לאחר התקיפה על המוצב הגיע מסר מנסראללה: “חלאס, האירוע נגמר”

חיים טוויל
|
ב' אלול התשע"ט / 02.09.2019 17:15
גורם ביטחוני בכיר: “השגנו את היעדים שלנו. אם חיזבאללה רוצה להמשיך – אנחנו ערוכים” • “אם נסראללה ימשיך בפרויקט הוא לא יודע מה מחכה לו” • קאסם סולימאני אינו יעד לחיסול: ”דין מוות אינו בשיח של היהדות”

גורם ביטחוני בכיר שוחח היום (שני) עם כתבים צבאיים והביע שביעות רצון מהתקיפות האחרונות שביצעה ישראל, במטרה לבלום איומים ביטחוניים ממשיים.

אתמול, לאחר שמחבלי חיזבאללה ירו טילי נ”ט לעבר ישראל וצה”ל ירה בתגובה 100 פגזים, “קיבלנו פניות מלבנון דרך ארצות הברית, צרפת ומצרים לעצור את האש. נסראללה פנה דרך ראש הממשלה סעד אל-חרירי, ואמר ‘חלאס, מבחינת חיזבאללה האירוע הסתיים’. הוא רק רצה לצאת מזה בכבוד. נסראללה יודע מה מצפה לו אם ימשיך בדרך זו, וגם אל-חרירי הבין שיש עליו איום”.

בישראל השיבו ששקט יענה בשקט כל עוד הצד השני ישמור עליו.  “השגנו את היעדים שלנו. לכן לא היה צורך להמשיך”, אמר הגורם. “אם נסראללה רוצה להמשיך – אנחנו ערוכים”.

הגורם הביטחוני התייחס לאפשרות של חיסול קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של איראן, ואמר: ”דין מוות אינו בשיח של היהדות”.

לדברי הבכיר, היעדים החשובים ביותר של מדינת ישראל הם מניעת הגרעין האיראני, בלימת הטילים המדוייקים ומניעת ההתבססות האיראנית בשטח. “כדי למנוע את ההתבססות הזאת אנו פועלים בהרבה מאוד פעולות שאיש לא יודע עליהן כלום. לפעילות זו שותפים הדרג המדיני, הצבא והמוסד”.

הגורם הבכיר מדגיש כי ”הכל הוא חלק מאסטרטגיה שלמה. היינו צריכים לפעול בכמה זירות בתוך 24 שעות. פעלנו בדיוק מירבי בכמה זירות כפי שתכננו. לקחנו בחשבון תגובות אפשריות של האויב. אם לא היינו פועלים כך, היינו היום במקום אחר. אנחנו פועלים בשיטתיות ובעקביות”.

הגורם הביטחוני הדגיש שישראל תמשיך ותפעל בכל דרך נגד פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה. “אם נסראללה ימשיך בפרויקט הוא לא יודע מה מחכה לו”.

על ההונאה שעשה צה”ל באירוע בצפו,ן טען הגורם שהוא הופתע מהשיח הציבורי בנושא – ואמר: “בסך הכול מדובר על פעילות רגילה שהצבא נוקט לפי שיקול דעת טקטי, וזה בסדר גמור. בסופו של דבר ברור לכולם שבמדינת ישראל אי אפשר להסתיר אם יש פצועים או הרוגים”.