 15:00 ועד השעה 18:00, שוגרו למעלה מ-100 רקטות ופצצות מרגמה מרצועת עזה לשטח ישראל.

המשטרה חסמה אחר הצהריים כבישים בדרום הארץ, בשל חשש לחדירת מחבלים מצפון לרצועת עזה, ליד קיבוץ עין השלושה שבמועצה האזורית אשכול.

שמועות על הפסקת אש

בצהריים דיווחו רשת BBC, רויטרס וסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, בשם “גורם ישראלי בכיר” כי ממחר בשעה 6:00 תחל הפסקת אש כוללת. בערוץ 10 דווח כי אותו גורם ישראלי הוא גורם ביטחוני ולא מדיני.

עם זאת בכירים בישראל הכחישו את הדיווח של רשת BBC. גם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הנמצא בקהיר לצורך המגעים עם המצרים, הכחיש את הדברים ומסר ל-BBC כי טרם הושג הסכם.

ביום שני השבוע הציעה מצרים לצדדים מתווה להפסקת אש מיידית החל מהשעה 9 בבוקר ביום שלישי.  הקבינט המדיני-בטחוני של ישראל קיבל את ההצעה והורה לצה”ל לנצור את האש, אולם חמאס דחה את ההצעה והמשיך לשגר רקטות לעבר שטח ישראל. תוך מספר שעות חזר גם צה”ל לתקוף בעוצמה ברצועת עזה.

הפוגה הומניטרית 

הבוקר בשעה 10:00 נכנסה לתוקף הפוגה הומניטרית שהושגה לבקשת שליח האו”ם למזרח התיכון. ההפוגה צפויה היתה להסתיים בשעה 15:00.

למרות ההכרזה על ההפוגה, נורו לפחות 3 רקטות לעבר חבל אשכול ובמועצת מרחבים.

הבוקר סוכל ניסיון של מחבלים לחדור מרצועת עזה, כאשר צה”ל זיהה בסביבות השעה 4:00 לפנות בוקר מחבלים יוצאים מפתח מנהרה באזור שבין כרם שלום לקיבוץ סופה ממזרח לרצועת עזה. יחידות עילית של צה”ל, הוקפצו לשטח לאחר שדווח להם כי לפחות 13 מחבלים יצאו מפתח המנהרה.

צה”ל פתח באש מהאוויר ומהקרקע, אל עבר המחבלים, ולאחר שנפגעו חמישה מחבלים וכמה מהם נהרגו, חזרו יתר המחבלים לתוך המנהרה.

בתוך כך, מטח רקטות כבד נורה הבוקר סמוך לשעה 08:40 באשקלון, בערי גוש דן, בראש העין, בערי השרון רעננה וכפר סבא, ובאזור עמק חפר. מערכת כיפת ברזל יירטה מספר רקטות מעל שמי גוש דן.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות