האם יוסי כהן יהיה ראש הממשלה בכנסת ה-23? • עמית סגל מסביר למה כן

חרדים 10
|
כ"ב אב התשע"ט / 23.08.2019 17:14
אישתו דתית לאומית, הוא גדל בישיבה, ומחזיק בעמדות ניציות לגבי הסיסוך הישראלי- פלסטיני • הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל מסביר בטורו ב’ידיעות אחרונות’, מה הסיכוי שיוסי כהן יהיה היורש של נתניהו

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל מסביר בטורו השבועי המתפרסם ב’מוסף לשבת’ ב’ידיעות אחרונות’, מדוע ראש המוסד יוסי כהן הוא היורש האפשרי של ראש הממשלה בנימין נתניהו – וכמי שעתיד לכהן כראש הממשלה בכנסת ה-23, לאחר תקופת צינון.

בטורו מסביר סגל, מדוע דווקא למי שבא מהמוסד יש סיכוי טוב יותר מאשר לרמטכ”לים ואלופים שהגיעו למערכת הפוליטית: “פעם הישראלים אהבו להצביע לאלופים ורבי אלופים. אבל מאז ששדה המערכה השתנה וצה”ל כבר לא מנצח בשישה ימים צבאות אויב אלא מנהל מערכות התשה מול ארגוני טרור, להיות גנרל זה כבר פחות גליק. בבחירות האחרונות התמודדו בכחול לבן שלושה רמטכ”לים ושני אלופים, אבל כמעט אף קול לא זז מימין לשמאל”.

“המוסד הוא סיפור אחר”, אומר סגל ומסביר, כי דווקא מתוך הארגון עתיר התהילה ועטור הצלחות שהישראלים אוהבים, יכול לבוא המנהיג הבא.

סגל כותב, כי ראש המוסד יוסי כהן בניגוד לקודמיו במוסד הוא בעל דעות ניציות, נחשב לאמיץ ומלא תעוזה.  “השילוב בין המיסתורין של הארגון ופומביות הלא מקרית שניתנה לכמה מהצלחותיו האחרונות הפכה את כהן לסטאר”.

סגל מוסיף: “אם לא די בזה, אשתו דתייה לאומית, משפחתו ימנית, הוא גדל בישיבה, מחזיק בנייד את המספרים האישיים של מנהיגי העולם, מתפרנס כבר דור שלם מגיוס אנשים והפעלתם לטובתו ומחזיק בעמדות ניציות לגבי הסכסוך הישראלי־פלסטיני.

“כשתקופת הצינון שלו תיגמר, ב־2024 או קצת קודם לכן, יוסי כהן לא יגיע מעמדת נחיתות להתמודדות מול בכירי הליכוד. תהיה לו פחות מיומנות פוליטית אבל הרבה יותר אבק כוכבים וניסיון מדיני ביטחוני. הוא אפילו לא יצטרך לפשוט מדים. לחולצת הכפתורים הלבנה הנצחית הוא רק יצטרך להוסיף עניבה”.

צילום: ידיעות אחרונות, מסך טוויטר עמית סגל