הח”כ מש”ס לא מבין למה בטלוויזיה שואלים נבחנים אם שומרים שבת

באודישנים לתכנית 'הכוכב הבא' נדרשים הנבחנים להצהיר אם הם שומרי שבת או לא • ח"כ משה ארבל פנה ליועץ המשפטי: הדרישה הזו היא אפליה נגד שומרי שבת ובניגוד לחוק
אריה ריבקינד
כ"א סיון התשע"ט / 24.06.2019 18:30

נבחנים באודישנים לתכנית ‘הכוכב הבא לאירוויזיון’ של קשת 12 נדרשים להצהיר אם הם שומרי שבת או לא. כך נחשף באתר ‘וואלה’.

גורם בתעשיית הטלוויזיה, המכיר חוזים של ‘הכוכב הבא’ מהעבר, טען בפני ‘וואלה’ כי זו הפעם הראשונה שבה נדרשים נבחנים לתוכנית להצהיר בכתב על האם הם שומרים שבת.

לפי ‘וואלה’, הדרישה נוספה בכתב יד לטפסים שניתנו לכלל הנבחנים, לאחר פרשת להקת ‘שלווה’ בעונה האחרונה התוכנית, לאחר שהתברר ללהקה, שחלק מחבריה שומרי שבת, שלא תוכל להשתתף בתחרות האירוויזיון ללא חילול שבת.

בעקבות כך פנה ח”כ משה ארבל מש”ס למשנה ליועמ”ש, רז נזרי, בטענה כי הדרישה הזו הינה אפליה נגד שומרי שבת – ובניגוד לחוק.

ח”כ ארבל כתב למשנה ליועמ”ש כי ייתכן שנבחנים שהצהירו כי הינם שומרי שבת “נפסלו או ייפסלו על סמך ‘קריטריון’ זה, בעודם סבורים שכשלו מלהגיע לשלב הבא על סמך בחינה מקצועית כמבוקש בהתמודדות מעין זו”.

לדבריו, “יש לראות בחומרה התנהגות מפלה זו המבקשת להדיר אוכלוסיות רחבות בציבור הישראלי מהשתתפות בתחרות המשודרת בערוץ ציבורי, הפתוח לקהל הרחב, שניתן לחברת קשת על ידי הציבור, מבלי שיש כל רלוונטיות לשאלת שמירת השבת של המתמודדים”.

ארבל טוען עוד, כי “התנהלות זו אף עולה כדי עבירה על הוראות סעיף 3(א) לחוק איסור הפליה המוצרים במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים (…) ממילא, אם אין בכוונת הפקת התוכנית לעשות שימוש במידע, אין מקום לפגוע בפרטיות המשתתפים, וודאי בשלב כה ראשוני עת לא קיימת תכלית לגיטימית לעשות כן”.

מהפקת התכנית ‘הכוכב הבא’ נמסר בתגובה לפרסום ב’וואלה’: “ההשתתפות בכוכב הבא פתוחה בפני כל זמר, כאשר הזוכה במקום בראשון בתכנית נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון. כמדי עונה, הפקת התכנית בודקת מי מהמתמודדים שומר שבת על מנת להתחשב בלוחות הזמנים בתרחיש של חזרות בסוף שבוע. בנוסף, ההפקה מיידעת מראש את המתמודדים שהאירוויזיון נערך בשבת על מנת שיפעילו את שיקול דעתם על פי צו מצפונם ואמונתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות