יש תלמידות שנותרו מחוץ לסמינרים בצפת? תלוי את מי אתם שואלים

כחמישים תלמידות נותרו בצפת ללא מקום לימודים לקראת שנת הלימודים הבאה • מנהל הסמינר מחצור הציע לפתוח סניף של סמינר חסידי בצפת, אבל בעירייה טוענים: נותנים מענה מבלי להזדקק למוסדות מחוץ לעיר
ג' אב התשע"ט / 04.08.2019 16:22

שנת הלימודים תיפתח בעוד כחודש ימים, וסוגיית האפליה עדיין מככבת על שולחנם של מנהלי מחלקות החינוך בערים שונות כתפוח אדמה לוהט – שאין להם מושג כיצד לטפל בו.

אבל הסאגה המרתקת ביותר מגיעה מעיר המקובלים שבצפון, שם מרחפות בחלל שתי גרסאות עקשניות.

בכותרת ב’ידיעון צפת’, מקומון בעיר נכתב: “לראשונה בצפת: העיריה נותנת מענה מלא לתלמידות הסמינרים, בלי להזדקק למוסדות מחוץ לצפת”.

בגוף הידיעה נאמר כי “אגף החינוך בעיריית צפת אישר לאחרונה מגוון אפשרויות שיתנו מענה לתלמידות העולות לסמינרים מבלי לצאת מהעיר”. וכעת ממתינים “לתשובות מההורים באיזה דרך יבחרו”.

כלומר, יש היצע בשפע, ההורים רק צריכים לבחור.

ממסמך שהגיע ל’ידיעון’ ומצורף לידיעה עולה תכתובת פנימית מעניינת בין הנהלת בית הספר ‘דרך יהודית’ למוטי כהן, מנהל אגף החינוך.

מהמסמך עולה, כי “למרות שמספר התלמידות בשנה הנוכחית זהה למספר התלמידות של שנה שעברה, הציע מר מוטי כהן מנהל אגף החינוך מספר אפשרויות לתלמידות העולות לסמינרים. אחת ההצעות היא להקים כיתה חדשה במסגרת המוסדות הקיימים שם ניתן לתת מענה מלא לתלמידות, או אפשרות לפתיחת סמינר מקומי עירוני חדש”.

הנה לשון המכתב: “במסגרת הטיפול המשותף בשיבוץ הבנות בסמינרים עלתה מצדכם הדרישה לקבל הקצאה באופן מידי עבור המוסד שעתיד להיפתח, כתנאי סף שיתן פתרון עבור התלמידות.

“לצערנו, קיימת מצוקת שטחי ציבור קשה, וישנם מוסדות רבים הנמצאים במצוקת מקום חמורה וממתינים שנים רבות לקבלת הקצאת שטח או מבנה, על כן העירייה לא תוכל לתת קדימות למוסד האמור על פני אחרים (כל שכן, כאשר מדובר במוסד שעדיין לא קיים).

“להלן פירוט האפשרויות העומדות על הפרק ומאושרות על ידי העיריה:

  1. פתיחת כיתה ט’ במסגרת בית הספר ‘דרך יהודית’.
  2. פתיחת כיתה חסידית במסגרת אחד מבתי הספר העל יסודיים הקיימים בעיר.
  3. פתיחת סמינר מקומי עירוני בבעלותכם.
  4. המשך ההסדר הרגיל של שיבוץ תלמידות בסמינרים השונים.

“חשוב לציין כי ראש העיר פועל לקדם תבנית בינוי מוסדות חדשה ומקיפה שתגדיל את שטחי הציבור ותיתן מענה לכלל הצרכים של מוסדות החינוך בעיר.

“על כן, היות וכל האפשרויות פתוחות לפניכם אנו ממתינים לקבל תשובה לגבי האופן בו הנכם מעוניינים לפעול בשנת הלימודים תש”פ”.

ואיך אפשר בלי לסכם ללא מילות שבח והלל לראש העיר שוקי אוחנה? כך מסתיימת הכתבה: “יצויין כי ראש העיר פועל בימים אלו לקידום תכנית בינוי מוסדות חדשה ומקיפה שתגדיל את שטחי הציבור ותיתן מענה לכל הצרכים של מוסדות החינוך בעיר”.

אז יש או אין בנות ללא סמינר? יש או אין מצוקה?

בשיחה עם יו”ר ש”ס בצפת, נהוראי לחיאני, הוא טוען שבהחלט יש בעיה, ו”צריך למצוא פתרונות”.

ביום חמישי האחרון נכנסה ש”ס לקואליציה העירונית, והוא מקווה שכבר בימים הקרובים יישב עם ראש העיר ויימצאו הפתרונות ההולמים.

בבטאון ש”ס – ‘הדרך’, התייחסו השבוע בהרחבה למצוקה וקבעו: “כחמישים תלמידות ללא מקום לימודים”.

לחיאני אמר בסוף השבוע לעיתון: “יש כמאתיים בנות האמורות לעלות לסמינר, ובפועל אין מספק כיתות לימוד”. מנהל סמינר ‘באר מרים’ בחצור הגלילית דיבר על “חוסר שיתוף הפעולה מטעם העירייה” שלא מאפשר להם לקבל תלמידות מצפת.

לחיאני התריע כבר לפני כשלושה חודשים בפני הנהלת העירייה על הבעיה “הקשה”, אבל בעירייה, לדבריו, “לא השכילו לדון באמת בבעיה ולא הביאו לפתרונה”.

מאחורי המכתב של מנהל אגף החינוך עומדת יוזמה של מנהל הסמינר בחצור הגלילית, שהציע כי במקום שהתלמידות ייסעו בכל בוקר מצפת לחצור, ייפתח סמינר חסידי בצפת ויפתור את מצוקת 50 הבנות שנותרו ללא מקום לימודים.

זמן מה חלף, והמנהל – הרב ישראל הרשקוביץ, דיווח כי לא יוכל לקבל את התלמידות, וזאת בשל סירוב העירייה לשתף פעולה.

כאמור, העירייה מסבירה במכתבה החוזר למה לא תוכל לאפשר פתיחת סמינר חדש, בעוד הקודמים מצפים לעזרה מהעירייה. הבעיה, עדיין קיימת, פתרון באופק – אין.

כלומר, מלבד הפתרון המוגש ב’ידיעון’ ולפיו “לראשונה בצפת: העייריה נותנת מענה מלא לתלמידות הסמינרים, בלי להזדקק למוסדות מחוץ לצפת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות