חמאס מתרברב: פיתחנו לבד את המזל”טים וצילמנו את הקריה

חמאס מתרברב -1: המזל"ט שלנו הצליח לצלם את ה'קריה' בתל אביב • חמאס מתרברב -2: "מהנדסינו פיתחו את המזל"ט אבאביל 1, וממנו יצרנו 3 דגמים חדשים"
אליעזר היון
ט"ז תמוז התשע"ד / 14.07.2014 17:36

איזה נזק הספיק המזל”ט של החמאס לעשות בישראל? כפי שדווח בחרדים10 הבוקר (שני) חדר כלי טיס ללא טייס, שהמריא מרצועת עזה, לשטחה האווירי של ישראל.

ערוץ אל-אקצה של חמאס שידר אחר הצהריים צילומים של כלי הטיס הבלתי מאויש שלטענתו חדר לשטח האווירי של ישראל מספר פעמים ואפילו הגיע עד לתל אביב.

כמו כן מציג חמאס, כחלק מן הלוחמה הפסיכולוגית, את תמונות כלי הטיס שלטענתם חדר לישראל. הארגון פרסם סרטון ביוטיוב בו נראה מטוס זעיר ללא טייס טס מעל עיר חוף, אולם לפי שעה לא ברורה מידת מהימנותו.

לדברי אנשי הארגון, הצליח המטוס לצלם את ‘הקריה’ בתל אביב. “מטוסינו ביצעו משימה מיוחדת מעל משרד הביטחון הציוני”, מסרו.

“מטוסינו ביצעו הבוקר שלוש גיחות שהשתתף בהן יותר ממטוס אחד”, נמסר בהודעת הארגון. “לכל גיחה הייתה משימה שונה. הצלחת מטוסינו בביצוע משימותיהם מביאה לנו ניצחון למרות הכיסוי האווירי ומערכות היירוט המפותחות של ישראל”. עוד צוין בהודעה: “הקשר עם אחד המטוסים אבד בגיחה השנייה ועם מטוס אחר בגיחה השלישית. זו לא הפעם הראשונה שמטוסינו מבצעים משימות בעומק הישות (הציונית)”, הוסיפו.

בחשבון הטוויטר של רשת “אל-אקצא” נכתב כי ביכולתו של המזל”ט לשאת “טילים קטנים”.

מחבלי חמאס טוענים גם כי הפיתוח כולו שלהם. “מהנדסינו פיתחו את המזל”ט אבאביל 1, וממנו יצרנו 3 דגמים חדשים: A1A המשמש לתצפית, A1B מזל”ט העל יכולות התקפיות ו-A1C המזל”ט המתאבד”.

לדבריהם, המזל”טים ששוגרו לישראל היו מדגם אבאביל 1 ו-3 – התצפית והמתאבד.

עוד הם טוענים, כי המטרה העיקרית היתה גיחת מודיעין אל משרדי הקריה, בה מתנהלים הדיונים וקבלת ההחלטות על מה שייקרה בעזה.

מזל”ט מעזה חדר לישראל

הבוקר כאמור, חדר כלי טיס ללא טייס, שהמריא מרצועת עזה, לשטחה האווירי של ישראל.  יירוט המזל”ט התבצע מעל חופי אשדוד ובוצע באמצעות טיל פטריוט. כוחות חיל הים הוקפצו כדי לערוך סריקות ולמצוא את שיירי המזל”ט. היירוט הביא להפעלת האזעקה שנשמעה הבוקר בעיר אשדוד.

בצה”ל עורכים כעת תחקיר ובודקים כיצד הצליח עצם גדול כל כך לחדור לשטחה האווירי של ישראל, ומדוע לקח זמן רב עד שהבחינו בו ויירטו אותו.

דובר צה”ל מסר, כי “כלי-טיס בלתי מאויש אשר זוהה חודר הבוקר לשטח מדינת ישראל הופל על-ידי חיל-האוויר. כלי הטיס הופל על-ידי טיל קרקע-אוויר מסוג ‘פטריוט’ בשטח פתוח  באזור קו החוף של אשדוד. כוחות צה”ל סורקים כעת את האזור. הגילוי, הזיהוי וההפלה בוצעו באופן מקצועי ותקין, וחיל-האוויר עמד במשימתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות