תחת ה’קירוב’ מתפתחת אנרכיה רוחנית. יובל דיין הוא קצה קרחון
ידיעה מרעישה מהימים האחרונים – “המחזיר בתשובה – הרב יובל דיין, חזר בשאלה”.
ברחבי הרשת הישראלית ובאתרי החדשות, הלה זכה לפרסום השמור למעטים בלבד. במיוחד שבהודעתו הרשמית הוא בחר לתקוף את הרבנים והממסד הדתי, בדיוק בימים אלו כאשר ליברמן, רון קובי ושות’ מכשירים לו את הקרקע – הוא נתפס כגיבור לאומי.
הנזק הרוחני, כמובן, עצום. יחד עמו, בעזרת מסע הפרסום, לוקח עמו דיין מאות נשמות של מתחזקים או מבולבלים שהצטברו סביבו במהלך השנים והפכו אותו למורם הרוחני.
• עוד בנושא:
לאחר 25 שנה כמחזיר בתשובה, יובל דיין חזר בשאלה: “פשוט נגמר לי”
קיוויתי שהידיעה הזו לא תקבל שעות מסך באתרים הדתיים, אך כיוון שהתבדיתי ולאור ההיכרות רבת השנים שלי עם האיש, כותב אני בכאב טור זה.
•
את “הרב” יובל דיין הכרתי לפני כ-5 שנים. הוא הצליח להרשים גם אותי, ומשכך סייעתי לו לשכור אולם, בתוך מתחם בית כנסת בתל אביב, למען פעילות קירוב רחוקים והפצת יהדות.
מהר מאוד עמדתי על קנקנו: פעילות קירוב הרחוקים שהוא יזם והפעיל בצדי בית הכנסת כללה ריקודים מעורבים, שפה בוטה וגסה ועוד דברים שהשתיקה יפה להם.
לו היה הלה מסתפק במה שכתב בסוף דבריו – “אני רק טוען שאני באופן אישי לא מקור מספיק מהימן שתוכלו להסתמך עליו, והכי אמת שלי היא שאני לא יודע. באמת לא יודע” – ופורש לביתו, הייתי מצדיע לו על כנותו.
אך, לצערי, חרף הכנות המדומה, לפני פחות מחודש, יובל הכריז באוזני, מול עו”ד ועסקנים דתיים בתל אביב, כי כל מעשיו הינם לשם שמיים, לקרב את עם ישראל לאביהם שבשמיים, ואף ברגעים אלו ממש, הוא יושב בתוך מתחם של בית כנסת, אוחז בקרנות המזבח באמצעות תעלולים משפטיים ועורך פעילויות ‘קירוב’ ברוח דתו החדשה.
כנותו המדומה, הינה מסע יחצני מתוזמן שמטרתו לשווק עצמו מחדש ולהיטיב עם פעילותו העסקית, הכוללות הופעות בטלוויזיה, פגישות ייעוץ בשכר של מאות ש”ח ועוד.
•
על הדרך, הוא בוחר כמובן להאשים את הרבנים והציבור החרדי. “אין שם כלום מלבד כסף וכבוד וכסף וכבוד ותו לא”, הוא כותב.
אך מאחורי המילים המפוצצות, מסתתר אדם שבסך הכל, בתהליך די ארוך, התמכר מחדש לחיי החופש, עזב את אשתו, ועתה חי בתל אביב בלא חופה ובלא קידושין, עם בת זוג שאיננה דתיה, הצעירה ממנו בכמה עשורים. הלבוש הישן, הכיפה, הציצית, הקדושה וחיי המצוות, לא מתאימים לו יותר, ובחכמה רבה, עם כריזמה עצומה שתמיד הייתה לו, הוא מצליח לבנות קרירה חדשה על חשבון כל מה שהיה יקר לליבו רק לפני כמה שנים, לנאץ את גדולי ישראל, ועל הדרך לגרור עמו עוד כמה נפשות שהתקרבו על ידו, עוד כשהיה מחופש אחרת.
יובל דיין, לפני שלוש שנים. צילום: Miriam Alster/FLASH90
אך, הכאב הגדול והסכנה הגדולה, איננה “יובל דיין”.
בחצר האחורית של הציבור הדתי והחרדי, תחת שם הקוד ‘קירוב’ המקנה פטור מכל נורמה הלכתית, תחת עיני רבני ישראל, מתפתחת אנרכיה רוחנית, אשר יובל דיין הינו רק קצה הקרחון.
כשיובל התחיל לקיים בתוך בית כנסת בת”א פעילות של ריקודים מעורבים לקול זמרות וזמרים, במסווה של קירוב, התעמתי עמו לא אחת, עמדתי מול נציגיו בבית המשפט, שם הם אמרו במילים הללו: “הרב בר זאב הינו לטאי, הוא איננו מבין בתורת ברסלב ואיננו מבין בקירוב לבבות”.
למרבה הבושה, לא רק בית משפט כמעט והשתכנע מדבריו, לא מעט רבנים נמנעו מלקרוא אותו לסדר, בזמן שעוד אולי היה אפשר, שהרי הוא עוסק בקירוב….
לא סתם רבים מן המקרבים החדשים בוחרים בברסלב, מלבד אולי תורתו של רבי נחמן, אשר יכול ויש בה תרופה למועקות הדור, הרי שבהעדר אדמו”ר והנהגה, תחת תורה סתומה הניתנת לפרשנות רבה, יכול כל אדם למכור את הגיגי ליבו ודמיונותיו, ולצערנו לקרוא לזה יהדות.
במקרה הזה, ‘הקירוב’ המפוקפק אשר יובל דיין שיווק שנים, תחת שתיקה רועמת של רבני ישראל, השפיע לבסוף גם על לב המקרב עצמו: במקום לקרב את עם ישראל לדרך התורה, הוא קירב עצמו לחיי החופש ודבק בהם.
כל זמן שאיננו עושים מספיק לגדור את האנרכיה הזאת תחת גדרי ארבעת חלקי השולחן ערוך, איננו יכולים לומר “ידנו לא שפכו את הדם הזה”.
וליובל דיין , אסיים בפניה אישית:
אבקש סליחתך שלא הצלחתי לשכנע אותך בזמן, להציל עצמך מה’קירוב’ שלך. אני מכבד את בחירתך, אך, תהיה כנה וישר, היפרד נא מעלנו, הוקר רגלך מבית הכנסת, והפסק נא לדבר בשם היהדות.
זאת הייתה לפניך ותהיה אחריך.
-
כל הכבוד על המאמר
-
אני מכיר את יובל דיין טמא ומשוקץ
-
יישר כח להרב יצחק בר זאב, שעומד על המשמר וסותם פרצות בישראל. לבית הכנסת הגדול בתל אביב יש זכות עצומה שיש להם מנהיג דגול.
-
27/06/2019 10:35
עת לעשות להשם הפרו תורתך.
-
-
זה בדיוק הסתירות שיש לנו בציבור החרדי.
-
תודה רבה על הטור הנכון והחשוב הזה.
-
חבל מאוד שזה מה שיש לכבודו לומר לאחר שיהודי לא מוצא כוחות בנפשו להמשיך בדרך התורה ומצוות.
נכון, הוא עשה מעשה שלא יעשה אך זה לא מאפשר לנו לשפוט אותו ולפרסם עליו ברבים מילים מכפישות.
מצוות אהבת ישראל חלה על כל יהודי ולכן עלינו להזהר ולא לפגוע בכבודו!-
26/06/2019 21:15
ברגע שאדם מתנהג כאדם פרטי אכן כמובן שאין מקום לכתוב עליו ברבים,
אבל ברגע שהוא עצמו מפרסם את עצמו באופן שיוצר חילול ה’ על היהדות אז בוודאי שיש למחות ולהסביר את הטעויות של האדם הזה כדי למנוע מאנשים תמימים שלא יחלשו רוחנית מדבריו-
27/06/2019 08:25
כאדם מאמין ממתי לספר שאדם נאף באשתו זה מעשה יעשה? אתם לא רק מביכים אותו אלא את אשתו והילדים שלו. ממש בושה מה שהולך פה. כל אחד עם הצטדקויות שלו ששכחתם לקיים “ואהבת לרעך כמוך”. הוא ממילא היה חוזר בתשובה – תנו לו.
-
-
27/06/2019 15:33
החברה החרדית קשה קשה. טובה רק ל”טובים”..
-
-
כל זמן שאיננו עושים מספיק להכניס את בעלי התשובה לחברה החרדית כשווים בין שווים, אנחנו לא יכולים לומר “ידנו לא שפכו את הדם הזה”.
-
26/06/2019 19:35
בחסידות ברסלב רק הרב ארוש הוא ש9וי, כל השאר חושבים שזה לגיטימי(הלכתית)
להיות חולה נפש.ר נחמן מציע אמנם רפואה אך באותה עת מרשה ” להתחרפן”.-
27/06/2019 03:48
הוא אמר לא לזוז מהשולחן ערוך, וללמוד אותו כל יום!
-
27/06/2019 09:48
גם לשלום ארוש לא הייתי ממליץ להתקרב, עקב הדרכות והשקפות משובשות שמגיעות מ’אורות’ שקיבל מהשמים. לצערנו רוב הרבנים בעלי התשובה המוכרים בברסלב משבשים את הדרך הפשוטה שעברה בברסלב מדור דור.
-
28/06/2019 11:33
חסיד ברסלב הוא מי שמתבודד כל יום, נוסע לאומן בר”ה, ולומד הלכה כל יום.
אצל הרב ארוש יש כוללים של הלכה, דבר שלא נשמע בשום מקום אחר בברסלב.
-
-
-
26/06/2019 22:16
נא להסביר איך ניתן להכניס לתוך החברה אנשים שאינם מקבלים עליהם את הדרכתם של תלמידי-חכמים
-
-
יש לקרב יהודים לתורה ולא את התורה ליהודים
-
הרבה נאמר והרבה יותר לא נאמר על יובל דיין….
ראו והבינו בין השורות מאמרו של ארז משה דורון עליו -
חכיתי לזה.
-
יובל דיין פעל על דעת עצמו. בשום מקום בכתבי רבינו לא הותר לו לצורך קירוב לעשות דברים שהם לא בצניעות!\רבי נחמן הוא ההיפך הגמור מזה!
-
אתה חוזר ומשתמש במונח ‘הוא בחר בחיי החופש’. מה זאת אומרת?
החירות האמיתית היא בחיי התורה.
חיי הפקרות ודרור ליצרים ותאוות אינם חיי חופש, אלא שיעבוד. -
מהרו יהודים טובים לאטום את אוזניכם!!!
-
מהרגע שהוא חזר בשאלה הוא רק חיפש דרך להוכיח שהוא חרדי הכי מושלם בלי מחשבה על מה השם רוצה מימנו .כמו איזה תחרות לאוסקר .הם עשו צעדים קיצוניים שפגעו בהם כמו לגור בחברה קיצונית שלא מותאמת להם.ולמה ? יש הרבה חוזרים בתשובה שעושים את הדרך בצורה שקולה ומאוזנת ולא מגיעים לקיצוניות.יובל דיין חיפש איך הוא יצליח הכי טוב במגזר החרדי .אבל את השם הוא לא ממש חיפש .הוא חיפש להיות רב שהכלי שלו עוד ריק מתוכן ומידע.כדי להיות במרכז .ומה לעשות זאת לא התורה.הוא השתמש בה כקרדום לחפור לו דמות.אבל כמה זמן בן אדם יכול לחיות על הגיגים שהוא פירש לעצמו בדרכו שלו.את הבסיס שכל בן אדם מאמין לומד יודע בזה הוא אף פעם לא התעניין …אז כן הכל קרס לו כי ההצגה לא עבדה סליחה ..יצירת הקולנוע שלו לא עבדה והוא לא קיבל את האוסקר המיוחל .אני מרחמת עליך ומקוה שתבין שטעיתה בגדול בכל התפיסה שלך .ותשוב בתשובה שלמה!
-
תינוק שנשבה מילדותו. מוריד מכבוד הרב
-
קראתי המאמר של הרב בר זאב, ממאמר זה אין ניכרת הבנה לנפשו של יובל, הכל שכלתני, גם אם נפל עדיין זה לא אומר שמותר לדבר עליו דברים ככה בציבור לעיני כל,
לא נותן מקום ליובל לחזור בו,
דרך החסידות מה שאין כן תמיד מאפשרת חזרה, גם כי נפלת קמת, אמנם לא יקום אותו הדבר אולי…אבל גם כשאנו מןכיחים מישהו צריכים לדעת איך.
בדרך זו סגרת לו את האפשרןת לחזור בו. וזו הבעיה בציבור החרדי שאם אדם לא הולך בדיוק לפי מה שאמרו לו מי שמשטלט עליו, אז כבר אפשר לדבר עליו לא טוב, והרוב ניזון משמועות
וחבל
אבל גם אם זה החסרון של החברה, הרי שבכל חברה יש ניסיונות וקורה שאדם נופל כי לא הצליח לעמוד בניסיון
וכולנו נתפלל עליו שיחזור בעה-
28/06/2019 11:35
ץ
-
01/07/2019 10:43
אם נפל בעצמו , שיעשה תשובה, ותשובה על תשובה
ההתקוממות נגדו היא הפומביות שבה עשה את מעשיו והסחף של רבים בעקבותיו!
-
-
איפה הנהגה עפ התורה, איפה מילה אחת על אהבת ישראל במאמר התוקפני הזה? איפה לשפוט לכף זכות? אני מניח שמי שגדל לעולם החרדי לא יצליח להבין, ולו-קמצוץ ממה שעובר על יהודים רחוקים שגדלנו להורים חילונים. אין לכם מושג איזה מאבק מתחולל בנפש של יהודי שכל חייו היו חיצוניים, ולהאמין בתורה או בבורא עולם זה שווה משקל להתאבדות בקנה מידה של העולם החילוני. והבנאדם שמצליח ועוזב את החיצוניות נתקל בחומת מגן חיצונית אולי יותר שבוחנת את האדם ע״פ ״סממנים חיצוניים״ אשריכם אלו שדבקים בסממנים החיצוניים ומקפידים בקלה כבחמורה, אבל עשו זאת למען האמת שלכם, הוו דוגמה לאלו שרואים אתכם ברחוב ובעולם החיצוני וחייכו ואהבו את ישראל ונסו להיות במקומם שלהם, הרי משנה מפורשת ״אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו״.
ולגבי עבודת ״קירוב הרחוקים״ של יובל ראו שוב פרקי אבות ״יפה שעה אחת בתשובה ומעשים טובים מכל חיי העולם הבא..״ ואני הייתי עד ליהודים כל כך רחוקים שהם עצמם לא האמינו שמישהו הצליח לדבר איתם תורה, וכן מה לעשות שיש יצורים כל כך רחוקים שחייב להנגיש להם תורה במסגרת של קהל מעורב וריקודים ודיבורים לא הכי נקיים, זה המצב.
ובמקום להסתגר בחברות סגורות שמפנים גב ליהודים האבודים, התחילו לעבוד על אהבת ישראל, ראו ספר יהושוע בפרקים האחרונים, צריכים לקרב את ישראל לא רק בשבילם אלא בשביל כולנו. -
בס”ד
תמשיכו ותשמיעו את הקול הזה בקול רם וברור. תפנו לאנשים בינינו שמחפשים אהבה וחום ובמקום דבר ראשון להעניק אותו לעצמנו בדרך ישרה ונכונה, ואז לסובבינו לפי סדר עדיפויות נכון, פונים לאדם כריזמטי שהכוח שלו הוא במילים ובביטחון המדומה שהוא משדר.
אנשים טובים תתעוררו!!! מניסיון אישי בתור בעלת תשובה מזה 13 שנים, הפיתוי הזה להימשך למישהו כריזמטי ושהוא יחליט, ושהוא יגן עלי, בצורה המבוארת פה אצל הרב יצחק בר זאב- היא קיימת. יש לנו שכל ישר, שנתן לנו בורא עולם . יש לנו תורה ומצוות. יש הלכות. אנו לא חייבים להיות “הכי” כדי להיחשב צדיקים. בהלכה יש טווח שכל אדם בעזרת השם יכול למצוא את עצמו שם, או לפחות לחפש. הדרך לא קלה כלל וכלל!!!! אבל בבקשה בואו נמשיך לחפש את האמת לפי מה שהתורה מצווה אותנו. בואו נשמור על שפיות , נשמח את עצמנו ולא נמחק את עצמנו, בואו נחפש את זה בתוך התורה, אף אחד לא אמר שזה קל אבל זה אפשרי ואפילו מתחת לאף שלנו.
בואו נזהר לא להגיע כל כך לתחתית בשם “להיות מיוחדים”…. הרי זה ככה גם בלי שמישהו יגיד לנו את זה בראש חוצות… מעצם בריאתנו זה ככה אבל ההבנה הזאת דורשת תחזוק , אולי דרך ארוכה שהיא קצרה.
יש שני ספרים של הרב דן טיומקין : “מקום שבעלי תשובה עומדים 1 ו2” שסייעו לי רבות בלהבין את עצמי. מומלץ. -
המשך לתגובתי.
חשוב לי לציין שלצערי מזדהה עם חלק מהתחושות שלו. אבל… זה היה שם גם לפני התשובה. ואולי החמיר איתה ביחד.
חשוב לי לומר לחרדים מהבית: אני לא יודעת עד כמה מכירים את עולמם של בעלי התצשובה, את השינוי שעשו, את הדברים שעברו בדרך, את החיים שהיו והחיים שנהיעו להיות ארה עם התורה והמצוות. לא יודעת עד כמה מוערכים . העניין הוא שלפעמים כדי להצליח לקיים תורה ומצוות בצורה שפויה וישרה אנו בדרך צריכים הקלות מסויימות בתוך ההלכה והנושא הזה לא תמיד מדובר או מודרך, וגם אנו יכולים להיות לא מוערכים בחברות שמקיימות את התורה והמצוות עם כל מה שאנו עושים ביומיום,ףוזה קשה כי אתה צריך את החיזוק הזה, וחלילה אפשר לאט לאט ממש לאבד את הבטחון העצמי הנורמלי והראוי שיהיה לכל אדם. . ואפשר להתבלבל בדרך. אני לא מאשימה רק אומרת שכל אחד יחשוב עם עצמו מה הוא צריך לשפר. כולנו בני אדם בואו נכבד את עצמנו ואת האחרים גם אם הם לא כך או אחרת.
לא אומרת שזה מה שקורה לכולם כי אני לא יודעת מה עובר על כל אחד ואחת, אבל כן יודעת מניסיוני וניסיון בעלי וניסיון של אנשים שאנו מכירים.
בע”ה נעשה ונצליח. -
היהדות התקיימה גם לפנייך
-
אגב אם לא “לא תונה…. את הגר(הגר בתוככם) אז לפחות “כי גרים הייתם”
וכבר ידעת שב400 שנה האחרונים רובם ככולם אם לא גרים אז בני גרים ומי שמך לשר ושופט
הרי וודאי אינך חושב שהקדוש ברוך הוא בכיסך
אלא הנך להם לישראל והדור בך ודו”ק -
האמת היא שהחברה החרדית קשה קשה. ממש קשה. טובה רק ל”טובים”, להולכים בתלם. ברגע שעברת משבר, קצת סטית מן הדרך, אתה מיד מוקצה מחמת מיאוס..
או במילותיך, “היפרד נא מעלנו, הוקר רגלך מבית הכנסת”. הבושה היא שלנו. -
כל הקונספט של “קירוב” לחילונים, תינוקות שנשבו, הוא טעות. גדולי ישראל מעולם לא עסקו בזה, לא הטיפו לזה, לא שלחו אנשים לעסוק בזה. הם כן הביעו תמיכה בארגונים שעסקו בזה, בגלל שזה אפיק פרנסה להמוני המוני אברכים שלא הגיעו להישגים מרשימים בלימוד.
זה עצוב מאד, אבל ברור שלא כל בחור חרדי בן 25 יכול להדריך אדם חילוני (איש, אישה, משפחה שלמה) בהתקרבות לעבודת השם. זה פרויקט שגדול גם על אנשים גדולים מאד. יש כאן היקף אדיר של מימנויות נדרשות. זו לא בדיחה.
צודק הרב בר-זאב שיש הפקרות בעולם הזה, וזה היה צפוי.
כבר עשרות שנים שרוב “בעלי התשובה” (או בעברית: חילונים לשעבר) הם ברסלב. כלומר, הם החליפו את אורח החיים החילוני באורח חיים של ברסלב. זו לא יהדות ובטח לא קיום מצוות וחיי תורה. ברור שהחרדים לא קיבלו אותם והלוואי ולא יקבלו אותם. באותה מדה אי אפשר לדרוש מהם שיקבלו הינדים או מוסלמים אל תוך הקהילות שלהם. -
נמאסתם!!! יש הרבה הרבה אמת במה שיובל דיין כתב…תפסיקו לחרטט
-
28/06/2019 17:14
במסקנות שהוא הגיע אליהם ובדרך שהוא בחר להתמודד עם זה יש רק שקר גמור על פי היהדות והתורה!
והרבה חילול השם !!
-
-
כן כן מעניין אותכם הקובע החליפה ואם זה יפה אז גם הפיאה מעניין אותכם ציציות בחוץ מעניין אותכם שטיגען ולא תורה ריתחא ולא תפילה מעניין אותכם פראק והמבורג ולא חינוך מעניין אותכם חיצוניות ולא אמת אתם שונים מהרפורמים בזה שביטלתם רק קצת מצוות והם הרבה
-
איך אתה שמח לרקוד על הדם שלו אין שום קשר בינך לבין היהדות אתה מחופש לא פחות מיובל דיין ודומיו
-
מעניין מאוד ..היום כל “הוגי דעות” בציבורי הדתי וחרדי מנתח מסביר ומפרשן
מה קרה?..למה פרש דיין?
1)לפני ההסתערות עליו משהו שאל אותו דיבר איתו?ניסה להבין מה הסבר בכתבה? היכן מידת ללמד על כל אדם זכות..יותר ממה שזה מעיד עליו זה מסביר את הכותבים (והכותבות) הרי לנו יש תשובות אם היה במגזר שלנו..חב”ד הרב קוק ועוד..לא היה בעיה..קשקשנים תבדקו את הבעיות שמציג מר דיין נמצא אצלכם בבית כן כן תבדקי את בעלך האם הוא מאמין (ולא כופר בלב) כמה צביעות..
2)הבעיה שלנו(של כל הדתיים)שיש חילול הי במעשנו..לכן חלילה יש נושרים… -
מעניין מאוד ..היום כל “הוגי דעות” בציבורי הדתי וחרדי מנתח מסביר ומפרשן
מה קרה?..למה פרש דיין?
1)לפני ההסתערות עליו משהו שאל אותו דיבר איתו?ניסה להבין מה הסבר בכתבה? היכן מידת ללמד על כל אדם זכות..יותר ממה שזה מעיד עליו זה מסביר את הכותבים (והכותבות) הרי לנו יש תשובות אם היה במגזר שלנו..חב”ד הרב קוק ועוד..לא היה בעיה..קשקשנים תבדקו את הבעיות שמציג מר דיין נמצא אצלכם בבית כן כן תבדקי את בעלך האם הוא מאמין (ולא כופר בלב) כמה צביעות..
2)הבעיה שלנו(של כל הדתיים)שיש חילול הי במעשנו..לכן חלילה יש נושרים… -
זה הטעות שלנו שכזה אדם נקרא בעבר הלא רחוק ” רב” זה רב זה??? שטויות שהציבור שלנו מאפשר
-
החזרה במאמרך כמה פעמים על ביטויים “תחת עיניהם של גדולי ישראל” – מיותרת (בלשון המעטה). מי כבודו ש”תאיר” את עיני גדולי ישראל. דבריך נבונים ומאירים, אך החזרה על הטעויות שנעשות (כביכול) תחת גדולי ישראל – מיותרת למדי.
לתשומת ליבך.בהצלחה רבה בכל פועלך המבורכים. ובהיפרדות מהירה מהגורו ה”מהולל”.
אחד שאכפת לו.
-
מאמר כוזב שמשמיץ את רבי נחמן מברסלב, שביסוד תורתו עומדים ליצוד ההלכה ושמירתה
הרב בר זאב אינו יותר טוב מיובל דיין, הוא כותב דברי כזב על צדיקים, ומחלל שם שמיים.
כל מי שיודע דבר וחצי דבר על תורת רבינו הקדוש – יודע שהתוצאה שלה היא עליה ביהדות ולא ירידה.
שפיות ולא שגעון.
לימוד תורה, שמירה על ההלכה, קשר קרוב ויומיומי עם הקב”ה, והרבה אמונת חכמים, שלצערי לרב בר זאב – אין מספיק.
ואם מישהו לא הלך לפי ההוראות של רבינו ונפל – אין מה להשמיץ את רבינו הקדוש, כמו שאין מה להשמיץ את כלל הציבור החרדי אם קרה שנתפס איזה חרדי על משהו. -
מילה בסלע