סקר מעריב: איילת שקד מזניקה את הליכוד ל-41; יש ממשלה בלי ליברמן

גוש הימין מגיע להישג שיא של 72 מנדטים - ונתניהו יכל להקים ממשלה גם ללא 9 מנדטים של ישראל ביתנו • מפלגת העבודה אינה עוברת את אחוז החסימה
חרדים 10
כ"ו אייר התשע"ט / 31.05.2019 11:04

מסקר ‘מעריב’ שנערך אתמול על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס ומתפרסם הבוקר (שישי) עולה, כי אילו היו הבחירות מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו – לאחר המיזוג עם כחלון – היה מגדיל את כוחו ויכול להרכיב ממשלת ימין גם ללא ישראל ביתנו, למרות עלייה של 4 מנדטים למפלגתו של אביגדור ליברמן.

על פי תוצאות הסקר, רשימת הליכוד-כולנו בראשות נתניהו תזכה בבחירות ב־37 מנדטים לעומת 35 כיום. כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד נחלשת בשני מנדטים לעומת כוחה כיום – ויורדת ל־33 מנדטים.

במקרה שאיילת שקד תצטרף לליכוד, צפויה מפלגת השלטון להגיע ל־41 מנדטים.

את הזינוק המרשים ביותר עושה ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, שעל רקע משבר חוק הגיוס שהביא לפיזור הכנסת ולבחירות חדשות, עולה מ־5 מנדטים בכנסת היוצאת ל־9 בכנסת ה־22 – ללא שקד בליכוד.

יהדות התורה שומרת על כוחה עם 8 מנדטים, ש”ס בראשות אריה דרעי מקבלת 7 מנדטים, איחוד מפלגות הימין עולה במנדט אחד וזוכה ב־6 מנדטים.

מרצ בראשות תמר זנדברג מתחזקת בסקר ב־2 מנדטים ועולה ל־6.

לפי הסקר, גם מפלגת הימין החדש בראשות שקד ונפתלי בנט זוכה ב־5 מנדטים.

את הרשימה סוגרות חד”ש־תע”ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 5 מנדטים, ירידה של מנדט; ורע”ם־בל”ד 4 מנדטים.

בחלוקה לגושים: הימין, כולל ליברמן, מתחזק ל־72 מנדטים; שמאל-ערבים נחלש ל־48 מנדטים בלבד, בין היתר בשל העובדה הדרמטית שמפלגת העבודה בראשות אבי גבאי אינה עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1.9% בלבד.

גם מפלגת זהות של פייגלין נותרת בחוץ עם 1.4%.

על רקע המשבר החריף בין נתניהו לליברמן, תוצאות הסקר מלמדות כי תעמוד לנתניהו האפשרות להרכיב ממשלה של 63 ח”כים המסתמכת על הקואליציה הנוכחית, גם ללא ליברמן.

שקד משנה את התמונה

בסקר נבדקה גם האפשרות ששקד תצטרף לליכוד ואילו נפתלי בנט יצטרף לאיחוד מפלגות הימין.

במצב כזה, עולה מהסקר, הליכוד מזנק ל־41 מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד מקבלת 34, יהדות התורה – 8, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן  מזנקת ל־8 מנדטים.

הצטרפות של בנט לאיחוד מפלגות הימין בראשות הרב רפי פרץ תעלה את המפלגה במנדט אחד ל־7. שאר המפלגות: ש”ס – 7, מרצ – 6, רע”ם־בל”ד – 5 וחד”ש־תע”ל – 4.

תמונת הגושים בתרחיש זה: ימין – עם ליברמן –  71, שמאל-ערבים – 49. גם כאן העבודה וזהות אינן עוברות את אחוז החסימה.

עוד עולה מהסקר כי רוב מכריע בציבור, 65%, אינם מרוצים מפיזור הכנסת כחודש וחצי בלבד לאחר הבחירות (לעומת 30% בלבד שדיווחו כי הם מרוצים). הרוב הלא מרוצים – 82% מהם – הם מצביעי הליכוד.

46% מהציבור חושב שישראל הולכת לבחירות בגלל ליברמן, לעומת 35% שמטילים את האחריות על נתניהו ו־12% על החרדים.

הסקר נערך עבור ‘מעריב’ על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר. בסקר השתתפו מדגם מייצג של 527 חברים בפאנל הפוליטי Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. טעות הדגימה המרבית בסקר: 4.3%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שריון לרב דהן
    31/05/2019 14:00
    אני קורא לראש הממשלה שלי בנימין נתניהו בפעם הקודמת
  1. אדוני ראש הממשלה בנימין נתניהו אנא החזר לסמוטריץ את הפיקדון שהיה על חשבון הליכוד הרב דהן צריך לחזור הביתה מאחר ובמשא ומתן עם איחוד מפלגות הימין היה קשה לכן אני מבקש שחרר להם את ח”כ דהן