נשות הכותל החביאו ס”ת בשירותים הציבוריים I דרעי: זה מעשה מחפיר

חיים טוויל
|
א' אב התשע"ט / 02.08.2019 10:43
הקרן למורשת הכותל טוענת כי ספר התורה הגיע לילה קודם והוטמן בשירותים – ‘נשות הכותל’ מכחישות • פעילה של נשות הכותל הסירה את כיסוי ראש של אישה, וכאשר מחו נגדה קיבלה התקף חרדה

אירועים חמורים והפרות נהלים ברחבת הכותל המערבי: כ-20 נשים מקבוצת הנשים המכנה עצמה ‘נשות הכותל’ השתתפו הבוקר (שישי) בתפילת ראש חודש אב בכותל.

בקרן למורשת הכותל מספרים, כי “אחד הפעילים מקבוצת ‘נשות הכותל’ שנכנס לתוך המון של צעירים חרדים הותקף באלימות וחולץ על-ידי משטרת ישראל.

“כמו כן, פעילה של נשות הכותל הסירה את כיסוי הראש של אישה אורתודוקסית ונשים אורתודוקסיות מחו נגדה. התוקפת האלימה קיבלה התקף חרדה וטופלה על-ידי אנשי מד”א”.

במקביל, אותר ספר תורה ש’נשות הכותל’ ניסו להחדיר לרחבת התפילה. “הספר הגיע לילה קודם והוטמן בשירותים הציבוריים ברחבת הכותל המערבי כדי להכניסו בהפרה בוטה של ההנחיות.

“הקרן למורשת הכותל המערבי מגנה בכל תוקף את הפרובוקציה של קבוצת נשות הכותל מדי ראש חודש והן את האלימות החריפה שכנגד. האירועים מטופלים על-ידי משטרת ישראל”, נאמר בהודעה.

‘נשות הכותל’ מכחישות שספר התורה הוכנס לשירותים הציבוריים, אך מסרבות לגלות כיצד ניסו להחדיר את ספר התורה לרחבה.

בנוסף, ילדה כבת 12, שככל הנראה לא עשתה דבר, נעצרה מיידית על ידי המשטרה לאחר שרפורמית מנשות הכותל טענה כי תקפה אותה.

יו״ר ש״ס השר אריה. דרעי בפייסבוק: “כל לב יהודי צריך להזדעזע הבוקר מהמעשה המחפיר של חילול ספרי התורה בכותל המערבי על ידי קבוצת הרפורמיות.

“אחרי שהן מנסות לחלל פעם אחר פעם את הכותל הקדוש במעשיהן ההזויים, הן לא בוחלות להכניס ספרי תורה קדושים אל השירותים רח״ל. זו דריסה ברגל גסה של כל הקדוש והיקר לנו וממחישה את הבוז העמוק שהן רוחשות כלפי המסורת שלנו”.

בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל, מסר: ”התנהלות המשטרה ואנשי הקרן למורשת הכותל היום ברחבה היא מחפירה ודורשת חקירה מיידית. רפורמיות שדוחפות ומציקות למתפללות ואפילו מורידות כיסוי ראש לנשים שבאות להתפלל, מעצר של ילדה מתפללת תמימה רק כדי ‘לאזן את התמונה’.

“לא יתכן שנשים שמגיעות לכותל צריכות להישמר מהתפרעויות והורדת כיסויי ראש כאילו היו במשטרים אפלים. את התשובות צריכים לתת רב הכותל ומפקד המחוז”.