פלסטינית אמרה “לא נח לי לטוס איתה” – והיהודיה גורשה מהמטוס

ליסה רוזנברג עלתה על טיסה של ג'ט בלו בדרכה הביתה מחופשה בפלורידה • פלסטינית שמעה אותה משבחת את ישראל והחלה לקללה • התוצאה: מפקח הטיסה הורה לה לרדת מהמטוס "בשל היותי יהודיה"
שלמה בן חיים
י"ז תמוז התשע"ד / 14.07.2014 21:44

כשליסה רוזנברג עלתה על טיסה של חברת התעופה ג’ט בלו בדרכה הביתה, לאחר חופשתה במחוז פאלם ביץ’ שבמדינת פלורידה – היא לא תארה לעצמה מה יתרחש על סיפון המטוס, ואת הטיסה היא תסיים מחוץ למטוס.

הכל החל כאשר ליסה שוחחה בטלפון עם חברה שסיפרה לה על המתיחות הביטחונית בישראל, וליסה הביעה את דאגתה לבתה, שאמורה ללמוד בישראל בשנה הבאה.

לדבריה, הבעיות במטוס החלו מיד כשסיימה את שיחתה. “אישה באה אליי ואמרה לי: ‘אני פלסטינית’, והחלה לקלל אותי: ‘חזירה ציונית, זוהי רק ההתחלה'”, אמרה רוזנברג.

רוזנברג טוענת, כי לאורך כל האירוע היא לא אמרה שום דבר שלילי על הפלסטינים וכל אשמתה היתה שהחמיאה לישראל על הדרך בה מטפלים מנהיגיה בסכסוך האחרון.

הוויכוח בין שתי הנשים התחמם ו”דיילת  נאלצה להתערב”, מספרת רוזנברג.

כמה דקות מאוחר יותר, מפקח טיסה אמר לה שהיא צריכה לעזוב את המטוס. “‘אני לא מאמינה לזה, אמרתי, ‘למה אתה עושה את זה? למה אתה לא מורה לה לעזוב את המטוס?'”, היא אמרה.

רוזנברג טוענת שאף אחד מ’ג’ט בלו’ לא השיב על שאלותיה. לדבריה, הנוסעת האחרת רק התלוננה ש’לא נח לי לטוס בחברתה’ כשהיא מצביעה על רוזנברג .

“אמרתי, ‘נוסעים, הנוסעת הפלסטינית, לא מרגישה בנוח איתי, הרופא היהודי נמצא על המטוס?'”

רוזנברג אומרת שהיא הושפלה, אבל עזבה את המטוס.

ב’ג’ט בלו’ מאשרים כי רוזנברג גורשה מהטיסה והוסיפו כי הסיפור שהיא מספרת “לא משקף את הדו”ח המלא שנמצא בידינו” (דו”ח המקרה הוכן בידי מפקח הטיסה שגירש את רוזנברג, ואינו נסמך על עדויות נוסעים או תחקיר מקצועי – ש.ב.ח)

ב’ג’ט בלו’ מסרבים לחשוף את דו”ח המקרה ו/או לציין מה נכתב בו.

רוזנברג מתעקשת שהסיפור שלה הוא האמת האבסולוטית ומאמינה שהייתה קורבן לפשע שנאה. “אני פשוט הייתי מזועזעת לחלוטין שהתבקשתי לעזוב מטוס בשל היותי יהודיה”, אמרה.

רוזנברג פנתה לליגה נגד השמצה שיחקרו את האירוע.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הורדה מהמטוס בשל יהודותה
    15/07/2014 08:21
    קרן
  1. עכשיו תבין איך אנו מרגישים ועם מי יש לנו עסק יומיומי חוצפנים לפלסטינית לא נוח טפו גזענות לשמה אחר כך אומרים שאנחנו גזעניים

  2. ימח שמם הגויים שונאי ישראל
    15/07/2014 16:29
    שלומי
  3. אין לנו על מי לסמוך רק על אבינו שבשמיים

  4. להחרים את ג'ט בלו!!!
    17/07/2014 13:38
    יוסי
  5. מיידית ולאורך זמן!!!!

  6. גוים מסריחים ימח שמם
    08/08/2014 01:28
    מכביסט
  7. ברוך שלא עשני גוי