השגריר פעל: 3 החרדיות שעוכבו בכניסה לאוקראינה – הורשו להיכנס

נתן פרל
|
י"ט תמוז התשע"ט / 22.07.2019 19:02
שבוע לאחר טקס החתימה היחצני של דרעי על הסכם שימנע חסימת ישראלים בכניסה לאוקראינה: 3 בנות חסידיות שטסה לקברי צדיקים באוקראינה עוכבה בשדה התעופה ועמדה להיות מגורשת חזרה לישראל • שגריר ישראל התערב – והקבוצה שוחררה

קבוצת נשים חסידיות, ביניהן בתו של מו”ל בקהילה, שהגיעו בטיסה מישראל לקברי צדיקים באוקראינה, עוכבו הבוקר (שני) בשדה התעופה ללא סיבה ועמדו להיות מגורשות הלילה חזרה לישראל.

לחרדים 10 נודע, כי רק לאחר התערבותו של שגריר ישראל באוקראינה, יואל לאון, שוחררו הערב 3 החרדיות והורשו להיכנס למדינה, כדי להמשיך במסע רוחני אותו תכננו בקברו של רבי נחמן מברסלב באומן.

הנוסעות, חברות הקבוצה של הרבנית אורלנצ’יק, סורבו בתחילה כניסה לאוקראינה, ואף נמסרו להן כבר כרטיסי טיסה חזור לישראל לשעה 11 בלילה.

האוקראינים טענו, כי ישראל לא עמדה בהסכם שנחתם בין שרי הפנים של המדינות, ואתמול גורשו 21 אזרחי אוקראינה מישראל בחזרה.

בשבוע שעבר הכריז שר הפנים אריה דרעי בחגיגיות, אחרי טקס חתימה עם שר הפנים האוקראיני: “חתמתי כעת בקייב על הסכם עם שר הפנים של אוקראינה שישים קץ לבעיות, חסימות ותקלות שהיו בכניסה לשתי המדינות”.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין צייץ בצהרים לדרעי: “כבודו. מתברר כי הסכם עם אוקראינים שווה כמו ידידות עם ליברמן. ישראלים עדיין מעוכבים ובדרך לגירוש חזרה לישראל”.

באתר umanshalom דווח כי בטיסה שנחתה אחר הצהריים בקייב עוכבו שוב ישראלים שהגיעו מישראל, בדרכם לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן. זאת, מלבד הפרסומים הנוספים על גירושם של עשרות ישראלים נוספים במהלך השבוע שלאחר ההסכם שנחתם בין המדינות.