גפני תקף: קיצצתם לחרדים? כעת אתם מבזבזים את הכסף במלחמה

ח"כ משה גפני הוכיח שוב את כישוריו המלחמתיים בנאום שנשא בכנסת • הוא הציג שש עובדות הקשורות במלחמה בעזה ובמלחמת הממשלה בדת • "נעשים ניסים גלויים במלחמה הזאת" • "לומדי התורה ממשיכים ללמוד"
י"ח תמוז התשע"ד / 16.07.2014 20:39

זה היה נאום מלחמתי, תרתי משמע, של ח”כ משה גפני.

תחילתו בהצטרפות גפני להצעת ח”כ מיכל בירן על המעון בנירעם. “אני עברתי חוויות דומות גם בשדרות עם מיגון לא מתאים בבית-הספר של החינוך העצמאי. והאמת היא, ייאמר לשבחה של המערכת, זה אומנם היה בממשלה הקודמת, אבל ייאמר לשבחה של המערכת שאכן היא בדקה והמיגון שהיה שם היה מיגון לא טוב, ובמהירות החליפו את זה ופתרו את הבעיה. צריך לפתור את הבעיה הזאת במהירות הכי רבה האפשרית.

“יש בעניין הזה הרבה כשלים שנמצאים בכל יישובי עוטף עזה. דיבר פה מקודם חבר הכנסת ניצן הורוביץ, ואני מצטרף לדברים האלה. באמת הייתי רוצה אולי רק להאשים אותך, אדוני שר הכלכלה, אבל אני לא יכול, בגלל שהמציאות היא לא כזאת. אתה לא אשם בכל הדברים האלה, חלק גדול זה גם תקציב של משרד האוצר, משרד הביטחון.

“אבל התפקיד שלך זה לדאוג למעונות וזה נושא הדיון. ואתה כשר בכיר בממשלה, ואתה עומד בראש מפלגה גדולה שהיא חברה בקואליציה, אתה צריך לדאוג שתחת ידך לא יהיה כשל מהסוג הזה. ואם שר האוצר לא נענה לדרישה הזאת, שהיא דרישה לגיטימית, אתה צריך לפרוש מהקואליציה או להגיד לו לפרוש. אתם לא יכולים לשבת יחד כשיש סכנה כזאת תחת תחום סמכותך, וזה באמת תלוי גם בתקציב.

“אני מאוד מבקש בעניין הזה, אנחנו כולנו נמצאים שם, אנחנו יודעים את הסכנה, ואנחנו יודעים שגם בעיקר המעונות, שזה נושא הדיון אבל לא רק, נמצאים בסכנה מתמדת. אנחנו מקווים שזה יסתיים במהרה, אנחנו רוצים שתעשה כל שלאל ידך על מנת שהבעיה הזאת תיפתר”.

אבל זה היה רק החלק הראשון של נאומו. ” אני סיימתי את הנאום שלי”, הקדים ואמר, ואז הוסיף את חומרי הנפץ ה’אמיתיים’:

“אני רוצה להגיד שש עובדות. ואני אומר מראש: אין לי טלפון לקדוש ברוך הוא, אין לי. שלא יקום מישהו ויחשוב שאני עושה חשבונות שמיים, אני רק רוצה לספר עובדות.

“עובדה אחת – שנעשים ניסים גלויים במלחמה הזאת, גלויים לכל דבר ועניין. עצם העובדה ש”כיפת ברזל” מיירטת את הטילים למעלה מ-90%, עצם העובדה שאפילו במקרים שטילים נופלים ולא מצליחים ליירט אותם, אנחנו יוצאים בחסדי שמיים, בניסים גלויים. והמקרה של אתמול, שאני שולח את תנחומי למשפחה של דרור חנין, שהלך לסייע לחיילים, לתת להם והוא נהרג, כולנו מרגישים שזה ההרוג שלנו, ואני שולח את תנחומי למשפחה. אבל אנחנו רואים בסך הכול ניסים גלויים. יש עוד עובדה. זאת עובדה אחת.

“עובדה שנייה – שלומדי התורה ממשיכים ללמוד, לא נפגע לימודם, לומדים. ובכל ישיבה ובכל בית-מדרש ובכל בית-הכנסת אומרים תהילים, מתפללים שיהיו ניסים. אני לא מקשר, אם נבהלת, חבר הכנסת ברוורמן, אני לא מקשר, אני רק אומר עובדות. העובדה שיש ניסים בסדרי גודל בלתי נתפסים, העובדה שתלמידי הישיבות ממשיכים ללמוד כמה שניסו להפסיק את לימודם. לא הפסיקו – לומדים, מתפללים. אני גם מגיע לפעמים כשאין כנסת ואני יכול, אני גם משתתף באמירת תהילים ובכול.

“עובדה שלישית – החליטה הממשלה שילדי שדרות החרדים, לא יהיו להם קייטנות. ילדי שדרות שנמצאים תחת כל המערכת הזאת – זה גם ילדי שדרות, גם ילדי אופקים, גם ילדי קרית-גת, גם ילדי קרית-מלאכי. מי שהוא חרדי, אין לו קייטנה. זאת עובדה שלישית.

“עובדה רביעית – שהיום אין לאף אחד קייטנות. זאת עובדה רביעית. אני לא מקשר כמובן, חס וחלילה, אני לא יודע”.

“בלשון הפייסבוק קוראים לזה: רק שמתי את זה כאן”, העירה ח”כ בירן, בחיוך.

“שמתי כעובדות”, המשיך גפני. “עד היום ההחלטה הייתה שילדי הדרום שהם חרדים, שהם גרים בשדרות, הם נמצאים שמה בבית-הספר או בגן הילדים או לא חשוב מה, הם על-פי החלטת הממשלה לא נמצאים בקייטנות. שיסתובבו ברחובות. והעובדה הרביעית זה שהיום אין לאף אחד.

“ועובדה חמישית זה שפגעו בתקציב הישיבות החרדיות בעיקר, ובחינוך התורני החרדי בעיקר. ויכול להיות שחסכו כסף או העבירו את זה לאנשים אחרים, אבל קיצצו בתקציב של החרדים בדברים הקיומיים ביותר, ואפילו בקצבאות הילדים.

“והעובדה השישית – שמדינת ישראל חייבת היום להוציא הרבה יותר כסף ממה שקיצצו לחרדים במלחמה. אני חס וחלילה לא מקשר. איך אמרת? אני שם את זה, שמתי על השולחן”.

“קיצצתם מהישיבות החרדיות בעיקר, קיצצתם לחינוך החרדי בעיקר, קיצצתם לילדים. והנה, ראה איזה פלא, עובדה שישית, שהמדינה עכשיו חייבת להוציא הרבה מאוד כסף, הרבה יותר ממה שקצצו, בשביל דברים שכולנו היינו רוצים שזה לא יקרה. אני לא יודע מה הקשר בין ששת המקרים אבל אין לי ספק שיש קשר. אני לא יודע בין מי למי, שכל אחד יעשה את החשבון הזה. תודה רבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להיכן הכסף -
    17/07/2014 09:19
    י.
  1. בהתחלה האשימו שהכסף למתנחלים, כעת הכסף למלחמה – רק דבר אחד לא יגידו שהכסף לערבים!