נגד השעון: ימצאו את הקופסה השחורה של המטוס המלזי?

אניות אוסטרליות, סיניות, ובריטיות, פועלות כנגד השעון ומנסות למצוא את ה'קופסה השחורה' של המטוס הנעלם לפני שתחדל לפעול • גורם רשמי באוסטרליה: אותות שנקלטו אתמול – קצה החוט המבטיח ביותר עד כה
אליעזר היון
ז' ניסן התשע"ד / 07.04.2014 13:59

המרוץ כנגד השעון: ספינת חיפוש אוסטרלית הודיעה הבוקר (שני) כי קלטה צלילים תת ימיים בדרום האוקיינוס ההודי התואמים אותות של קופסה שחורה המותקנת במטוסים. 30 ימים אחרי היעלמות המטוס סוללות הקופסה השחורה עומדות לפני הפסקת פעילותן, כך שמציאתה של הקופסה בשעות הקרובות היא אולי הסיכוי האחרון למידע על גורלה של טיסה MH370.

גורם רשמי אוסטרלי הגדיר היום את קליטת האותות כ’אות המבטיח ביותר’ שהתגלה עד כה. עם זאת, אגנוס יוסטון, ראש סוכנות התיאום של החיפוש בדרום האוקיינוס ההודי, אומר כי ייתכן שיעברו עוד ימים ארוכים עד שניתן יהיה לקבוע אם אכן מדובר בקופסה השחורה של הטיסה הנעדרת.

הקופסה השחורה היא התקן הקלטה המותקן בכל כלי טיס, הרושם ומתעד באמצעים דיגיטליים נתוני טיסה שונים, ומקליט את קולות צוות הטיסה. המכשיר מצוייד במשדר השולח אותות מהרגע בו הוא נוגע במים ומופעל באמצעות סוללות. הסוללות עשויות לפעול עד 30 יום משעת הטיסה, ומכאן הדחיפות הרבה.

רכב אל קרקעית האוקיינוס

האנייה האוסטרלית קלטה שני אותות נפרדים – בשבת בבוקר, וביום ראשון לפנות בוקר. האות הראשון ארך כשעתיים ו- 20 דקות, והשני כ- 13 דקות. כעת בוחנת הספינה אזור מסויים באוקיינוס מתוך תקווה לאתר שוב את האות. בהנחה ואכן יזהה הצוות שוב אות ממעמקי הים, יישלח רכב תת ימי אל מעמקי האוקיינוס בניסיון לדלות את הקופסה.

אלא שגם הורדת הרכב אל מעמקי הים, לא חפה מבעיות. קפטן מארק מתיוס מחיל הים האמריקני מסביר, כי הרכב יפעל על קצה גבול יכולתו, שכן העומק המשוער של המים באזור בו נקלט האות עומד על כ- 4500 מטרים – אומדן סף היכולת של הרכב התת ימי.

במקביל זיהתה בסוף השבוע אונייה סינית אותות נוספים, המרוחקים כ- 600 ק”מ ממקום האניה האוסטרלית, וגם הם נבדקים כעת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות