כשבחיפה האדומה שרו ב’זיץ’ על החוף: “אבא, אבא של כולם” • צפו

אחרי שבית המשפט ביטל את ה'זיץ' שהיה אמור להתקיים הערב בחיפה בהשתתפות הזמרים מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד, תושבי העיר התארגנו ל'זיץ' ספונטני בחוף שליד 'גן הקונגרסים' • הנשים נשארו במכוניות - והגברים רקדו
אבי כץ
כ"ו אב התשע"ט / 26.08.2019 22:34

אחרי שבית המשפט ביטל את ה’זיץ’ שהיה אמור להתקיים הערב (שני) בהשתתפות  הזמרים מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד בפני גברים בלבד, החליטו תושבים חרדים  מחיפה לארגן ‘זיץ’ ספונטני בחוף הסמוך לגן הקונגרסים, שם אמורה הייתה להתקיים ההופעה.

אחד המשתתפים שהגיעו לזיץ’ סיפר לחרדים 10: “צריך לראות מה קורה פה בשביל להבין את הנזק הענק ששדולת הנשים והבג”ץ עושים לעצמם. הגברים עומדים ושרים בצורה מרגשת, בעוד הנשים ישובות בתוך המכוניות, אף אחת לא מתקרבת, כי כעת זו מצווה לא להיראות אפילו ממרחק. זה עצוב ומחמם את הלב, כאחד”.

מיכי אלפר, חבר מועצת העיר חיפה מטעם ‘דגל התורה’, אמר בזיץ’: “יכול להיות שאם היינו יודעים שיהיה פה אירוע כל כך מיוחד, לא היינו מתאמים אירוע אחר ליום הזה… בכל אופן, רצה הקב”ה ואנחנו אנשים מאמינים, ומאמינים בהשתדלות, ובכל דבר עושים את ההשתדלות הכי טוב שניתן לעשות.

“מה שקורה בסוף זה לא משהו שאנחנו שולטים שיקרה, גם לא בית המשפט והשופט שיושב שם. האמת היא שכשעליתי במדרגות בית המשפט, לא בפעם הראשונה אני מגיע למתקן הזה, כנראה בפעם העשירית – תשע פעמים הייתי שם בקדנציה הקודמת בשביל דברים שהיו חשובים לציבור החרדי בחיפה, וברוך ה’ נחלנו הצלחה גדולה והקב”ה זיכה אותנו להחליף את השלטון ולהיות במצב שבו אנחנו עומדים בבית המשפט, ולראשונה עיריית חיפה איתנו, היועצת המשפטית איתנו – ומנסה לגונן על הצרכים של הציבור החרדי.

“אמנם התוצאה לא היתה כמו שרצינו, אבל כמו שאמרתי בתחילת דברי, לא אנחנו קובעים את התוצאות”.

כשחיפה שרה: “סוף דבר הכל נשמע את האלוקים יירא, ואת מצוותיו שמור, כי זה כל האדם”

ילד קטן נשאר עם אמו במכונית, ומצטרף לשירת הגברים: “אבא, אבא, אבא מלך העולם, מלך מלך מלך אבא של כולם. שוב ושוב אתה סולח, אבא, אוי טאטע”

הבחורים רוקדים: “סוף דבר הכל נשמע, את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות