19 מחבלים חוסלו, 13 נשבו, 23 פתחי מנהרות נחשפו • רסיסים בב”ב

מאז כניסת צה"ל לתוך הרצועה תקפו הכוחות כ-150 מטרות טרור ובהן בורות שיגור, בתי בכירים ומנהרות טרור • 13 מחבלים מתוחקרים • בחילופי אש בצפון הרצועה נהרג סמל איתן ברק, בן 20 מהרצליה; נבדקת אפשרות שנהרג מאש כוחותינו • מטחים על ערי הדרום וגוש דן: רססים ברחוב בן פתחיה בלב בני ברק • תמיכה מגרמניה: "ישראל מגנה על עצמה" • קטעי וידאו: התידרוך לפני הכניסה I צפו בכניסת הטנקים והחיילים לתוך עזה
שי וייספיש
כ' תמוז התשע"ד / 17.07.2014 22:01

הפסקת האש קרסה, ירי הטילים המשיך, והמבצע הקרקעי יצא לדרך: מעט לפני השעה 18:00, ערב שבת, נורו רקטות במטחים כבדים אל גוש דן ואל אזור השרון. בהמשך נשמעו הדי פיצוצים בכל רחבי גוש דן והשרון. בוצעו ארבעה יירוטים. רסיסים מטיל היירוט נפלו ברחוב בן פתחיה בלב בני ברק.

מאז הפלישה לתוך רצועת עזה בחליל שישי בשעה 22:00, בצה”ל רושמים הישגים מרשימים של פגיעה בעשרות מחבלים ובמאות תשתיות טרור ברחבי הרצועה.

במהלך חילופי האש הכבדים חיסלו לוחמי צה”ל לפחות 19 מחבלים, והצליחו לעצור 13 פעילי טרור, שהועברו לחקירת השב”כ בישראל, בתקווה לחשוף מידע חיוני על מקומות מסתור של מחבלים, ועל פעילות הארגונים והתשתיות ברחבי הרצועה.

במקביל, מדווח משרד הבריאות בעזה על 27 הרוגים פלסטינים מאז כניסת צה”ל לרצועה ועל יותר מ-200 פצועים.

 מתחילת הפעילות הקרקעית, תקף צה”ל יותר מ-150 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה ובהן לפחות 21 בורות שיגור, ארבע מפקדות שליטה ואתר לייצור אמצעי לחימה. כוחות צנחנים וגבעתי מצאו לפחות 23 פתחים של מנהרות.

בחילופי אש כבדים בבית חאנון שבצפון רצועת עזה נהרג סמל איתן ברק, בן 20 מהרצליה. ברק, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח”ל, הוא הקורבן הראשון שגבתה הכניסה הקרקעית לרצועה. גורם צבאי מסר כי נבדקת האפשרות שהחייל לא נהרג מירי מחבלים, אלא מירי כוחותינו, והנושא נמצא בתחקיר. הודעה נמסרה למשפחתו. 5 חיילים נפצעו באורח קל.

במקביל, בזמן שכוחות צה”ל נמצאים בפעילות בתוך שטחי עזה, אזעקות נשמעות כל העת בדרום הארץ, ורקטות ופצמ”רים רבים נורים אל עבר ישראל. סמוך לשעה 08:00 נשמעו אזעקות בבאר-שבע, דימונה, ערד וירוחם. סמוך לשעה 10:00 – מטח כבד לעבר אשדוד, כיפת ברזל יירטה שבע רקטות.

בשעה 11:00 התכנסה הממשלה לדיון חירום בקריה בתל אביב. שעתיים לאחר מכן התכנס שם הקבינט המדיני-בטחוני.

פיקוד העורף מחמיר את ההנחיות: בכל היישובים בטווח של עד 40 ק”מ מהרצועה נאסר קיומם של לימודים, קייטנות או פעילות מכל סוג שהוא; התקהלות מעל 300 איש בשטח פתוח או סגור אסורה. ביישובים הנמצאים במרחק שבין 40 ל-80 ק”מ מהרצועה, אסורה התקהלות של אלף איש ומעלה; מותר לקיים קייטנות ופעילויות.

מנתונים שפרסם דובר צה”ל על פעילות הצבא בין השעות 20:00 ל-06:00 עולה, כי צה”ל תקף 103 מטרות ברצועת עזה, בהן 44 מטרות תומכות תמרון, אתר ליצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי – מחנה אימונים, 2 מנהרות התקפיות, 7 מנהרות הברחה, אמצעי תצפית, 20 משגרים מוטמנים, 11 חמ״לים או משרדי צבא, ושישה בתי מפקדים פעילים.

בכל אותן שעות שוגרו 49 רקטות ופצצות מרגמה לכיוון ישראל, 23 נפלו ו-20 מהן ייורטו בידי מערכת כיפת ברזל. מתחילת מבצע “צוק איתן” תקף צה”ל 2138 יעדים, 1548 רקטות ופצמ”רים שוגרו, 1162 מהן נפלו, ו-318 יורטו.

בשיחת טלפון שקיים מזכיר המדינה האמריקני ג’ון קרי עם ראש הממשלה נתניהו, הזהיר קרי את נתניהו שלא תורחב הפעילות מעבר לחשיפת המנהרות.

ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו בליל שישי את צה”ל לפתוח בפעילות קרקעית ברצועת עזה. המתקפה כוללת ירי טנקים, ארטילרי, מטוסים ומספינות של חיל הים.

ההוראה לפתיחת המתקפה היבשתית קיבלה את אישור הקבינט, כדי לפגוע במנהרות טרור החודרות מרצועת עזה, אחרי שישראל הסכימה להצעה המצרית להפסקת אש ואילו החמאס דחה אותה והמשיך בירי רקטות על ערי ישראל.

בלשכת נתניהו מציינים כי החמאס גם לא כיבד את הפסקת האש ההומניטארית שיזם האו”ם, והמשיך בירי על ישראל בזמן ההפוגה. “לאור התוקפנות הנפשעת והבלתי פוסקת של החמאס, והחדירה המסוכנת לשטחה של ישראל, ישראל מחויבת לפעול להגנת אזרחיה. מבצע צוק איתן יימשך עד להשגת מטרתו – להשיב לאזרחי ישראל את השקט לתקופה ממושכת, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה”, נאמר בהודעה.

בהודעת צה”ל נאמר: “כוחות יבשה גדולים של צה”ל החלו לפני זמן קצר בפעולה ממוקדת לסיכול תשתיות טרור ברצועת עזה. 

“צה”ל החל במימושה של מדרגת פעולה נוספת במדרג הפעולות העולה של מבצע ‘צוק איתן’ ובשלב זה של המבצע פועלים בשטח רצועת עזה כוחות חיל הרגלים, שריון, הנדסה, ארטילריה ומודיעין, בשיתוף פעולה עם זרועות האוויר והים ובסיוע השב”כ וגורמי ביטחון אחרים, בהובלת פיקוד הדרום. 

“פעולת צה”ל יצאה לפועל בהמשך להחלטת הדרג המדיני ועל-פי התוכניות המבצעיות של צה”ל והיא תימשך בהתאם להערכת מצב רציפה שמקיים המטה הכללי של צה”ל. הכוחות הפועלים במבצע נמצאים ברמת מוכנות וכשירות גבוהה למשימתם לאחר תקופת אימונים מוגברת ותהליכי תכנון והיערכות יסודיים”.

לפי דיווח בערוץ 10, בצה”ל מעריכים כי הפעולה תימשך לפחות 7-14 ימים ומבקשים לגייס עוד חיילי מילואים.

שעה קלה קודם לכן, סביב השעה 22:10 נשמעו אזעקות בכל מרחב גוש דן והשפלה: תל אביב, ראשון לציון, רחובות, נס ציונה, יבנה, גבעתיים, רמת גן, חולון, בת ים, קרית אונו וערים נוספות. במקביל, נורו גם מטחים לאשדוד ולאשקלון.

בעקבות כניסת הכח לרוצעה, הונחו תושבי עוטף עזה להיכנס אל המרחבים המוגנים מחשש להגברת הירי על ידי חמאס. הודעה על כך נמסרה להם באמצעות מסרונים במכשירים הניידים.

כמצרים מגבה את ישראל והודיעה: חמאס אחראי להרחבת המבצע הצבאי ולהרג נוסף.

גם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה במסיבת עיתונאים כי גרמניה עומדת לצד זכותה של ישראל להגן על עצמה. “שני הצדדים בסכסוך הישראלי פלסטיני חייבים להשלים עם הצורך לבצע פשרות כואבות, אבל גרמניה עומדת לצד זכותה של ישראל להגנה עצמית”.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, מיהר להגיב על הצעד שנקטה ישראל, ואמר: “חמאס מוכנה לקראת הפעולה הזו. ישראל לא לוקחת בחשבון את ההשלכות של הצעד הזה. זהו צעד מסוכן ומטופש של ישראל, היא תשלם ביוקר”.

שר הכלכלה נפתלי בנט , שהביע לכל אורך המבצע תמיכה בפעולה קרקעית, אמר: “כל שרי הקבינט מאוחדים, בעזרת השם ננצח. המחלוקות מאחורינו. אין שום הגבלה לפעולה הקרקעית, גם לא הגבלת זמן”.

הרמטכ”ל בני גנץ אמר: “אנחנו במתקפה משולבת בכל העוצמה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תודה מלך
    17/07/2014 18:07
    יהודית
  1. תודה בורא עולם,שאתה עושה לנו כל כך הרבה ניסים,אף על פי שאנו לא עושים את רצונך.
    רוב עם ישראל לא שמרו שבת,(כי עכשיו כולם ישמרו),ואף על פי כן אתה ממשיך לשמור עלינו.
    רוב בנות ישראל הלכו עם לבוש שמכשיל את בני ישראל(כי עכשיו כולם ילכו בלבוש כמו שצריך),ואף על פי כן אתה בורא עולם ממשיך לשמור עלינו.תודה רבה.(היות והאישה החטיאה את האדם בעץ הדעת,היא צריכה להתלבש עם לבוש יותר ארוך מהגבר,חולצה סגורה עד הצוואר,שרוול עד מאחרי המרפק,ושמלה ארוכה שמגיעה עד שבעה סנטימטר מהריצפה(שבעה ס”מ,היות והוא פחות מטפח).ודרך הגב,גדול עוון המחטיא יותר מהחוטא,ואם יש מישהי שנראת שומרת תורה ומצוות,והיא לא הולכת כך,אז זה לא בסדר).ועוד יש בנים ובנות שהולכו עם לא יהודיות/יהודים לצערנו.(ומעכשיו זה לא יהיה יותר,בני ישראל ובנות ישראל,רק יתרחקו מהגוייות/גויים).מתערבים בגויים,ואתה בורא עולם ממשיך לשמור עלינו,תודה רבה מלך העולם,אדון הכל.
    כשאנו חוטאים,אנו עלולים לפגוע בכל עם ישראל.
    משל למה הדבר דומה:לספינה ששטה בים,והנה איש אחד החליט לקדוח חור בתאו בקרקעית הספינה,נגשים אליו חבריו ואומרים לו,מה אתה עושה?
    אתה תטביע את כולנו.
    והוא משיב להם,מה אכפת לכם?אני קודח חור בתא שלי.
    ומי שלא לומד תורה(מקרא,הלכות,תורה שבכתב ותורה שבעל פה),כי הוא אומר אם אני ידע,אני יצטרך לקיים,עכשיו שאני לא יודע,אני לא צריך לקיים,יקבל עונש כפול,גם על זה שלא למד,וגם על זה שעבר על ציווי התורה.
    ה’ אוהב כל יהודי ויהודיה באשר הם.וישוב היום האדם בתשובה,שמא ימות למחר.
    השלבים לחזרה בתשובה:
    1)חרטא(להתחרט על כל מעשינו הרעים שעשינו,כל דבר שהוא נגד ה’,נקרא רע)
    2)עזיבת החטא(להפסיק לעשות מעשים רעים)
    3)בקשת סליחה מהקדוש ברוך הוא(וידוי)
    4)שיקבל על עצמו,שלא יעבור עוד על החטאים שעשה,ועל כל שאר הדברים שהם נגד רצון ה’.
    🙂

  2. אתר לקריאת תהילים
    17/07/2014 23:26
    פנחס