ליברמן: ‘זה לא נער גבעות הזוי, זה רציני. לא נחזור לימי דוד המלך’

יו"ר ישראל ביתנו דורש מאבי גבאי לחשוף את הסרטון בו הבטיח נתניהו לא לשבת עם ליברמן: "מצפה שגבאי יגלה אומץ ויחשוף את ההקלטה" • על מערכת הבחירות: "אני מציע לתקשורת לבדוק מאיפה מגיע כל המימון עכשיו בתקשורת הרוסית, כולל הניסיון להקים מפלגה ימנית חילונית נוספת"
אריה ריבקינד
כ"ט אייר התשע"ט / 03.06.2019 13:44

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, פתח בצהריים (שני) את ישיבת סיעתו בכנסת בהתייחסות לבחירות לתפקיד המבקר שתיערכנה היום בכנס – בין מתניהו מרדכי אנגלמן – נציג הקואליציה, והאלוף במיל’ גיורא רום – נציג האופוזיציה.

ליברמן הבהיר בעקבות ספקולציות שונות שעלו: “התחייבנו לליכוד לתמוך במועמד הקואליציה בבחירות למבקר המדינה – וכך נעשה”.

ליברמן התייחס לעובדה שההצבעה היא חשאית: “הצבעה חשאית בכנסת זה דבר שאבד עליו הכלח. הגיע הזמן שלנבחרי הציבור יהיה מספיק אומץ כדי להצביע בגלוי. כך גם בהצבעה על בחירת נשיא המדינה”.

בתגובה לפרסומים לפיהם קיים סרטון בו מתחייב נתניהו שלא לשבת עם ליברמן באותה ממשלה, דרש יו”ר ישראל ביתנו מיו”ר העבודה אבי גבאי, המחזיק בסרטון – לפרסם אותו לציבור.

“לאחר הבחירות אמרנו והדגשנו שלא ניתן לשנות פסיק או נקודה בחוק הגיוס. יום למחרת באנו לנשיא ואמרנו שתקום קואליציה ותפקידנו להגן על הרוב החילוני. מתברר שכבר אז החלו לחפש מאחורי גבנו תחליפים. היה ניסיון להביא חברי כנסת מכחול לבן, להביא את אבי גבאי וגם לנסות לפרק לנו את הסיעה. מה שמופיע בהקלטה של אבי גבאי זה שנתניהו מחכה לרגע שבו יוכל לזרוק גט כריתות לליברמן. אני מצפה שגבאי יגלה אומץ ויחשוף את ההקלטה”.

ליברמן התייחס גם למערכת הבחירות – ואמר: “אני מציע לתקשורת לבדוק מאיפה מגיע כל המימון עכשיו בתקשורת הרוסית. כולל הניסיון להקים מפלגה ימנית חילונית נוספת, כדי לקחת קולות מישראל ביתנו. כדאי לבדוק מי עומד מאחורי זה”.

ליברמן התייחס גם להצהרתו של סמוטריץ’ אמש, כי הוא רוצה את תפקיד שר המשפטים, כדי “להשיב את משפט התורה על מכונו” – והסביר כי זו הייתה הסיבה להתנגדותו לקואליציה שנתניהו ניסה לגבש.

“המחויבות שלנו זה לממשלה לאומית ליברלית ולא ממשלת הלכה. שמעתם מה אמר סמוטריץ’. זה לא נער גבעות הזוי, זה מועמד רציני לשר משפטים,  והוא מדבר על להחזיר לנהל את ישראל לפי משפט התורה. לא ניתן לזה יד, לא נחזיר את המצב לימי דוד המלך”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אדברה בעדותיך נגד מלכים ולא אבוש
    03/06/2019 23:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. השבת והמלכה…

    מספרים שבאחד מביקוריו של השר משה מונטיפיורי בארץ ישראל, התאכסן בבית מלון מפואר אשר בו נהגו להתארח שועי עולם, ובסמוך לחדרו התאכסנה מלכת אנגליה.

    בערב שבת שלח השר להזמין לסעודת שבת מניין מבני ירושלים שיאכלו ימו בצוותא את שלושת סעודות השבת. בסעודת ליל שבת המלאה מכל טוב הארץ כיאה לשר, זמירות השבת ‘הרקיעו שחקים’. אחד מהנוכחים חשש שמא אין זה מתאים לשיר שירי שבת בקול רם כשמלכת אנגליה נמצאת בסמוך.

    ניגש הלה לשר מונטיפיורי ולחש באוזנו שמפני כבוד המלכה אולי כדאי להפסיק לשיר זמירות השבת. ענה לו השר: הפסוק ‘ואדברה בעדותיך נגד מלכים ולא אבוש’ (תהילים קי”ט מ”ו) שגור על פי מידי יום ביומו. אינני מתבייש ביהדותי, וזהו סוד הצלחתי!

  2. פרובוקטור
    05/06/2019 00:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אז למה תחזור לתקופה של לנין וסטאלין הרוצח אוכל חזיר שכמוך גוי יהודי מזויף על תחזור לתקופת דוד המלך תחזור לרוסיה אתה טמא מדי כדי לחזור לתקופת דוד המלך שרץ רוסי גוי מומר